HD boot niet als slave WinXp

Pagina: 1
Acties:

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb een probleem met mijn 200 gig ntfs seagate.
Een tijd geleden kocht ik een geheugenmodule module die achteraf corrupted bleek. Na een paar vreemde errors ging mijn pc vervolgens helemaal niet meer aan. Na de reep te hebben vervangen door een andere werkende reep, bleef mijn harde schijf niets doen, winxp startte niet meer op.

Vervolgens haakte ik de harde schijf als slave aan een bootable xpschijf, startte windows xp op totaan het bootscreen waarna hij prompt weer reboot. De combinatie komt ook niet in veilige modus. Toen ik de schijf aan een win98Se schijf gooide, bootte hij wel. Ik heb er een datarecover programma op los gelaten die vervolgens alles kon recoveren. Echter is een hoop van deze data corrupted. Er staan onderandere zelfgeschoten foto's op waarvan ongeveer 20 procent nog heel is. De rest is dus kaduuk. Met een vorige schijf met corrupted data was het mogelijk om hem aan een bootable schijf te hangen en scandisk er overheen te gooien wat vrijwel alles repareerde. Dat lukt bij deze schijf niet meer.
Ik heb hiernaast nog geprobeert om de schijf in een externe behuizing te stoppen om hem vervolgens via usb aan te sluiten. Ook hierbij crasht windows xp. Heeft iemand enig idee hoe ik de schijf nog kan fixen? :?

Specs;
Gigabyte ga-7n400 l1
Athlon 2600+
Ati radeon 9800 pro>xt
Kingston 512 valueram
Western digital 120 gb

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
** kick **

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
heb je bij seagate al een progje gedownload waarmee je je harde schijf kan analyseren? Wat zegt dat programma?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Getdataback :? (op een ander PC draaien met de drive als slave)

Ik neem tenminste aan dat je de desbetreffende schijf niet (meer) als boot-disk wil gebruiken !

Ben er overigens wel heel erg bang voor dat door een of andere reden je data naar de G#%#$% is .....