Toon posts:

[Wanadoo] ADSL afkopen onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het is toch niet te geloven.
Ik wil mijn ADSL afkopen: dus geen Adsl meer aangeleverd krijgen door Wanadoo.

Ik ben bereid tot einde looptijd het abbo te betalen.(jaar [mega lang] contract..is net verlengd)
maar: 'dat kennen we nog niet bij Wanadoo meneer'

dus dat versatel-voetbal gaat in de wachtkamer...
anno 2005 mag je dus niet kiezen welke provider je huis binnenkomt...vast is vast.

Iemand nog tips om er wél af te komen??

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Misschien telefoonlijn opzeggen en opnieuw aanvragen? Of doen alsof je verhuist naar het buitenland?

[ Voor 12% gewijzigd door guanpedro op 05-09-2005 18:26 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Kun je niet hoppen?

Verwijderd

Inderdaad je zelf laten af sluiten en opnieuw aanmelden. theoretich gezien wordt er dan een "schone" lijn opgeleverd door de KPN. Migreren naar ISDN? Ik weet niet wat de KPN dan met het ADSL signaal doet.

Je zou ook een 2e lijn kunnen aanvragen en hier je versatel spul op aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 18:44 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:25:
het is toch niet te geloven.
Ik wil mijn ADSL afkopen: dus geen Adsl meer aangeleverd krijgen door Wanadoo.

Ik ben bereid tot einde looptijd het abbo te betalen.(jaar [mega lang] contract..is net verlengd)
maar: 'dat kennen we nog niet bij Wanadoo meneer'

dus dat versatel-voetbal gaat in de wachtkamer...
anno 2005 mag je dus niet kiezen welke provider je huis binnenkomt...vast is vast.

Iemand nog tips om er wél af te komen??
Welnee. Je wilt 't juist niet eerst opzeggen/afkopen.

Gewoon overstap naar Versatel aanvragen en het laten opleveren. Gewoon aangeven dat je reeds DSL hebt zodat ze je lijn kunnen overnemen. Opzeggen eerst zou dit juist belemmeren.

Krijgt Wanadoo vanzelf bericht van KPN-DSL dat je lijn is 'weggegaan' naar een andere ISP/telco. Je KPN-DSL deel is overigens wel na 't eerste jaar gewoon per maand opzegbaar. Je hebt dus alleen een laatste nota van 't ISP-deel.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 05-09-2005 18:53 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:44:
Inderdaad je zelf laten af sluiten en opnieuw aanmelden. theoretich gezien wordt er dan een "schone" lijn opgeleverd door de KPN. Migreren naar ISDN? Ik weet niet wat de KPN dan met het ADSL signaal doet.

Je zou ook een 2e lijn kunnen aanvragen en hier je versatel spul op aansluiten.
Als je lijntype wissel doet, moet adsl signaal er eerst af zijn. Dat moet je provider eraf halen. En, ISDN werkt niet met Versatel. 2e lijn is misschien idd optie.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dit is helemaal niet lastig. Laat wanadoo lekker in hun sop gaarkoken en doe wat bjck zegt: Vraag bij een nieuwe ISP gewoon adsl aan en geef aan dat er nu nog adsl van kpn op de lijn zit.

De nieuwe ISP sluit dan gewoon adsl aan (via een "hop" als het kpn is en via een TT-migratie als het een andere adsl aansluiting is) en je betaalt je wanadoo contractje gewoon uit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
Enige wat niet gaat is inderdaad een 'remigratie' van ISDN naar PSTN.

En gezien Versatel alleen PSTN (analoog) doet kan je niet overstappen en gaat m'n verhaal niet op. Remigreren van lijntype kan bij KPN alleen als er geen DSL op je lijn zit (is heel logisch).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow je wil ook je telefoonlijn weer naar analoog remigreren... Da's kut...

Dan zou ik de kpn bellen, daar niet gelijk bij de helpdesk zeggen dat je het op wil zeggen, want dan wordt je naar versatel verwezen, maar vraag of ze een klacht over die procedure willen maken. Leg het verhaal gewoon even uit en laat een mail naar klantenreacties sturen, wellicht dat die de dsl verbinding er voor je af kunnen krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 06-09-2005 09:51 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dit is nieuw voor mij. Ik wil ook van Wanadoo af (zo snel mogelijk) door wanprestaties van hun kant. Ik kan dus nu gewoon ADSL aanvragen bij Versatel of Tiscali, en het ADSL deel van KPN, wat ik betaal wordt daarmee vanzelf afgesloten?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet je jaarcontract van wanadoo en een maand bij kpn (of eventueel je volledige eerste jaar) bij kpn wel helemaal betalen. Maar als je bij een andere ISP iets aanvraagt, wordt dat gewoon aangesloten. Binnen het kpn netwerk via een "hop" en daarbuiten via een telco-telco migratie.

Je moet na de overstap wellicht wel even bij wanadoo duidelijk maken dat je na de contractsperiode geen klant meer wil zijn, maar als het goed is, doet de nieuwe ISP dat voor je (staat ook bij de aanvraagopties bij versatel en tiscali enzo). Overigens zou ik zelf iets via een tiscali verbinding aanraden.

Verwijderd

Dit is het juiste en goede advies !d
JvS schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:53:
Je moet je jaarcontract van wanadoo en een maand bij kpn (of eventueel je volledige eerste jaar) bij kpn wel helemaal betalen. Maar als je bij een andere ISP iets aanvraagt, wordt dat gewoon aangesloten. Binnen het kpn netwerk via een "hop" en daarbuiten via een telco-telco migratie.

Je moet na de overstap wellicht wel even bij wanadoo duidelijk maken dat je na de contractsperiode geen klant meer wil zijn, maar als het goed is, doet de nieuwe ISP dat voor je (staat ook bij de aanvraagopties bij versatel en tiscali enzo). Overigens zou ik zelf iets via een tiscali verbinding aanraden.

Verwijderd

Ik heb ook Versatel aangevraagd terwijl mijn Speedling nog doorloopt tot en met december (inclusief 1,5 maand opzegtermijn). Heeft wel drie pogingen gekost voordat ze eindelijk begrepen wat ik wilde. Dus gewoon zelf mijn huidige provider opzeggen als Versatel actief is. Vooral de dames van de 0900 lijn snappen er echt niets van. Kan ik ze eigenlijk ook niet helemaal kwalijk nemen maar wel lastig als je aanvraag voor de 2e keer geannuleerd word.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dus gewoon zelf mijn huidige provider opzeggen als Versatel actief is.
Heel belangrijk, pas DAN opzeggen dus!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:32:
[...]
Heel belangrijk, pas DAN opzeggen dus!
Inderdaad erg belangrijk, anders loop je het risico dat KPN je lijn al 'blokkeert' voor de ophef, en dan kan er geen migratie meer uitgevoerd worden.

• koelkast
  • Niet online
Ik migreer van KPN naar Tiscali. Dat wordt op 22 september uitgevoerd. Hoe kan ik nu het KPN-deel van het Wanadoo abonnement opzeggen, of gebeurt dat automatisch?
Mijn Wanadoo abo loopt nog door tot maart 2006, maar KPN is dus per maand opzegbaar..
Wie weet het?

• koelkast
  • Niet online
Iemand een idee of ik KPN nu ook moet opzeggen als Wanadoo officieel nog doorloopt?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je van netwerk naar netwerk overstapt, hoef je het kpn gedeelte niet op te zeggen, dat gaat vanzelf

• koelkast
  • Niet online
Help! Ik heb nu dus een Tiscali ADSL abonnement, via hun eigen netwerk. Mijn Wanadoo deel van KPN ADSL loopt nog door tot maart 2006, en het KPN deel kon worden opgezegd, ook volgens Wanadoo.

Ik belde Tiscali, en die hebben nog geen signaal doorgegeven aan KPN dat het ADSL deel kan vervallen. Dat gaan ze ook niet doen; dat moet je zelf doen.

Nu heb ik dus net KPN gebeld, en het blijkt dat het KPN-deel van ADSL, doodleuk gekoppeld is aan het jaarcontract dat ik bij Wanadoo had, dus OOK nog doorloopt tot maart 2006. Wanadoo heeft me gemeld van niet, en ook Tiscali meldde me bij aanmelding dat het contract zou worden opgezegd (het KPN-deel althans). Nu beweren ze ineens dat het een nieuwe aansluiting is, terwijl ik in de brieven die ik kreeg, info heb over een overstap!!

Nu baal ik daar natuurlijk ontzettend van, omdat ik in dat geval met (hoge) dubbele kosten opgezadeld zit. Dat kan ik simpelweg niet opbrengen; ik wilde juist een stuk goedkoper uit zijn met Tiscali ADSL!

Wat kan ik nu doen? KPN kan niets voor me doen. Wanadoo liegt me continue voor, die boel geloof ik niet meer. KPN noemt de OPTA, en ik neig naar Kassa / Radar.

Heeft JvS misschien een idee wat ik moet doen? Ik word nu ondertussen radeloos, en heb nu dus 90 euro per maand abokosten ipv (had ik gedacht) 40 euro :(
Ik word hier nu echt verdrietig van, van die praktijken van (vooral) Wanadoo....

• bjck
KPN-DSL is de latende telco in dit verhaal. Die krijgt bericht van je nieuwe telco (dat is Tiscali/BaByXL) dat een lijn is overgezet per bepaalde datum.

Wat ze verder doen met facturatie en contractuele dingen tussen consument (jij) en bedrijf is een ander verhaal.

Na 't eerste jaar is KPN-DSL per maand opzegbaar. Dus hooguit dat je een deel al betaald hebt wat je dan gecrediteerd krijgt nog ivm vooruit betalen bij KPN-DSL.

Ik kan mij 2 mogelijkheden bedenken waarom je bij KPN-DSL aan een contact zit:
  1. Je bent nog geen jaar abonnee?
  2. Je bent ingegaan op een telefonische aanbieding en daarmee je contract met een jaar verlengd bij KPN-DSL.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

koelkast schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:49:
Heeft JvS misschien een idee wat ik moet doen? Ik word hier nu echt verdrietig van, van die praktijken van (vooral) Wanadoo....
Contracten van kpn zijn zeer zeker niet gekoppeld aan die van wanadoo! Maar het is me niet helemaal duidelijk wat de situatie is:

1:
Wanadoo heeft nog kpn geen opdracht gegeven de adsl lijn te slopen

2:
Wanadoo heeft kpn opracht gegeven de adsl lijn te slopen, maar pas als het wanadoo contract afgelopen is (en het zo zelf dus op die manier gekoppeld).

3:
Wanadoo heeft kpn opdracht gegeven de adsl verbinding per direct op te heffen, kpn doet dat ook maar rekent nog veel maanden extra vanwege het contract.

Volgens mij is het situatie 2 namelijk... Wanadoo kan gewoon het adsl abonnement per direct stopzetten, je moet dan het wanadoo gedeelte afkopen en bij kpn moet je dan nog een maandje betalen. Helaas wil wanadoo op de een of andere manier nooit aan dit soort dingen meewerken en sturen ze zelfs weleens mensen naar kpn om daar "het kpn deel" op te zeggen (wat dus niet kan, omdat afgesproken is dat kpn niet op eigen houtje een dsl abonnement van wanadoo op kan zeggen).

Het kpn deel is namelijk zeer zeker niet gekoppeld aan het wanadoo jaarcontract. Als wanadoo wil, kan wanadoo er voor zorgen dat per direct de adsl verbinding opgeheven wordt, waarschijnlijk doen ze dat alleen niet, zodat het op die manier wel weer 'gekoppeld' is. Klopt dat? Of is het zo dat de adsl lijn echt opgezegd is en dat kpn gewoon nog maanden lang geld in rekening brengt?
Ik word nu ondertussen radeloos, en heb nu dus 90 euro per maand abokosten ipv (had ik gedacht) 40 euro :(
Nou, zal ik je misschien wat minder ongerust maken? Je kan technisch gezien simpelweg maar 1 adsl lijn hebben. Als kpn nog zijn adsl signaal op de lijn heeft zitten, kan tiscali simpelweg geen adsl signaal aanbieden en niets in rekening brengen. Als tiscali wel adsl signaal op de lijn heeft, dan biedt kpn helemaal geen product op jouw lijn, dus zal je uiteindelijk daar na een maand ook niet voor betalen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14

Croga

The Unreasonable Man

JvS schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:07:
Nou, zal ik je misschien wat minder ongerust maken? Je kan technisch gezien simpelweg maar 1 adsl lijn hebben. Als kpn nog zijn adsl signaal op de lijn heeft zitten, kan tiscali simpelweg geen adsl signaal aanbieden en niets in rekening brengen. Als tiscali wel adsl signaal op de lijn heeft, dan biedt kpn helemaal geen product op jouw lijn, dus zal je uiteindelijk daar na een maand ook niet voor betalen.
Nou, dan zal ik de ongerustheid maar weer terug brengen... Hij is een contract aangegaan met Tiscali. De reden dat Tiscali niet kan leveren ligt bij de afnemer, dus mag Tiscali zonder meer de abonnementskosten in rekening brengen. Daarnaast is er een contract met Wanadoo, die hun dienst leveren en dus ook hun kosten in rekening mogen brengen. Ofwel: Hij moet wel degelijk beide abonnementen betalen....

• bjck
Er staat toch dat hij nu Tiscali ADSL heeft? Ik ga d'r vanuit dat hij dus middels een telco-telco migratie van netwerk is overgestapt vanaf KPN-DSL naar Tiscali toe reeds. Anders factureert Tiscali hem niet en zou de aanvraag hebben afgewezen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Croga schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:13:
[...]

Nou, dan zal ik de ongerustheid maar weer terug brengen... Hij is een contract aangegaan met Tiscali. De reden dat Tiscali niet kan leveren ligt bij de afnemer, dus mag Tiscali zonder meer de abonnementskosten in rekening brengen.
Ja nou nog mooier! :D. Als tiscali geen adsl levert, kan tiscali geen adsl in rekening brengen. Dan kunnen er wel 500 contracten afgesloten zijn...

Dat zou lekker zijn zeg. Stel dat je op een rotte telefoonlijn zit, je vraagt een ultra adsl abonnement van 100 euro per maand aan en het blijkt niet te kunnen. Kunt u misschien alsnog wel ff 1200 euro afrekenen? 8)7.
bjck schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:19:
Er staat toch dat hij nu Tiscali ADSL heeft? Ik ga d'r vanuit dat hij dus middels een telco-telco migratie van netwerk is overgestapt vanaf KPN-DSL naar Tiscali toe reeds. Anders factureert Tiscali hem niet en zou de aanvraag hebben afgewezen.
Als hij naar tiscali is overgestapt, dan is er geen kpn signaal meer en is dat dus weg. Tiscali beweert volgens de poster dat er nooit sprake is geweest van een telco telco migratie. Wanadoo beweert dat de opzegging pas per maart 2006 gedaan wordt

Dit verhaal klopt dus simpelweg niet. Je kan niet geen T-t migratie gehad hebben, geen opzegging van wanadoo hebben en wel tiscali signaal als er eerst kpn signaal op zat...

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 26-09-2005 10:24 ]

• koelkast
  • Niet online
JvS schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:07:
[...]

2:
Wanadoo heeft kpn opracht gegeven de adsl lijn te slopen, maar pas als het wanadoo contract afgelopen is (en het zo zelf dus op die manier gekoppeld).

Volgens mij is het situatie 2 namelijk... Wanadoo kan gewoon het adsl abonnement per direct stopzetten, je moet dan het wanadoo gedeelte afkopen en bij kpn moet je dan nog een maandje betalen. Helaas wil wanadoo op de een of andere manier nooit aan dit soort dingen meewerken en sturen ze zelfs weleens mensen naar kpn om daar "het kpn deel" op te zeggen (wat dus niet kan, omdat afgesproken is dat kpn niet op eigen houtje een dsl abonnement van wanadoo op kan zeggen).

Het kpn deel is namelijk zeer zeker niet gekoppeld aan het wanadoo jaarcontract. Als wanadoo wil, kan wanadoo er voor zorgen dat per direct de adsl verbinding opgeheven wordt, waarschijnlijk doen ze dat alleen niet, zodat het op die manier wel weer 'gekoppeld' is. Klopt dat? Of is het zo dat de adsl lijn echt opgezegd is en dat kpn gewoon nog maanden lang geld in rekening brengt?

[...]
Inderdaad, het is optie 2. KPN zegt ook dat het abonnement van Wanadoo is gekoppeld aan dat van Wanadoo. Ik heb nu dus Tiscali via hun eigen netwerk (telco-telco-migratie), en heb ook gewoon ADSL via Tiscali. Werkt prima, en mijn KPN ADSL signaal werkt dus ook niet meer. KPN beweert dit wel in rekening te kunnen brengen omdat het is gekoppeld aan het Wanadoo ADSL signaal!

Het moet nu niet gekker worden, want volgens mij betaal ik nu 2x adsl terwijl ik het maar 1x gebruik!

Ik ben nu een brief aan het typen waarin ik alles haarfijn uitleg. Deze stuur ik naar Kassa, OPTA, en wil ik ook wel in dit topic zetten ter verduidelijking.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14

Croga

The Unreasonable Man

JvS schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:23:
Ja nou nog mooier! :D. Als tiscali geen adsl levert, kan tiscali geen adsl in rekening brengen. Dan kunnen er wel 500 contracten afgesloten zijn...

Dat zou lekker zijn zeg. Stel dat je op een rotte telefoonlijn zit, je vraagt een ultra adsl abonnement van 100 euro per maand aan en het blijkt niet te kunnen. Kunt u misschien alsnog wel ff 1200 euro afrekenen? 8)7.
Bij het aangaan van het contract met Tiscali geeft Tiscali altijd aan dat je zelf verantwoordelijk bent voor het vrij maken van de lijn..... Staat ook altijd bij dat Tiscali niet verantwoordelijk is voor eventuele verplichtingen die je nog bij een andere provider hebt....

Stel dat je een rotte telefoonlijn hebt dan laat men eerst de postcode invoeren om de lengte te checken. Zit je te ver weg dan wordt het je simpelweg onmogelijk gemaakt om een super-ultra-hyperDSL abonnement aan te vragen en mag je alleen maar het basic-snail-slowDSL abonnement afsluiten (vaak zelfs ondanks dat de normal-ADSL ook zal werken). Op die manier worden zowel leverancier als consument beschermd. Vraag jij dan toch super-ultra-hyperDSL aan, dan is dat je eigen fout en mag je dus inderdaad 1200 euro gaan afrekenen....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KPN beweert dit wel in rekening te kunnen brengen omdat het is gekoppeld aan het Wanadoo ADSL signaal!
Dan heb je misschien een of andere helpdeskmedewerker aan de lijn gehad die die telco-telco migraties niet zo goed kent. Als het goed is, heeft tiscali dat gewoon netjes bij kpn opgezegd en ander moeten ze dat alsnog doen. Als tiscali (of een of andere vage helpdeskmedewerker dat denkt) dat niet gedaan heeft, moet je hun bellen en ervoor zorgen dat dat alsnog gebeurt. Je betaalt dan gewoonweg niet meer vanaf de T-T invoerdatum + een maand (en die maand zou ik zelf dan weer van tiscali proberen te verhalen als door hun fout kpn niet goed geinformeerd is).

Je kpn abonnement is in elk geval NIET gekoppeld aan het wanadoo abonnement. Je moet een 1e jaar uiteraard wel volledig betalen en je moet ook niet met kpn iets afspreken om het te verlengen, maar daarbuiten is er gewoonweg 1 maand opzegtermijn.

Ik zou dit maar eens goed duidelijk krijgen bij tiscali:
Ik belde Tiscali, en die hebben nog geen signaal doorgegeven aan KPN dat het ADSL deel kan vervallen. Dat gaan ze ook niet doen; dat moet je zelf doen.
Dat klopt simpelweg niet, die medewerker vertelt gewoonweg niet de waarheid.
Nu heb ik dus net KPN gebeld, en het blijkt dat het KPN-deel van ADSL, doodleuk gekoppeld is aan het jaarcontract dat ik bij Wanadoo ha
Dat is gewoonweg dus niet waar. Die medewerker ziet misschien een opdracht van wanadoo om per maart te slopen, maar dat is dus niet omdat he gekoppeld is, maar omdat wanadoo die opdracht pas per DAN geeft en het zelf dus koppelt.

Maar, bij een telco-telco migratie hoef je het helemaal niet op te zeggen, dat doet de nieuwe telco voor je.
Nu beweren ze ineens dat het een nieuwe aansluiting is, terwijl ik in de brieven die ik kreeg, info heb over een overstap!!
Wie zijn "ze" hier? Tiscali?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Croga schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:36:
Bij het aangaan van het contract met Tiscali geeft Tiscali altijd aan dat je zelf verantwoordelijk bent voor het vrij maken van de lijn..... Staat ook altijd bij dat Tiscali niet verantwoordelijk is voor eventuele verplichtingen die je nog bij een andere provider hebt....
Ja dat is een totaal andere situatie die daar bedoelt wordt. Ik zeg: ALs tiscali niet adsl kan leveren, dan rekent tiscali ook GEEN abonnementskosten, er wordt namelijk niets aangesloten en dus geen product geleverd.

Wat tiscali bedoelt met die regel, is dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het lopende wanadoo contract en dat de klant dat zelf moet uitknokken met de andere ISP als de opzegging een jaarcontract doorkruist en dat je dat (bedrag aan die andere isp) zelf moet betalen.
Stel dat je een rotte telefoonlijn hebt dan laat men eerst de postcode invoeren om de lengte te checken.
Stel nou dat je een rotte telefoonlijn van 300 meter hebt, je gaat dan een contract aan omdat de postcodecheck zeg: "Yo dit kan! is HEEEEL dichtij!". De medewerker voert het contract in, jij tekent het, zij gaan het proberen aan te sluiten en bij oplevering blijkt het helemaal niet mogelijk te zijn omdat buiten tiscali's schuld, de kwaliteit van de telefoonlijn te slecht is (hou je vast: dat ziet een postcodecheck dus niet). Dan moet je dus ECHT geen 1200 euro betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 26-09-2005 10:47 ]

• koelkast
  • Niet online
Ik ga nu opnieuw Tiscali bellen, om een medewerker te vragen of de opzegging van het KPN deel al is opgezegd. Voor in de tussentijd, de brief die ik nu dus heb geschreven:
Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik uw aandacht vragen voor een al langer lopend conflict dat ik heb met internetprovider Wanadoo. Het betreft een conflict over een contract en de datum waarom deze geldt. Wanadoo blijkt mij een aantal keer verkeerd te hebben voorgelicht en daar ben ik (vooral financieel) de dupe van. Ik zal u een gedetailleerd beeld schetsen van wat er in de periode maart 2004 tot heden is gebeurd:

In maart 2004 ben ik overgestapt van kabelinternet naar Wanadoo ADSL Lite. De verbinding werkte goed, maar heeft een aantal keer ‘plat’ gelegen. Op zich heb ik daar niet zoveel problemen mee, dat neem ik op de koop toe.

Ik ging eind augustus 2004 verhuizen van Kampen naar Deventer, en wilde het ADSL abonnement ook verhuizen. Daarom heb ik de verhuizing bij Wanadoo aangevraagd. Er werd benadrukt dat ik dan een nieuw jaarabonnement aan zou gaan. Een aantal weken voor mijn verhuizing bleek het abonnement volgens Wanadoo al afgeloten. Ik meldde bij de Wanadoo helpdesk dat ik mijn verhuizing pas eind augustus 2004 had aangevraagd, maar helaas was daar niets meer aan te doen; als een verbinding eenmaal is afgeloten, kan het niet meer aangesloten worden. Dat ik aan het afstuderen was en daarbij internet absoluut nodig had, maakte Wanadoo niets uit.
Later bleek het simpelweg een storing te zijn in de KPN centrale, er was dus helemaal niets afgesloten, wat Wanadoo beweerde. Het heeft me heel wat telefoontjes en hoofdbrekens gekost om hier achter te komen. De verbinding heeft tot mijn verhuizing naar Deventer gewerkt, maar daarna was het in Deventer afgelopen. De verhuizing bleek niet goed te zijn doorgegeven, werd me medegedeeld. Pas een aantal telefoontjes met Wanadoo’s helpdesk later, was mijn ADSL eindelijk klaar voor gebruik.

Na al deze perikelen wilde ik op zoek naar een nieuw ADSL abonnement, graag via een andere provider dan Wanadoo. Daarom heb ik in het voorjaar van 2005 de Wanadoo helpdesk gebeld met de vraag wanneer mijn ADSL Lite-abonnement precies was afgelopen. De medewerker vertelde me dat het abonnement tot 28 augustus 2005 liep, want ik was na mijn verhuizing een nieuw jaarcontract aangegaan. Het telefoontje was dus puur een bevestiging van wat ik al wist.

Ruim vóór de opzegtermijn heb ik daarom een opzegging gedaan richting Wanadoo. Wat bleek toen ik de helpdesk belde? Mijn abonnement bleek tot eind maart 2006 te lopen, want, zo stelde Wanadoo; uw abonnement wordt aan het einde van elke contractsperiode van een jaar, met een jaar verlengd. U hebt in maart 2004 uw abonnement aangevraagd, dus het abonnement loopt is eind maart 2005 met een jaar verlengd tot aan eind maart 2006. Ik meldde verontwaardigd dat ik van de Wanadoo medewerker het afgelopen voorjaar te horen kreeg dat het abonnement bij een verhuizing met een jaar wordt verlengd. Dat wees deze medewerker af met de woorden: “mijn collega heeft dan waarschijnlijk verkeerd gekeken”. Ik vroeg me af hoe dat kon, en meldde dat het niet mijn verantwoordelijkheid is dat medewerkers van de Wanadoo helpdesk goed naar het scherm kijken. De helpdeskmedewerker kon niets voor me doen, en was daartoe ook duidelijk niet bereid.

Daarop heb ik een fax gestuurd naar Wanadoo, waar ik de situatie heb uitgelegd, en gevraagd of de verbinding alsnog per eind augustus 2005 beeindigd zou kunnen worden. Ik heb gemeld dat ik zeer teleurgesteld ben ik de gang van zaken van de kant van Wanadoo. Helaas heb ik geen enkele reactie gehad op deze fax.
Daarom heb ik een aantal weken later contact opgenomen met de helpdesk van Wanadoo. Ik kreeg Erick Kumba…. aan de telefoon. Hij wist me te melden dat de klacht was behandeld, en dat het contract op 28 augustus automatisch zou worden afgesloten. Ik meldde dat ik tevreden was met de afhandeling, maar dat ik daarvan wel op de hoogte had willen zijn, dus niet na zelf bellen met de Wanadoo helpdesk. Dit zou worden meegenomen in de besprekingen. Ik kon een klacht hierover indienen, maar u zult begrijpen dat ik daar niet veel zin in had.

Nu ik wist dat het abonnement op 28 augustus 2005 zou worden afgesloten, heb ik kort na het telefoontje met de Wanadoo helpdesk, bij Tiscali een ADSL abonnement aangevraagd, dat over hun eigen netwerk loopt.

Enkele dagen daarna heb ik de Wanadoo helpdesk gevraagd of ze de lijn open wilden houden, zodat Tiscali het over kon nemen. Dat telefoontje was een grote teleurstelling; het abonnement van Wanadoo blijkt tóch te lopen tot maart 2006, de klacht is HELEMAAL NIET verwerkt, zo meldt de helpdesk! Hoe durft Wanadoo dan zulke uitspraken te doen? Ik zit nu dus met 2 ADSL abonnementen; één van Wanadoo dat nog tot maart 2006 loopt, en één van Tiscali, die nu werkt, en opgeleverd is.

Op de vraag wat ik nu zou kunnen doen, meldt me dat het Wanadoo gedeelte dan betaald zou moeten worden, 14,95 per maand tot aan maart 2006. Het KPN gedeelte is per maand opzegbaar, dus geen probleem.

Nu blijkt ineens dat het KPN deel gekoppeld te zijn met het Wanadoo deel van hun ADSL Lite abonnement. Helaas zit ik daardoor tot maart 2006 aan zowel het Wanadoo-deel als het KPN-deel van mijn (ongebruikte) ADSL abonnement vast!
U begrijpt dat ik hier erg kwaad over ben. Ik zit nu met grote financiële nadelen, die ik niet kan voldoen. Wanadoo benadeelt klanten door te liegen en door verkeerd te kijken! Wanadoo neemt hierin geen verantwoordelijkheid, en zegt niets te kunnen en willen doen!

Nu is mijn vraag wat ik hieraan zou kunnen doen? Ik vind het een erg vervelende situatie, en heb het idee dat ik van het spreekwoordelijke ‘kastje naar de muur’ word gestuurd. Niemand blijkt wat voor me te kunnen of willen doen, en ik zit met grote financiële gevolgen.

Zou u me alstublieft kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

*koelkast*

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Het lijkt mij toch vrij eenvoudig om de betalingen aan Wanadoo gewoon stop te zetten, aangezien je natuurlijk niet gaat lopen betalen voor een dienst die niet geleverd wordt... Of ben ik nou gek :?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, want je bent wel contractueel verplicht te betalen. Dat is een hele andere situatie. Hier heb je als klant zelf bewust gekozen om het abonnement te ontbinden zonder gegronde reden en dan moet je het gewoon afbetalen.

Als je het niet betaalt, dan ga je incasso in, dat kan je nog wel prima negeren, maar zodra het het gerechterlijk systeem ingaat, sta je niet echt dat je zegt heel sterk en dan komt uiteindelijk een gerechterlijk deurwaarder je huis netjes leeghalen bij wijze van spreke

• koelkast
  • Niet online
Okee, ik heb nu dus Tiscali gebeld. Het blijkt dat (zoals JvS al zegt) er automatisch een signaal naar KPN gaat, dat het ADSL abonnement moet worden afgesloten. Dat is dan op de volgende factuur zichtbaar.

Toen ik meldde dat ik een uurtje terug een heel ander verhaal hoorde, werd gezegd dat dat echt niet waar was. Daarom heb ik maar gezegd dat 'ie er maar wat van moet zeggen, omdat ik nou niet echt fijne ervaringen heb met elkaar tegensprekende helpdeskmedewerkers.
Hij zag de naam staan met wie ik had gesproken, en hij zou het gelijk doorgeven, want dat is niet echt handig, meldde hij.

Lang niet zo'n prettig helpdeskgesprek gehad. En dat tegen lokaal tarief :)

Ik hou jullie op de hoogte.

• bjck
KPN-DSL ontvangt twee berichten van Tiscali als latende partij bij telco-telco.

Eerst een bericht: "we gaan deze lijn overnemen per XX-XX-XXXX"
Later een bericht: "we hebben deze lijn overgenomen per XX-XX-XXXX"

1ste is 't moment dat ook jij bevestiging + datum krijgt van je aanvraag/overstap.
2de is bij opleveren op moment dat je verbinding fysiek is overgezet.

Bij verplaatsen van een datum van telco-telco komt er nog een bericht tussen, maar is niet belangrijk in dit verhaal.

Wat nu wel kan is dat KPN-DSL die 2de pas verwerkt nadat je lopende contractmaand is verstreken (JvS?). Je hebt een maand opzegtermijn, dus mogelijk dat je abonnement bij KPN-DSL wordt beeindigd per einde lopende maand. Je krijgt dan volgensmij een credit factuur van de reeds betaalde termijn daarna.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 26-09-2005 11:17 ]

• koelkast
  • Niet online
bjck en JvS: Hartelijk dank voor jullie hulp! Super :)
Toevallig werkzaam bij KPN?

Verwijderd

@koelkast

Heb zojuist de vrijheid genomen enkele gegevens na te kijken... Hieruit blijkt dat de sloop van jouw huidige ADSL-lijn geplanned staat voor 18-10-05 (volgens gegevens KPN).
Het contract met Wanadoo zal echter tot de contractvervaldatum uitgezeten moeten worden.

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:29:
@koelkast

Heb zojuist de vrijheid genomen enkele gegevens na te kijken... Hieruit blijkt dat de sloop van jouw huidige ADSL-lijn geplanned staat voor 18-10-05 (volgens gegevens KPN).
Het contract met Wanadoo zal echter tot de contractvervaldatum uitgezeten moeten worden.
Haha, danku. Eindelijk duidelijkheid!
Maar hoe kom je nou aan m'n gegevens?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ene heer *naam* uit *ergens* geboren op *datum* is zeker vindbaar voor een medewerker van een van de bedrijven ;). Zeker als je je zoekactie kan beperken tot adsl aansluitingen EN die opgezegd zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 26-09-2005 15:51 ]

• koelkast
  • Niet online
JvS schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:08:
Ene heer ***** uit *** geboren op ***** is zeker vindbaar voor een medewerker van een van de bedrijven ;). Zeker als je je zoekactie kan beperken tot adsl aansluitingen EN die opgezegd zijn.
Okee, en nu weg met die gegevens, als je wil :|
Brrr, allemaal KPN medewerkers die van alles van je weten.....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doe maar relaxed, dit heb ik helemaal niet van kpn of wat dan ook. Ik had gedacht dat je zelf wel weet welke profielen je wel en niet invult. Ik klik alleen maar op je gebruikersgegevens die voor iedereen toegankelijk zijn :o.

Kijk zelf anders even mee:
koelkast
http://www.icq.com/whitepages/wwp.php?uin=177521521

allemaal zaken die je zelf overal neerzet. Boeit overigens geen moer, Ene heer Joost van Schie uit Utrecht geboren op 28-02-1979 is ook met drie klikken te achterhalen, en daar voel je niets van hoor ;).

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 26-09-2005 15:53 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

mijn kpn loopt af in maart 2006, wil dan naar bbned. Hoe lang van tevoren dien ik migratie aan te vragen?

• koelkast
  • Niet online
JvS schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:46:
Doe maar relaxed, dit heb ik helemaal niet van kpn of wat dan ook. Ik had gedacht dat je zelf wel weet welke profielen je wel en niet invult. Ik klik alleen maar op je gebruikersgegevens die voor iedereen toegankelijk zijn :o.

allemaal zaken die je zelf overal neerzet. Boeit overigens geen moer, Ene heer Joost van Schie uit Utrecht geboren op 28-02-1979 is ook met drie klikken te achterhalen, en daar voel je niets van hoor ;).
Yep, weet ik. 't Is ook niet als directe aanval bedoeld, maar om het nou zo in dit topic neer te zetten is wel even grappig, maar niet dat iedereen het vanavond ook nog meeleest :)

• bjck
sander815 schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:23:
mijn kpn loopt af in maart 2006, wil dan naar bbned. Hoe lang van tevoren dien ik migratie aan te vragen?
Dat maakt niet uit, maar voor dat je opzegtermijn in gaat moet je het geregeld hebben. En voordat je opzegt moet je overstap bevestigd zijn.

Vaak kan je gewoon wensdatum opgeven, dus kan je het maanden van te-voren al vastleggen. Loop je wel weer aanbiedingen van maandlater mis natuurlijk misschien.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp, kan je rustig je wanadoo abbo laten ontbinden de resterende maanden betalen, en moet je dan ook je KPN opzeggen??
Ik zit nu net bij wanadoo en heb aldoor probs met mijn verbinding wil het dan ook laten afkopen..
Maar wil dan graag weten wat er met KPN hgebeurd het deze verhalen dan wel gelezen, maar weet niet echt wat je dan met kPN moet doen.
DUs kan gewoon wanadoo bellen je contract afkopen dan een andere ADSL aanbieder aanvragen?? Dan komt er een aanvraag bij de andere aanbieder en die zorgt ervoor dat KPN het ADSL signaal op huin lijn gooit??
Pagina: 1