[XP] Unattended Install: Sata

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27
Beste medetweakers,

ik heb een Asus A8N- GL/PCIx moederbord, met nforce4 dus.

Voor een unattended install heb je voor SATA ingebakken drivers nodig, van flop gaat het niet werken (algemeen bekend). Nu weet ik dat er een hoop Nforce4 gebruikers met hetzelfde probleem als mij zitten, ik kan werkelijk nergens vinden hoe die nforce4 drivers ingebakken kunnen worden, wel voor andere chipsets, maar nforce4, helemaal nergens....

Dus mijn vraag concreet is, zijn er überhaubt wel methodes om Nforce4 Unattended te krijgen en zoja is er in de onderwereld die google niet kan vinden oid toch nog ergens een website en/of forum die dit duidelijk kan maken?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou het hier: [rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml] eens proberen ;)

Met NLite zou het moeten werken, anders vind je de nodige links in dat topic :)

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 05-09-2005 18:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk inderdaad eens in het topic dat fsfikke aangeeft - kan je daar niet al informatie uit halen? :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 15:47
De SATA-drivers hoeven, zolang je de onboard controller van NVidia gebruikt zonder RAID, niet geïnstalleerd te worden. Dat is bij mij ook zo. Ik heb het uiteindelijk wel in Windows gedaan, maar vaak wordt het afgeraden deze te installeren, omdat de driver nogal voor wat problemen zorgt. Dus gewoon zonder de driver kun je je schijf prima gebruiken (alleen NCQ zal niet mogelijk zijn, als je schijf dat in eerste instantie wel aankan. Lees- en schrijfcache daarentegen werken wel).