Toon posts:

[XP] Opstartprobleem, hulp bij eventueel reparen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NOTE: Ik heb al eindeloos lopen zoeken maar ik word voorlopig nergens echt wijs uit.

Gisteren werd mij gevraagd even wat zaakjes te regelen op de laptop van mijn soort van stief-oma. Windows-update, antivirus geïnstalleerd, schuifopruiming, oude programma's eraf etc. Hij start echter niet meer op nu. Telkens als het volgende bekende beeld te zien is start hij weer opnieuw op en blijft dit zo eindeloos herhalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.quad-resistance.com/tuto/winxp/SNAG-0012.png

Mijn plan was dus om dan windows op te starten via de installatie cd-rom. Tot zover kwam ik dus. Gisteren had ik al wat geprobeerd en zo ook de repair functie. Ik heb al vele topics hier op GoT bekeken en telkens wordt verwezen naar de repair functie. Ik word echter niet wijs uit dat hele DOS gebeuren. Ik heb het OS al geselecteerd en admin pw ingevoerd en ik kom nu op het 'C:\WINDOWS\" aan. Al die DOS commands zeggen me niks (behalve format c: dan :D) en de topics die ik heb gelezen gingen zo goed als allemaal over het gebrek aan een bepaald bestand, waarvan ik dus niet weet óf ik het heb en zo ja welk(e) bestand(en) ik dan mis.

Ook heb ik ergens in een topic gelezen dat er een soort automatische repair functie te selecteren is als je in de eerste instantie kiest om Windows opnieuw te installeren. Ik kom dus zodoende (eerst) uit bij een scherm dat mij afraadt meerder besturingssytemen op een partitie te installeren. Deze melding doet mij twijfelen of ik die automatische repair functie nog tegen ga komen.

Ook in de FAQ's staat overal wel uitgelegd wat de commands betekenen, maar ik heb geen idee wat er mis is. Het liefste zou ik nu weten:
1. Herkent iemand het probleem en heeft een directe oplossing via de DOS repair functie?
2. Bestaat die automatische repair via de windows setup. Zo ja, moet ik dus na die waarschuwing doorgaan? (Ik heb zo'n idee dat die auto-repair namelijk gewoon het feit is dat je Windows XP over de oude versie heen installeert).

Alvast bedankt voor de moeite!

Verwijderd

Topicstarter
Even wat toevoegingen

Het gaat om Windows XP Home Edition.
Ook is er blijkbaar een Recovery partitie op D:. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier in de herstelconsole wat mee kan :P Iemand? Het lijkt mij iets wat vooraf is geïnstalleerd door fabrikant Targa maar ik heb ook verder geen enkel idee wat ik er zo mee moet vanuit DOS.

Verwijderd

Al geprobeert in veilige modus op te starten?? (Bij het opstarten op F8 blijven rammer) Wanneer dit wel werkt kun je vanaf de veilige modus dingen ongedaan maken die verkloot zijn, of misschien gewoon de computer herstellen vanaf een herstelpunt.

Anders zit er vast ook een recovery cd bij de laptop waarmee hij weer word hersteld zoals ie uit de fabriek kwam. Wanneer je nog data moet redden die op de laptop staat, zou je een linux distro kunnen gebruiken die van cd boot (Knoppix, phlak, audithor) of Barts PE builder misschien. En dan data via een netwerk te kopieeren naar een andere pc / locatie.

Verder kan ik niet veel meer vertellen wat het probleem bij jou precies is maar misschien dat je hier wat aan hebt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bij de meeste laptops hoort een recovery CD te zijn bijgeleverd waarmee je in een keer XP opnieuw automatisch installeert, m.a.w. de fabrieksinstelling.

Het merk en type laptop opgeven zou ook wel handig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 05-09-2005 20:02 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zover.

Veilige modus werkt niet nee.

Het is een Targa Visionary XP10 volgensmij. Recovery cd heb ik zo niet maar houdt het in principe dus in dat ik Windows er opnieuw op moet zetten? Vind het namelijk nogal kut dat dit net gebeurd nu ik met dat ding bezig ben en ik zou hem graag weer ff aan de praat krijgen precies zoals hij dus was.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-03 05:41
Hij reboot, wat bij mij duid op een BSOD.
Bij het opstarten op f8 rammen totdat je in het windows menu komt.

Als ik je opstart scherm zo bekijk heb je SP2 geïnstalleerd. Deze voegt een optie toe in de trant van "opnieuw opstarten bij ... uitschakelen".

Start hiermee op en kijk of je een blauw scherm krijgt. Zo ja, even de foutmelding overnemen op papier en hier neerzetten, daar kunnen we meer mee.

...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gedaan en ik krijg inderdaad een blauw scherm:
STOP: c000021a {Onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgebroken
met de status: 0xc0000135 (0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten.
Dit is alles wat er staat, ik hoop dat we er wat mee kunnen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

1e in google:
http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20790028.html
Deze lijkt interessanter:
http://www.kbalertz.com/kb_156669.aspx

[ Voor 48% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-09-2005 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Op eerste pagina staan dus ook comments, ik zie echter nergens specifiek de 0x0000135 die ik heb, want aan deze codes zou je kunnen zien welk(e) bestand(en) missen?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 16:55 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:53:
Op de 1e link staat alleen een constatering en bij de tweede staat dan wel weer wat meer. Echter staat 0x0000135 nergens tussen op de tweede link. Volgensmij
Wat d8 je van naar beneden scrollen bij nr1..

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:55:
[...]

Wat d8 je van naar beneden scrollen bij nr1..
Sorry, heb mijn post al ge-edit ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:53:
EDIT: Op eerste pagina staan dus ook comments, ik zie echter nergens specifiek de 0x0000135 die ik heb, want aan deze codes zou je kunnen zien welk(e) bestand(en) missen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
De enige website die ik tot nu toe heb gevonden met dezelfde statuscode is deze, maar dat is in het Zweeds ofzo :o

Iemand die Zweeds (of wat het ook moge zijn) kan? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 22:03 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Post eerst eens de system specs.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is dan is het deze. Met specs dus

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 20:57 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je al geprobeerd om de updates te uninstallen, zoals ze in de 1e link aangeven ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, gedaan. Zelfde resultaat.

Iemand nog suggesties?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Enigste dat je kunt doen is dan een repair install.
Pagina: 1