[BitTorrent]Ik down, verbinding valt weg op andere clients

Pagina: 1
Acties:

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 21:44
WinXp sp2
@home breedband via een sweex router
Mijn pc heeft 192.168.2.10 statisch
Ik gebruik Azureus 2.3.0.4
poort 6887 zowel private als public naar 192.168.2.10 gezet.

Het probleem is nu dat bij mijn huisgenoten de verbinding volledig wegvalt of onwerkbaar wordt als ik zit te downloaden. Nou ben ik niet zo into netwerkstuff dus het zal vast iets heel doms zijn maar zou iemand mij dan alsjeblieft op het probleem willen wijzen want me huisgenoten worden hoe langer hoe pissiger >:) :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou je downloadsnelheid eens wat omlaag kunnen zetten, evenals je uploadsnelheid. Met Azureus zelf kun je dat heel makkelijk begrenzen. (rechtsklikken, rechts onder in het venster van Azureus, voor de duidelijkheid)

Misschien moet je anders maar eens wat andere tijdstippen proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-09-2005 18:24 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chiel
DrivinUCrazy schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:23:
Je zou je downloadsnelheid eens wat omlaag kunnen zetten, evenals je uploadsnelheid. Met Azureus zelf kun je dat heel makkelijk begrenzen.
ik draai netlimiter en heb me upload op 20k gecapped. De max download van 625k haal ik nooit en een wegvallende verbinding lijkt me geen gevolg van een upload van 20k en een download van 300k.

En andere tijdstippen.. hij staat `s nachts ook aan maar als je iets leuks binnen haalt wil je het ook zo snel mogelijk hebben en normaal gesproken moet overdags downloaden ook een optie zijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door Chiel op 05-09-2005 18:26 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Of je trekt je verbinding gewoon helemaal dicht met downen en uppen. Of je router kan het gewoon allemaal niet aan. Bittorent genereert vrij veel verbindingen en dan kan je router het niet meer bijhouden. Bij mij kwam dit probleem ook voor. Ik had een vrij oude smc router en jij hebt een sweex (budget/cheap merk :P ) Nu heb ik een linksys wrt54G, sindsdien is de verbinding nooit meer uitgevallen :*)

Oftewel probeer eerst je up en down te beperken voor jouw pc.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik weet niet of de router uPnP ondersteunt, maar misschien kaap je met het downloaden wat poorten weg?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chiel
Metal schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:25:
Of je trekt je verbinding gewoon helemaal dicht met downen en uppen. Of je router kan het gewoon allemaal niet aan. Bittorent genereert vrij veel verbindingen en dan kan je router het niet meer bijhouden. Bij mij kwam dit probleem ook voor. Ik had een vrij oude smc router en jij hebt een sweex (budget/cheap merk :P ) Nu heb ik een linksys wrt54G, sindsdien is de verbinding nooit meer uitgevallen :*)

Oftewel probeer eerst je up en down te beperken voor jouw pc.
Daarvoor gebruik ik netlimiter die al ingestelt staat op max 20k up.
DrivinUCrazy schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:26:
Ik weet niet of de router uPnP ondersteunt, maar misschien kaap je met het downloaden wat poorten weg?
Volgensmij ondersteunt ie dat niet. Het is ook een ultra cheapass dingetje :)

[ Voor 20% gewijzigd door Chiel op 05-09-2005 18:35 ]

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05

Len

Leeg

Het gaat om de hoeveelheid connecties die worden aangemaakt. Sommige routers kunnen maar 256 connecties aan. En als Bittorrent dus meer dan 256 aanmaakt dan zit de router vol, en kunnen er geen verbindingen meer door de router heen worden aangemaakt.

Free Tibet

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05

Len

Leeg

edit:
dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door Len op 05-09-2005 19:09 . Reden: hoi! ]

Free Tibet

Pagina: 1