[Mobile 2003] PEAP aanmelden met certificaat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Goeiendag,

Ik overweeg een FS Pocket LOOX 420 te kopen, maar wil deze gebruiken op een WiFi netwerk waar de aanmelding geschiedt middels en PEAP certificaat (een .cer file). Mijn vraag: Kun je dit zonder meer gebruiken op Windows Mobile 2003?

Ik heb uiteraard gezocht op GoT maar daar staan alleen dingen over PEAP die betrekking hebben op WindowsXP.. daar werkt het wel mee dat weet ik zeker. Verder heb ik al met PDAshop.nl gemaild, maar die konden mij niets vertellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Enroller gebruiken om het machinecertificaat binnen te trekken.
Certs heb je ook nodig voor bijvoorbeeld Server ActiveSync met Exchange.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 05-09-2005 20:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
BackSlash32 schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:41:
Enroller gebruiken om het machinecertificaat binnen te trekken.
Certs heb je ook nodig voor bijvoorbeeld Server ActiveSync met Exchange.
En dat zit standaard bij Windows Mobile? Of is er nog iets afhankelijk van de [ingebouwde] wifikaart + drivers? Bij t zoeken op Enroller op google tref ik voornamelijk hits van HP en Toshiba aan..

Wat is een machine certificaat btw? Ik krijg dat .cer bestand gewoon aangeleverd op CD bijvoorbeeld. Kan dat zomaar?

[ Voor 12% gewijzigd door insan1ty op 05-09-2005 20:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

insan1ty schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:44:
En dat zit standaard bij Windows Mobile?

- Ja.

Of is er nog iets afhankelijk van de [ingebouwde] wifikaart + drivers?

- nee.

Bij t zoeken op Enroller op google tref ik voornamelijk hits van HP en Toshiba aan..

Wat is een machine certificaat btw?

- Certificaat wat voor je PDA geldt, in tegenstelling tot een Persoonlijk gebruikergebonden certificaat.

Ik krijg dat .cer bestand gewoon aangeleverd op CD bijvoorbeeld. Kan dat zomaar?

- geen idee, maar kopieer 'm maar naar je PDA en kijk eens verder rond.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device