Ik heb een scanner gebouwd die constant naar interessante artikelen zoekt, nu staat hij al op m'n server en draait al weken tot volle tevredenheid. Maar nu komt het: soms stopt een bepaald deel van m'n scanner er gewoon mee, zonder foutmelding of exception.
M'n scanner bestaat uit 2 delen:
- de scanner zelf: 1 thread die om de 5 minuten wakker word en even gaat scannen, daarna doe ik weer 5 minuten sleep() om hem te laten slapen. Natuurlijk zorg ik ervoor dat een exception absoluut niet m'n thread stopt.
- de server ook 1 thread die netzoals de scanner constant aan staat, die opent een serversocket en wacht bij accept() op nieuwe connecties.
Nu stopt het scanner gedeelte er soms mee, meestal na 4 of 5 dagen. Ik start met programma met putty:
nohup /usr/java/j2re1.4.2_08/bin/java -jar mijnprog.jar &
Zou het te maken kunnen hebben met die "nohup"?
Of kan een java thread maar een bepaald aantal dagen actief zijn?
Of is het toch misschien iets anders?
Ik krijg overigens geen outofmemory error en alleen de scanner thread stopt ermee, de server thread draait vrolijk door.
Weet iemand raad?
M'n scanner bestaat uit 2 delen:
- de scanner zelf: 1 thread die om de 5 minuten wakker word en even gaat scannen, daarna doe ik weer 5 minuten sleep() om hem te laten slapen. Natuurlijk zorg ik ervoor dat een exception absoluut niet m'n thread stopt.
- de server ook 1 thread die netzoals de scanner constant aan staat, die opent een serversocket en wacht bij accept() op nieuwe connecties.
Nu stopt het scanner gedeelte er soms mee, meestal na 4 of 5 dagen. Ik start met programma met putty:
nohup /usr/java/j2re1.4.2_08/bin/java -jar mijnprog.jar &
Zou het te maken kunnen hebben met die "nohup"?
Of kan een java thread maar een bepaald aantal dagen actief zijn?
Of is het toch misschien iets anders?
Ik krijg overigens geen outofmemory error en alleen de scanner thread stopt ermee, de server thread draait vrolijk door.
Weet iemand raad?