Toon posts:

[Ervaringen] Harman Kardon Soundsticks*

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik wil ze binnenkort kopen en ben beniuwd naar jullie reakties.

Ik zag ook van Fujitsu speciale ipod/iBook speakers, kan ze niet vinden op het internet, iemand anders wel?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Excellent speakerset!

Het design is bijzonder mooi en de geluidskwaliteit onovertroffen. Let wel, veel muzikanten (kijk maar eens MTV Cribs) en andere 'prominenten' zoals Adam Curry hebben deze ook staan.

Twee opmerkingen heb ik er wel bij te maken

1. Geluid wordt, vergeleken met andere speakersets, zeer "helder" weergegeven, dit kan in het begin wat 'kil' overkomen maar is meer getrouw aan de originele muziek dan het 'vervormen' naar een warm/bassig geluid dat veel goedkopere speakersets doen.

2. De speakers bieden behoorlijk 'gericht' geluid, je moet op de juiste plaats zitten voor optimaal geluid.

Verwijderd

Topicstarter
heb ze afgelopen weekend gekocht, 150 euri bij de DDD in de Bijenkorf, liepen als een tierelier.
Mooi design, mooi geluid, prima boxen! Heb nu geen stereo meer, alleen maar mijn PC met audigy 2 soundcard en deze HK's. Top!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Zit er eigenlijk een afstandbediening aan?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
nee, de + en - knop van het volume zitten rechtsonder op een van de boxjes, kijk maar goed

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59
Ik zit nu bij een vriend die een nieuwe iMac G5 20" heeft gekocht met de soundsticks speakerset. Het klinkt echt helemaal super, dus echt een aanrader! Bij Maccenter Utrecht kreeg hij het setje voor 160 euro mee!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Topicstarter
staat niet voor niets Harman Kardon op ! :)

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:37:
[...]

staat niet voor niets Harman Kardon op ! :)
Ik was al verbaasd dat hij ineens een iMac G5 had staan, en qua audio is ie nu helemaal compleet met de HK.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Ik heb thuis ook een setje staan, komt wel redelijk lekker geluid uit ja :). En ik doe nog even een kleine titel edit "Harman Kardon Soundsticks" > "[Ervaringen] Harman Kardon Soundsticks*".

Verwijderd

Ben ik nou de enige die dit setje gewoon niet vind klinken kwa prijs/kwaliteit? Ik vind het zelfs beetje bose achtig overkomen deze set. Wat niet weerhoudt dat deze set niet mooi is of slecht klinkt. In tegendeel het klinkt wel goed maar niet voor deze prijs. Ik zal met z'n budget liever Altec Lansing 5021 nemen. Die naar mijn zinnen veel meer kwa dynamisch stukken en minder "bonkerig" overkomt dan de HK soundsticks. hoe ik dit weet? Ik heb ze namelijk alle bij thuis liggen. Ik had eerst de HK soundstick en dacht van. Nou HK is wel goed referentie kwaliteit kwa hifi (niet de top maar wel in het hoog segement). Geluid is ook wel goed voor een 2.1 setje maar.... het mist iets... zoals AB, instelling in realtime. Toen ik eens de altec-lansing 5021 hoorde bij een kennis van mij wist ik dat ik een verkeerde koop had gedaan. Zeker kwa gebruiks gemak en instelling maar zeker op het gebied van geluidsweergave.

PS: kleine tip voor de al 5021 owners. Plaats in de sat's (na de midd luidsprekers eruit geschroeft te hebben.) wat dempings materiaal tegen de achter wand aan ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
het zijn 100 euro boxjes die 200 euro kosten vanwege design. Betaalt niet elke Apple user teveel als het om dit soort zaken gaat?

Why buy a $2000 PowerBook when you can have a $1000 Dell with the same specs?

Anyway, 150 euro voor de boxjes vind ik prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:45:
het zijn 100 euro boxjes die 200 euro kosten vanwege design. Betaalt niet elke Apple user teveel als het om dit soort zaken gaat?

Why buy a $2000 PowerBook when you can have a $1000 Dell with the same specs?

Anyway, 150 euro voor de boxjes vind ik prima.
HK is geen Apple dude... en dat je jij een powerbook met een dell vergelijkt :X zegt voor mij meer als genoeg dat jij geen reet begrijpt wat ik probeer uit te leggen :) :> .

En btw.... een apple user betaalt veel omdat er gewoon gedokt moet worden voor de ontwerpen die men maakt en de goeie en voor "WERKENDE" combi tussen hardware en software (daar kan Dell en HP nog wel een puntje aanzuigen). Ik ken geen enkele Windows/Linux computer die fijner/sneller/betrouwbare werkt met Protools 6.9 of PhotoShop of Logic of SADIE dan een Apple Powerbook/G5 powermac's.
Apple = finesse werkcomputer en geen design Jan de boevrie bankstel :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 00:17 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-02 12:33

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik heb de boxenset ergens goedkoop mee kunnen nemen en ik vond ze "wel cool" dus in mijn geval ben ik zeer tevreden met het geluid dat eruit komt(aangezien ik geen hoge verwaxchtingenhad van het geluid), en de neon die in de subwoofer aan blijft is ook cool.

maar ik denk dat de meeste mensen wel blij zouden zijn met deze set, nu alleen nog in 5.1 :D

PSN & XBL: Denkoyugo

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Nogal logisch dat je voor design betaald of denk je dat de desgners bij Apple vrijwilligers zijn en niet op de loonlijst voorkomen. Design is onderdeel van een product en daar betaal je voor. Dat is bij alles zo, wanneer je een Senseo koopt dan betaal je ook voor het design, ook bij Philips zijn de mensen op de design afdeling geen vrijwilligers. Dat het ene bedrijf (Apple) meer en betere (subjectief) designers in dienst heeft dan een ander bedrijf (Dell) merk je uiteraard in de prijs maar ook in de waarde van het product. Je betaald dus niet te veel, je betaald precies voor wat je krijgt, design heeft ook een prijs namelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, niet elke Apple user. De overgrote meerderheid van de Apple gebruikers heeft namelijk géén Harman Kardon Soundsticks.
Verder staat helemaal nergens dat dit een Apple-only speakerset is. Niemand verbiedt het om de Soundsticks in combinatie met een pc te gebruiken.

Overigens, design kost altijd geld. Dat is ook echt niet exclusief voor Apple gebruikers, al zullen die over het algemeen wel wat meer op design zijn gericht dan pc-gebruikers.
En er zijn dus extremere voorbeelden dan een speakerset of een PowerBook te bedenken waar mensen grif meer betalen voor design.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

prima geluidskwaliteit, stereo met een woofer zonder surround fratsen met allerhande satelliet speakertjes e.d. (meestal luister ik toch muziek en geen dvd/spel geluid). nadeel is dat het systeem altijd aan staat; er zit geen aan/uit schakelaar op.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Canaria schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:51:
[...]

Nee, niet elke Apple user. De overgrote meerderheid van de Apple gebruikers heeft namelijk géén Harman Kardon Soundsticks.
Verder staat helemaal nergens dat dit een Apple-only speakerset is. Niemand verbiedt het om de Soundsticks in combinatie met een pc te gebruiken.

Overigens, design kost altijd geld. Dat is ook echt niet exclusief voor Apple gebruikers, al zullen die over het algemeen wel wat meer op design zijn gericht dan pc-gebruikers.
En er zijn dus extremere voorbeelden dan een speakerset of een PowerBook te bedenken waar mensen grif meer betalen voor design.
Dat is wel zo maar over het algemeen is Apple de enige die gewoon duidelijk te duur is door het design als je alleen naar de computermarkt kijkt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Bor de Wollef schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:16:
Dat is wel zo maar over het algemeen is Apple de enige die gewoon duidelijk te duur is door het design als je alleen naar de computermarkt kijkt.
Te duur naar de maatstaven van de gemiddelde PC-gebruiker. En laat dat nou net niet de doelgroep van Apple zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Zit er S/PDIF op? En zit er nou echt neon in.... :X

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:46:
Zit er S/PDIF op? En zit er nou echt neon in.... :X
SPDIF is toch een uitgang naar een versterker? Nee, er zit gewoon een jack plug aan. En ik geloof ook niet dat er Neon in m'n sub zit, maar er zit wel een blauw ledje onderin die door de vorm van de subwoofer het hele ding blauw verlicht, maar dit is alleen goed zichtbaar in het donker ;)

Verwijderd

Mmm, das minder. Zelf prefereer ik digitaal geluid. De LED-verlichting, is dat uit te schakelen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:00:
Mmm, das minder. Zelf prefereer ik digitaal geluid.
Onzin. Digitaal geluid bestaat niet. Het wordt altijd omgezet naar analoog en grote kans dat je geluidskaart dat beter doet dan een cheap ass DACje in een relatief goedkoop speakersetje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Klopt, maar het liefst laat ik die omschakeling van digitaal naar analoog pas in de versterker gebeuren, zodat ik geen kwaliteitsverlies in de bekabeling danwel de connectors heb.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 16:08

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Canaria schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:51:
[...]
Is t dan niet handig om die topic naar de audio afdeling te verplaatsen?
Het gaat om de ervaringen, die vrij weinig met apple te maken hebben of niet dan :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:23:
Klopt, maar het liefst laat ik die omschakeling van digitaal naar analoog pas in de versterker gebeuren, zodat ik geen kwaliteitsverlies in de bekabeling danwel de connectors heb.
Dat verschil zul je met zo'n setje echt niet horen :D

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Pendaco schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:41:
[...]

Is t dan niet handig om die topic naar de audio afdeling te verplaatsen?
Het gaat om de ervaringen, die vrij weinig met apple te maken hebben of niet dan :P
Dit topic blijft hier :)
In Audio, Video & HiFi Forum is het beleid mbt speakersets voor bij de computer dat ze allemaal in één groot topic verzameld worden. Hier in Apple Talk is weer wel plaats voor zo'n specifiek topic, juist vanwege de eigenschappen die de Soudsticks bijzonder maken - het design, vooral in combinatie met Apple hardware.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

Heb de mijne net binnen :D
Heerlijk geluid, zeer het geld waard :)

... he's gone.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het jammer dat er geen afstandsbediening bij de boxen zit,
er zou toch wel een fabrikant zijn die een draadloze a.b. hiervoor maakt?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:31:
er zou toch wel een fabrikant zijn die een draadloze a.b. hiervoor maakt?
En hoe stel je je dat dan voor....?

Een magisch doosje dat kan instralen op die speakers zodat ze harder of zachter gaan?

Verwijderd

Je kán dat apparaat vóór de audio-input plaatsen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 11:23 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:23:
Je kán dat apparaat vóór de audio-input plaatsen..
Ja, en daarmee wordt het dus een universele line-in/out volumeregeling die in principe niks met deze speakers te maken heeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:09:
[...]

Een magisch doosje dat kan instralen op die speakers zodat ze harder of zachter gaan?
het zijn soft touch knoppen, je zou dus een ontvanger kunnen plaatsen achter het boxje, box openen, 2 schroefdraadjes naar de ontvanger en dan heb ke een a.b.....

Verwijderd

Topicstarter
Oud topic, nieuwe vraag. Moet de subwoofer op de grond geplaatst worden of kan deze ook op een tafel op 1 meter hoogte staan?

Verwijderd

Niks moet, maar het klinkt over het algemeen beter als hij op de grond staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:31:
Niks moet, maar het klinkt over het algemeen beter als hij op de grond staat :)
Ja, maar deze zijn zo mooi. Zonde om ze op de grond te plaatsen ;)

Verwijderd

Design over function? Bah.. :+

Verwijderd

ik heb ze nu een jaar in gebruik, dan wel de eerdere versie (USB)

ik moet aangeven dat wanneer je ze in windows gebruikt, je een knopje bij eigenschappen hebt voor extra Bass..., dan had je wel een mooie puik geluid..

nu heb ik ze ondertussen op mijn mac, en hoevel het volume niet Super hard kan/.... klinkenze wel heeel erg mooi als je een beetje kunt afstellen tenminste..

zo heb ik in i-Tunes de bass ietsje boven het midden... en de hoge tonen weer een dikke centimeter hoger dan de bas....

ook ene tip is om tussen subwoofer en speakers een verlengkabel te pluggen, zodat je de sub in de hoek bijvoorbeeld onder je bureau of bed kan zetten.

(onder het bed hoor je het niet wanneer de bass een beetje vervormt omdat dat stukje geluid wordt op gevangen door de matras :) )

echter heb je dan ook een langere USB kabel nodig bij het type wat ik heb...

met de gewone aansluiting van bijvoorbeeld mp3 speler gaat dat weer met simpele stekkertjes en dus kwaqliteitsverlies...

good luck!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:09:
[...]

Lol, ik heb een mac met remote ;) 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg niks over Apple in dit forum. Vloeken in de kerk heet dat :)

Verwijderd

zijn er ook tweakers geweest die de harman kardon speakertjes uit elkaar heeft gehaald en bijvoorbeeld ene home-made set hierop heeft aangesloten?
Pagina: 1