Toon posts:

[XP] Hoe bijhouden wie zich aanmeldt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zou graag willen weten of Windows ergens bijhoudt wie er wanneer aanmeldt.
Alvast bedankt, Dave

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Neen,

Standaard wordt de laatste aanmelding onthouden.

Het kan wel door middel van Auditing. Dit wordt vervolgens bijgehouden in het Security Eventlog.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zet ik Auditing aan en waar bevindt zich dat logfiletje dan?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Als ik de help van Windows XP (SP2) raadpleeg, dan zie ik al verschillende resultaten als ik zoek naar 'Auditing'. Wat had je zelf al geprobeerd? Welke Windows versie gaat het hier over? :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Het is een werkstation met XP en ik denk dat er ook wel SP2 op staat. Ik krijg met help alleen twee hits in de Knowledge database....
Dus ik snap nog steeds niet wat er bedoelt wordt met auditing

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk wordt het wel op de server opgeslagen. Kan iemand mij hierover meer informatie geven?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:19:
Kan iemand mij hierover meer informatie geven?
De beheerder van de server denk ik?

[ Voor 12% gewijzigd door job op 05-09-2005 19:20 ]

Verwijderd

Bacardi_dave,

Welkom op GoT. Zoals je hebt kunnen lezen in de registratievoorwaarden hebben we op GoT een aantal regels opgesteld waar een topic aan moet voldoen en helaas mis ik dat een beetje hier.
- We zien graag het OS tussen [] in de titel, dat heb ik voor je aangepast
- Eigen inzet is ook belangrijk, laat duidelijk zien dat je actief meehelpt aan het vinden van een oplossing
- Geef zoveel mogelijk informatie in je startpost. In een aantal posts onder je startpost geef je aan dat er ook een server in het spel is. Het is handig om dat in je startpost op te nemen zodat we niet in de verkeerde richting gaan denken.
Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) ook nog even door alsjeblieft :)

Verwijderd

Topicstarter
hai,
ja sorry was even in een inpulse aan het surfen over dit onderwerp. Ik had beter moeten weten en idd de FAQ's door moeten lezen. Next time better.... ;)
Dave
Pagina: 1