Toon posts:

nas schijf geen ftp bestanden zichtbaar,wel op afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe hd (nas) van Longshine met een 200 gb Maxtor Hd. Nu kun je met dit app ook een ftp server draaien ik ben zo ver dat dit allemaal werkt kan vanaf een andere locatie (buiten mijn eigen netwerk om ) op m'n schijf komen en mappen en bestanden aanmaken maar het gekke is dat ik thuis naar mijn schijf ga deze mappen en bestanden niet kan zien staan op die schijf? dus ik ga naar het ip van de schijf 10.0.0.159 maar staat niets op?
zou dit te kunnen maken hebben doordat die schijf ext3 geformateerd is?
vind het heel vreemd en begrijp niet hoe dit kan? en na de handleiding en google te doorzoeken ben ik er nog steeds niet achter. is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit komt en hoe dit op te lossen?

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Kan je deze ftp server ook instellen? Waarschijnlijk luisterd jou ftp server alleen naar externe verbindingen (dus niet 10.xxx). Er zal heus wel ergens een optie zijn welke ip ranges lokaal toegestaan zijn.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helemaal niets vinden heb alles doorgezocht maar niks hoor via net2ftp kan ik vanalles op die schijf zetten en zie ook aan het link lampje dat er data binnen komt maar kan er op een " normale" manier niet bij geraken.
Het enigste wat ik kan instellen voor die ftp server is wachtwoord verder niets.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost het had te maken met het wachtwoord en gebruikers naam.
om in te loggen op het ftp gedeelte heeft de schijf een standaard login : ftpuser en wachtwoord kun je zelf verzinnen. log je hier mee in kom je in het mapje ftpuser verder kun je niet komen.
om in je thuisnetwerk op die schijf te komen heb je weer aparte gebruikers.
gebruik je deze voor je ftp gedeelte kun je via ftp op heel de schijf komen. :)