Toon posts:

Stage Acompany SA1600 versterker, duidelijkheid over specs?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil waarschijnlijk een Stage Acompany SA1600 versterker gaan kopen.
Nou zijn alleen de specs niet helemaal duidelijk.
Er staat namelijk bij dat deze de volgende vermogens heeft:

Output power (RMS):
2x 320 [160] W into 8 Ohm
2x 520 [230] W into 4 Ohm
2x 610 [300] W into 2 Ohm

Peak output power:
2x 440 [220] W into 8 Ohm
2x 800 [400] W into 4 Ohm
2x 1100 [550] W into 2 Ohm

Bridged laat ik maar even weg omdat het daar op dezelfde manier beschreven staat.
Het verschil tussen RMS en Peak snap ik maar wat is nou het vermogen in 8 Ohm is dat 2x 320 of 2x 160 Watt? of wat houd het getal tussen [] anders in?
Iemand die me hier mee verder kan helpen?

Ook zou ik graag willen weten of dit een goede versterker is en of er ook een speakerbeveiliging in zit? Zodat deze bij gelijkspannings verschijnselen op de speaker uitgang uitschakelt?

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 10:15
Misschien dat je hier iets aan hebt ???

http://www.stage-accompan...es/vintage/sa800-1600.pdf

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de zelfde folder al ik al gezien heb ......

Hier staat de zelfde informatie.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Ga er maar vanuit dat de RMS, dat is het continu vermogen wat een versterker kan leveren, het getal is waar je op moet letten. Het aantal Ohm, de weerstand, hangt af van het aantal en het type speakers. Dit is achterop je speakers vermeld. Als je hier wat meer info over geeft kunnen we je daar mee helpen.
disclaimer: deze reactie is slects gebaseerd op praktijk-kennis en misschien niet geheel correct volgens de theorie. Zo technisch ben ik nie(t).

[ Voor 21% gewijzigd door djluc op 05-09-2005 21:44 ]

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:39:
Dit is de zelfde folder al ik al gezien heb ......

Hier staat de zelfde informatie.
De cijfers tussen de haakjes zijn van de 800 versie.

Verwijderd

Topicstarter
Noppie59 schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:43:
[...]

De cijfers tussen de haakjes zijn van de 800 versie.
Okay daar heb ik dus duidelijk overheen gelezen......
En kan ook niet zeggen dat het er erg duidelijk bij staat.

Maar nu verder is dit een goede versterker in vergelijking tot soort gelijke modellen van bv Yamaha, JBL, Peavey enz.?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:43:
Ga er maar vanuit dat de RMS, dat is het continu vermogen wat een versterker kan leveren, het getal is waar je op moet letten. Het aantal Ohm, de weerstand, hangt af van het aantal en het type speakers. Dit is achterop je speakers vermeld. Als je hier wat meer info over geeft kunnen we je daar mee helpen.
disclaimer: deze reactie is slects gebaseerd op praktijk-kennis en misschien niet geheel correct volgens de theorie. Zo technisch ben ik nie(t).
De speakers zijn het probleem niet alleen dat het er niet echt duidelijk vermeld stond in de folder.

De speakers die er op komen zijn 300W 8Ohm (JBL L150) dus kunnen het prima hebben.
Deze draaien nu op een 2x 120W versterker bij 8Ohm. En voor in een zaal is dit net even te weinig.
Plus het voordeel dat er uiteindelijk 4 van deze speakers op de SA1600 kunnen worden aangesloten
en deze parallel dus 260W per stuk krijgen. (Ben nog op zoeken naar een zelfde set speakers namelijk JBL L150, L112 of 4411. Deze hebben allemaal dezelfde bass, midden en hoge tonen speakers.)
Pagina: 1