[IE6] Slaat vaak direct vast? *

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edwin.w
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09-2023
Voor mij onverklaarbaar: Internet Explorer versie v6.0 loopt vast. In een schone XP Pro SP2 NL installatie gebeurt het circa één op de twee keer dat bij het opstarten van Internet Explorer het programma direct al vast loopt. Hij toont alleen nog het logo van de ingestelde startpagina, te weten www.startpagina.nl en de rest van de pagina haalt hij niet eens meer op. Niet meer voor of achteruit te branden. Alleen Control-Alt-Del en dan de taak killen helpt nog maar. Alle andere programma's plus XP zelf blijven trouwens gewoon werken.

Wie weet raad ?!

Met vriendelijke groet, Edwin.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

CPU / RAM / bus overgeklokt?

[ Voor 45% gewijzigd door roelio op 05-09-2005 17:22 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• edwin.w
Nee, staat allemaal op standaard. Alle andere programma's werken perfect alleen IE6 doet raar !

Verwijderd

Gebeurt dit ook met andere accounts op de machine?

Zo nee, dan heb je grote kans dat er iets aan de hand is met je cache/andere lokale settings. Gooi om te beginnen je cache (temp internet files) eens weg; evt. ook cookies ed.

Zo ja, dan heb je mogelijk een groter probleem.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; let er in het vervolg zelf op dat deze voldoet aan de richtlijnen :)

IE 6 loop tsteeds vast > [IE6] Slaat vaak direct vast? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• edwin.w
Tijdelijke Internet files weggegooid, de cookies idem dito. Allemaal vanuit het menu Extra, internet-optie's, tabblad algemeen, knop cookies verwijderen, knop bestanden verwijderen.

Ook nog op het tabblad geavanceerd de knop standaardinstellingen herstellen gebruikt.

Verder staan alle laatste updates er op, een update virusscanner en net nog HitMan Pro gedraaid.

Echter ondanks dat alles blijft toch nog Internet Explorer circa één op de twee keer direct vast slaan bij het opstarten ervan. Processor belasting gaat naar 100 %, alleen nog maar te stoppen met de Task Manager. Het is een schone XP Pro installatie . . . En alle overige programma's plus XP zelf blijven gewoon werken.

Er is maar één account op deze machine en daar speelt het zich allemaal af.

[ Voor 7% gewijzigd door edwin.w op 10-09-2005 22:43 . Reden: Info over account toegevoegd. ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maak een tweede account aan (test) en kijk of je het daar ook mee hebt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• edwin.w
Heb als test een tweede account aangemaakt.

En waarempel, in de eerste account is Internet Explorer hopeloos vastgelopen, maar in de tweede account kan ik nog gewoon surfen !

Ra ra hoe kan dit ?!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoek de verschillen zou ik zeggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verschillen zoeken... Dat zal wel spitten worden met Regedit. Deze key denk ik:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer

Wat zou dan de beste methode zijn (als dit al de key is de de zaak verziekt) ? Onder beide accounts deze key exporteren en dan een file-compare te doen?

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:25
Het is inmiddeIs een aantal maanden geleden en ik ben benieuwd of je een oplossing hebt gevonden. ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:25
Ik zal het nog maar een keer vragen: is het uiteindelijk opgelost?
Pagina: 1