[XP] Gebruik nLite voor bootable DVD mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Al diverse malen heb ik succesvol lichte versies gemaakt van WindowsXP met nlite. Dit heb ik altijd op CD gedaan met de geintegreerde optie om bootable iso's te maken. Hier staat echter bij vermeld dat het om CD's gaat.

Nu heb ik al mijn software eens gebundeld in een mapje, zodat ik er achter ben gekomen dat ik een DVD nodig heb om het allemaal op één schijfje te krijgen.

Ik vroeg mij derhalve af of het mogelijk is om deze zelfde engine te gebruiken om een bootable image te maken voor een DVD? Dat ik dus alles bij elkaar plaats in een map en daar een iso van maak en die dan op DVD brand.

Gaat dat werken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan gewoon?
Heb je uberhaupt wel zelf geprobeerd/gezocht op nlite DVD?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je gegoogled of het al geprobeerd??

Eerste hit op google: http://www.tweakzone.nl/tutorials/173/1. Check de titel van deze pagina.

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik heb het nog niet zelf geprobeerd, ik dacht het eerst hier te vragen voordat ik een DVD zou vernaggelen. Gezocht heb ik wel, maar geen expliciet antwoord gevonden. In de link van noork staat idd CD\DVD in de titel, maar wederom staat verder nergens specifiek vermeld of het ook als DVD gaat werken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan pak je toch een DVD-RW?

Tjongejonge....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Stelletje schagrijnen hierboven.... je kan toch ook gewoon antwoorden? De mods kunnen altijd ingrijpen als het echt zo erg is...

Het werkt gewoon.

Eventueel oude iso (met nlite-xp erop) openen met Ultraiso en dan je extra shit toevoegen, vervolgens saven en fikken maar..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS erbij staat - verder, dit soort dingen zijn ideaal om zelf te proberen :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:17:
Stelletje schagrijnen hierboven.... je kan toch ook gewoon antwoorden?
offtopic:
Je kan als topicstarter ook zélf de handen uit de mouwen steken.
Een rewritable gebruiken voor je testwerk is iets wat in bijna elke tut genoemd wordt trouwens.

Verwijderd

BackSlash32 schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:21:
[...]

offtopic:
Je kan als topicstarter ook zélf de handen uit de mouwen steken.
Een rewritable gebruiken voor je testwerk is iets wat in bijna elke tut genoemd wordt trouwens.
offtopic:
Ben het volledig met je eens.. denk alleen dat niemand er wat mee opschiet als iedereen maar loopt te roepen dat'ie zelf moet zoeken, dat doen de mods wel.
Maar je hebt idd volledig gelijk dat het even testen met een rw vrij eenvoudig is.
Pagina: 1