Toon posts:

4 beeps, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:
Wat betekent het als ik m'n (oude) pc opstart en hij nix doet maar alleen een lange en dan 3 korte beeps geeft?

Gaat om een AMD K6-2 350Mhz. ASUS P5A-B moederbord.
Zit een pci geluidskaart, een asus 8mb vga-kaart, een geheugenmodule, een harde schijf en een cdromspeler in. Heb alles goed aangedrukt...Heb alleen eens de vga-kaart eruit gehaald voor tijdelijk gebruik in nieuwe pc...
Ik denk ergens een hardware error...maar hoe kom ik erachter met welk apparaat??

Alvast dank!

Verwijderd

plaats geheugen en videokaart es opnieuw

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53

K-Jay

Klaas Jan

Dat is wel een erg basic vraag he :) De piepcodes kun je vinden in het boekje van het moederbord. Het is of je processor, of je geheugen of je videokaart.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:38
Even googelen naar bios beep:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

kijk welk merk bios het is (award, ami, enz) en zoek het op.

Verwijderd

3 beepjes in combinatie met geen beeld betekenen volgens mij altijd nog dat de videokaart de geest gegeven heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, jullie hebben gelijk...
Ik was voor 1x ff te lui om het op te zoeken...was het een beetje zat na weken klooien met 3 verschillende computers...was weer een hoop meer frustratie die newe pc dan ingecalculeerd (in laten bouwen en er na een halve week klooien achterkomen dat het geheugen kapot is..fijn..en vervolgens voor nix naar de winkel gaan omdat het geheugen op is..dat soort taferelen).

Anyways, het was idd de VGA-kaart...zat er wel goed in..maar toch nog een x eruit en er opnieuw in en nu doet ie t weer...

Thnx voor de snelle replies...fijn dat je hier zo goed terecht kan met vragen!!! _/-\o_
Pagina: 1