[WIN2003] VPN opzetten

Pagina: 1
Acties:

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 09:30
Ik wil graag een vpn verbinding kunnen opzetten met een winxp machine naar mijn win2003 server.

Huidige status: Ik kan al wel een VPN verbinding opzetten met de server binnen me netwerk maar niet van buitenaf (over internet). De server staat achter een ADSL modem en daarin heb ik de poort 1723 doorverwezen naar me server.

Zodra ik het probeer maakt hij verbinding maar stopt tijdens controleren gebruikersnaam en wachtwoord en geeft foutcode 721

Ik zou me kunnen voorstellen dat het aan windows firewall ligt dat die de poort 721 blokkeert op me server maar als ik naar de eigenschappen ga van me netwerk kaart en de windows firewall wil openen krijg ik de foutmelding "Windows Firewall cannot run because another program of service is running that might use the network address translation component (Ipnat.sys)."

Iemand een idee hoe ik het werkende krijg?

Verwijderd

Een standaard alcatel thomson modem kan dat volgens mij niet. Je zult ook protocol 43 open moeten zetten voor pptp verbindingen.

Ik denk dat je of een ander modem moet gebruiken of een extra firewall ertussen. Dan kan je alles naar die firewall forwarden en de firewall proto 43 & poort 1723 door laten sturen naar je server.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:52:
Een standaard alcatel thomson modem kan dat volgens mij niet. Je zult ook protocol 43 open moeten zetten voor pptp verbindingen.

Ik denk dat je of een ander modem moet gebruiken of een extra firewall ertussen. Dan kan je alles naar die firewall forwarden en de firewall proto 43 & poort 1723 door laten sturen naar je server.
Dit klopt idd, ik heb er ook een extra firewall ertussen moeten zetten wilde de VPN werken.

[ Voor 177% gewijzigd door Ora et Labora op 05-09-2005 17:01 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Dan moest dit ook maar weg :)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 17:01 ]

• sjaakos
Ik snap niet goed wat dom is en wat niet dus ik negeer het maar :D

Ik heb de poort 43 ook geforward naar mijn server maar het veranderd niks aan het geheel krijg nog steeds dezelfde fout.

edit:
Ik heb een alcatel speedtouch home van een aantal jaren terug dus echt de 1e adsl modems. Ik kan daar in de NAT poort doorverwijzen is dat niet voldoende?

[ Voor 32% gewijzigd door sjaakos op 05-09-2005 17:12 ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
sjaakos schreef op Monday 05 September 2005 @ 17:07:
Ik heb de poort 43 ook geforward naar mijn server maar het veranderd niks aan het geheel krijg nog steeds dezelfde fout.
Het gaat bij pptp om protocol 47 en niet om protocol tcp (en poort 43).

Zie ook [rml][ adsl-tweak] Alle bekende alcatel portmappings op een rijtje[/rml]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• sjaakos
Het lijkt me inderdaad een hele duidelijke topic en heb dus alles zo gezet maar ik krijg nog dezelfde melding. Mijn verwachting is dat mijn server het tegenhoud, misschien de windows firewall maar daar kan ik niet in komen.

Iemand daar een idee voor?

• sjaakos
Na tijd zoeken kwam ik op het volgende artikel:

http://www.howtonetworking.com/casestudy/2003wf&rras.htm

Alleen zie ik bij mijn services geen RRAS service staan.
edit:
Ik zie hem wel maar het heeft geen nut gehad om hem te stoppen

[ Voor 24% gewijzigd door sjaakos op 05-09-2005 17:47 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 20:31

Guldan

Thee-Nerd

/me Guldan heeft hetzelfde probleem gehad

Hierbij lag het eraan dat in mijn Draytek 2200 ik wel poort 1723 kon forwaren maar protocol 43 niet. Probeer het intern eens dan? werkt het dan wel? dan ligt het aan het modem anders aan de pc zelf.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• sjaakos
Ja ik kan dus intern wel connecten ernaar dan werkt alles goed maar ik snap niet waarom hij het extern niet doet. Heb het exact zo gedaan als op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/589085//

Misschien dan toch dat het niet via mijn NAT kan

Verwijderd

Als protocol 47 niet mogelijk is om te forwarden, overweeg dan OpenVPN. Werkt via een udp verbinding.Of een router die wel 47 aankan 8)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guldan schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:06:
/me Guldan heeft hetzelfde probleem gehad

Hierbij lag het eraan dat in mijn Draytek 2200 ik wel poort 1723 kon forwaren maar protocol 47 niet.
Hoeft ook niet, want dat gebeurt transparant (zolang je tenminste de ingebouwde VPN Server uitzet).

Dat laatste wordt wel eens vergeten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1