Toon posts:

Goede 1024x768 op LCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iiyama ProLite E435S op een Nvidia Geforce 6800GT en omdat het een LCD scherm is is de enige echte LCD resolutie 1280x1024, in spellen kan dit soms performance naar beneden halen. Is het mogelijk om in 1024x768 te draaien en dat het beeld niet word uitgerekt maar dat er dus gewoon boven en onder kleine balkjes komen die de extra pixels die een LCD heeft opvullen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Waarmee opvullen :? Het opvullen van het beeld gebeurt normaal gesproken door het beeld uit te rekken.
De enige mogelijkheid is om de 1024x768 resolutie normaal weer te geven, maar aangezien 4:3 resoluties op een LCD-scherm in de breedte worden uitgerekt zullen twee zwarte balken aan de linker- en rechterzijde het gevolg zijn.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
een dvi-scherm gebruiken, dan kan je dat instellen (ooit is gezien op een ati-kaart, weet niet of dit met nvidia kan!)

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Geen probleem, moet je gewoon effe in je driver instellen: displayproperties->settings->advanced->geforce->digital flatscreen settings

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Op mijn crt scherm worden lagere resoluties (met mijn geforce 2 ;) => trackmania aan 800*600 :p ) Gewoon kleiner weergegeven en heb ik zwarte randen rondom. (crt staat op 1024*768, als ik 800*600 afspeel zijn er automatisch zwarte banden en is het beeld niet gestretched.)

Is misschien gewoon iets in de driver? (bij die dell schermen kan je dat wel in het OSD instellen dat het 1:1 moet zijn, maar het lijkt mij bizar dat alleen die dell schermen dat zouden kunnen, en dat dit vanuit windows niet kan ingesteld worden)

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:51:
Op mijn crt scherm worden lagere resoluties (met mijn geforce 2 ;) => trackmania aan 800*600 :p ) Gewoon kleiner weergegeven en heb ik zwarte randen rondom. (crt staat op 1024*768, als ik 800*600 afspeel zijn er automatisch zwarte banden en is het beeld niet gestretched.)
Bij analoge crt schermen moet je dat zelf met de hulp van je osd wegwerken als die specifieke combinatie resolutie/refreshrate niet is ingesteld in de firmware van je scherm!

Digitale LCD schermen werken totaal anders en kan je niet vergelijken!!!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Verwijderd schreef op Monday 05 September 2005 @ 17:44:
Ik heb een Iiyama ProLite E435S op een Nvidia Geforce 6800GT en omdat het een LCD scherm is is de enige echte LCD resolutie 1280x1024, in spellen kan dit soms performance naar beneden halen.
hmmz, ik denk dat het makkelijker is om je AA en AF uit te zetten @ 1280x1024. Dan trekt je pc alles en wordt de res niet naar beneden gehaald. Het gaat er dan namelijk lelijker uitzien dan dat het doet op 1280x1024 zonder AA & AF.

AA & AF zijn de enige mogelijkheden die ik kan bedenken waarom een 6800GT spellen niet meer zou kunnen draaien. Incl. BF2
Pagina: 1