printer-scanner combinatie kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Heey,

huidige situatie
Printer: HP deskjet 840c, hangt aan mijn asus wl-500g deluxe router. Enigste nadeel is dat de (kleuren) inkt duur is. Aangezien ik veel dvd-covers in kleur print is dit een dure bisness. Maar de kwaliteit is goed--> duim omhoog!
Scanner: medion md9705. Deze heeft een nogal vaag probleem: windows accepteert de driver niet meer, ook een nieuwere van internet niet. Onder linux doet ie het WEL met de originele driver-cd, en de scanner scant nog met betere kwaliteit ook!

Ik zit er dus nu aan te denken deze 2 te vervangen door een printer-scanner combinatie, 1 apparaat dus.
De eisen:
- goedkoop in de inkt
- printerkoppen MOETEN op de cartridge zelf zitten zodat de printerkoppen vervangen worden als ik een nieuwe cartridge haal.
- snelheid: maakt me niet uit.
- kwaliteit: deze moet goed genoeg zijn om duidelijk dvd-covers te kunnen printen, dus als de kwaliteit net zo is als mijn deskjet 840c ben ik al tevreden. Maar betere kwaliteit is natuurlijk ook goed.
- (optioneel) het zou helemaal mooi zijn als ik zowel kan printen als scannen (via usb) naar/van mijn router.--> asus wl-500g deluxe
- bjina het budget vergeten :P : max +-€120

Ik had de canon mp110 al in gedachten maar na gevraag bij mediamarkt kwam ik er achter dat de printerkoppen vast in het apparaat zelf zitten. --> duim omlaag. Dat wil ik dus niet omdat printerkoppen verekte duur zijn en ook nog eens moeilijk te krijgen zijn. Dit weet ik uit ervaring met de canon s400 die ik voor de 840c had. Na 1,5 jaar waren die versleten :( .

Alvast bedankt voor de adviezen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

omdat je zelf al aangeeft dat je veel print is misschien een laser printer meer iets voor je

hoewel de aan koop prijs vaak hoger ligt dan bij een inktjet
is het verbruik aan inkt lager meer afdrukken per druk vaak rond 4000 ligt aan merk en type drum natuurlijk
wij hebben hier op het werk veel hp laser printers moet zeggen dat ik er erg devreden over ben duidelijk menu, makkelijk intestellen.
misschien handig om te overwegen aan gezien inkt cardriges Duuur zijn

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
enriqueeeee schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:26:
omdat je zelf al aangeeft dat je veel print is misschien een laser printer meer iets voor je

hoewel de aan koop prijs vaak hoger ligt dan bij een inktjet
is het verbruik aan inkt lager meer afdrukken per druk vaak rond 4000 ligt aan merk en type drum natuurlijk
wij hebben hier op het werk veel hp laser printers moet zeggen dat ik er erg devreden over ben duidelijk menu, makkelijk intestellen.
misschien handig om te overwegen aan gezien inkt cardriges Duuur zijn
als jij een kleuren laserjet weet die onder de €120 ligt en redelijk goedkope toners heeft......
Maar ik wil wel graag de printer en scanner in een apparaat. (Al ken ik geen multifuncitionele laserjets). En dan het liefst een die print EN scant achter mijn router (per usb)

Maar hoe zit dat met laserjets dan in vergelijking tot inktjets?? wat zijn de verschillen?? ik ben namelijk inktjets gewend en geen laserjets.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
"een bescheiden kickje"

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
maar weer een kickje

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
op http://www.sallandautomatisering.nl/ heb ik een paar kleuren-laserjets gezien die ook nog eens goedkoop zijn ook. Kennen jullie deze types toevallig?:
Brother HL-5150D € 262,00
Brother HL-2040 € 144,00

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
kick (alweer)

Oscar Wilde

Verwijderd

Hmmz ik zit dus op het moment met dezelfde vraag.
Mijn budget komt ongeveer met jou overeen.

Volgens mij is hp de enige fabriekant die de printerkoppen in cardridges stopt? (vandaar ook hoge prijs)

Heb ik dit moment ook een 840c, en dat is super ding :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:25:
Heb ik dit moment ook een 840c, en dat is super ding :)
en die van mij (ook die 840c) werkt ook nog es aan m'n asus wl-500g deluxe!
maar ding is zo verekte duur in de inkt....... om de 20-30 dvdcovers is die kleurencartridge leeg. Dan begint ie printerlijnen te vertonen en dat is teken voor mij dat ie dus leeg is. (deze manier bij gebrek aan hardware ondersteuning en/of software die inktniveau kan uitlezen)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 18-09-2005 13:56 ]

Oscar Wilde

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uitkijken dat je niet een zogenaamde host-based of gdi printer koopt

deze kun namelijk niet op printservers aansluiten

Iperf

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
laserjet-printer laat ik maar zitten aangezien ik dat niet kan betalen. Komt omdat ik binnenkort 1000 euries lichter ben omdat ik lesgeld niet vergoed krijg :( ....

Maar ok, als ik een all-in-one INKJET printer/scanner neem, kan ik dan het beste een hp of zo nemen?? (die aan de eisen uit mijn 1e post voldoet hé :P ....)

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
kick

[ Voor 98% gewijzigd door Raven op 21-09-2005 14:59 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
kick

Oscar Wilde

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

bartgrefte schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:17:
Heey,
De eisen:
- goedkoop in de inkt
- printerkoppen MOETEN op de cartridge zelf zitten zodat de printerkoppen vervangen worden als ik een nieuwe cartridge haal.
chop-chop
Dat gaat, niet of het één of het ander.

Ik weet niet hoeveel maal je bij je canon (en welk type) je je inktpatronen verwisseld hebt, maar ik gebruik nu al lang een bjc3000 en bjc865i en ik heb nooit problemen met de spuitmondjes. Of gebruikte je goedkope/slechte immitatie inkt?

www.casarodriguillo.com

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
tomleeuw schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:48:
[...]

Dat gaat, niet of het één of het ander.

Ik weet niet hoeveel maal je bij je canon (en welk type) je je inktpatronen verwisseld hebt, maar ik gebruik nu al lang een bjc3000 en bjc865i en ik heb nooit problemen met de spuitmondjes. Of gebruikte je goedkope/slechte immitatie inkt?
gewoon originele inkt. maar plotseling (1,5 jaar na ankoop) begon die canon die ik vroeger had alleen nog maar printerlijnen te printen wat komt doordat printerkoppen niet goed meer waren. Deze printer was wel goedkoop in de inkt, maar kwaliteit was ..::2 duimen omlaag::.. De deskjet die ik nu heb is kwalitatief vele malen beter dan de canon maar is duur in de inkt. Daarom zoek is dus een vervangend apparaat wat naast printen ook kan scannen aangezien mijn scanner niet meer onder windows werkt (zie 1e post).

Oscar Wilde

• Pinin

Pinin

o.k. bad luck.

Ik zou zeker Canon n iet uitsluiten door je ervaringen uit het verleden. Je kan op de canon site proefsamples aanvragen van alle typen printer/combi's

Het is theoretisch beter om altijd je koppen te vervangen, maar je betaald onnodig veel geld. HP komt eindelijk met conumenten-fotoprinters met losse tankjes. Nu kunnen ze meedoen met het "goedkoop" prinyten, alleen zijn die losse tankjes van hp in verhouding nog duurder dan de oude 3-in1 met printkop.

www.casarodriguillo.com

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heeft canon dan printer/scanner combinaties waar de printerkop op de inkttank zit?? kwam namelijk de mp-110 tegen en daar zaten de koppen vast in de printer.......ja ok, ik weet dat het onzin is dat ik door dat ene "akkefietje" de koppen op de inktank zelf wil. Maar zijn die koppen over het algemeen dan beter geworden? (bedoel de koppen in de printer zelf)

wat mij opvalt is dat er steeds minder inkt in de tankjes zit (tank en verpakking blijven even groot) en dat de prijs omhoog gaat. waarom is dat zo?

Oscar Wilde

• Pinin

Pinin

bartgrefte schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:49:heeft canon dan printer/scanner combinaties waar de printerkop op de inkttank zit??
nee
.......ja ok, ik weet dat het onzin is dat ik door dat ene "akkefietje" de koppen op de inktank zelf wil.......
:Y) idd
Maar zijn die koppen over het algemeen dan beter geworden? (bedoel de koppen in de printer zelf)
Denk het wel of gewoon pech. je moet wel af en toe een afdrukje in kleur maken, ik doe het eens per week gewoon enkele kleurtjes (geen hele foto hoor) want als je spuitmondjes uitdrogen gaat het idd niet goed.
wat mij opvalt is dat er steeds minder inkt in de tankjes zit (tank en verpakking blijven even groot) en dat de prijs omhoog gaat. waarom is dat zo?
Omdat ze telkens zuiniger worden, de nieuwste canon printers hebben een druppel van 1 picoliter, maar daar heb je dus wel goede hoogwaardige inkt voor nodig, daarom is het zo duur (ontwikkeling) Maar dat neemt niet weg dat inkt van alle merken vet en vet te duur is, alleen hp maakt het wel erg bont.

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 24-09-2005 16:27 ]

www.casarodriguillo.com

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 11:43
Poe hey, om de 20-30 dvd covers de cartridge al leeg?? Das wel HEEL veel dan!

Met een DeskJet 710C deed ik 100 prints met een kleurencartridge en ongeveer 200 met een zwartecartridge....
Mijn huidige 815C is daar nog wat zuiniger in!

Overigens print ik op "Normaal" dus niet op de beste instellingen... en met 24€ en 28€ voor de originele cartridges vallen de prijzen mijns insziens REUZE mee!

En mocht ik eens een nieuwe willen, dan ga ik voor een BusinessJet ;) zijn wel wat duurder in aanschaf, maar de prijs per vel daalt wel enorm én je hebt losse tankjes. Echter multifunctionele apparaten... zijn een lastige opgaves.
Al eens naar Epson's, Lexmark's etc. gekeken? Met overal die inktnavulstations zullen de prijzen daar ook wel van meevallen.

Wanna play?

• Pinin

Pinin

F-Tim schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:59:
Poe hey, om de 20-30 dvd covers de cartridge al leeg?? Das wel HEEL veel dan!

.
een dvd cover is bijna een heel A4-tje hoor. en dan lijkt 100 full-color covers mij onhaalbaar.

www.casarodriguillo.com

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
tomleeuw: er zijn dus geen printer/scanner combinaties die printerkoppen op de inkttank hebben zitten?

dan maar de vraag: welke printer/scanner combinatie kan ik het beste nemen dan? Liefst een die zowel print als scant als ie aan mijn router zit.....

Oscar Wilde

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 11:43
tomleeuw schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:48:
[...]

een dvd cover is bijna een heel A4-tje hoor. en dan lijkt 100 full-color covers mij onhaalbaar.
Ik weet hoe groot een dvd-cover is hoor ;) En toch haal ik er 100 full-color uit 1 cartridge. Weet niet welke jij gebruikt, maar ik heb de C1823D voor kleur en de 51645A voor de zwarte...

Wanna play?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
F-Tim schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:06:
[...]

Ik weet hoe groot een dvd-cover is hoor ;) En toch haal ik er 100 full-color uit 1 cartridge. Weet niet welke jij gebruikt, maar ik heb de C1823D voor kleur en de 51645A voor de zwarte...
c6615d (hp nr. 15) voor zwart en c6625a (hp nr. 17) voor kleur

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
kick

Oscar Wilde

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 08:25

McGryphon

Veul vrouwkes!

koop een oude canon-bjc 3000 en een scankop een een paar nieuwe printkoppen, de nieuwere cartridges passen hier ook in, heb er zelf een, met goed papier echt een super ding.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:26
Canon MP110 heeft gewoon dezelfde inkt en dezelfde koppen als de goedkoopste printers uit de pixma series. Op het moment dat je koppen aan vervanging toe zijn, koop je ipv een set koppen voor 80 euro dan een nieuwe pixma voor 60 euro, waarbij je een printkop en 2 originele patronen hebt, tezamen met een doos reserve onderdelen voor op zolder :P

Verwijderd

Mijn vader heeft een Epson CX6600, is echt een perfect apparaat!

Alleen aan 1 eis voldoet ie zeker niet, geen printkop op cartridge.
Maar om die reden blijf je bij HP of Lexmark (beide veel te duur in cartridges)

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik heb hier voor mijn moeder pas een Philips Crystal 650 All-In-One staan; ter vervanging van een HP PSC 2110 :( .

Werkt perfect en veel betere print kwaliteit dat de vorige HP; hoe het met de kosten voor de inkt zit weet ik echter niet.

Veder zou netwerk geen probleem moeten zijn, Bluetooth en WiFi zijn optie en naast de USB aansluiting zit een uitsparing met een LAN teken eronder (dat wijst er dus op dat de printer in iedergeval is voorbereid op LAN verbindingen, maar veder niet is doorgevoerd).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:18:
Mijn vader heeft een Epson CX6600, is echt een perfect apparaat!

Alleen aan 1 eis voldoet ie zeker niet, geen printkop op cartridge.
Maar om die reden blijf je bij HP of Lexmark (beide veel te duur in cartridges)
die is me wat te duur.....
antonie schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:19:
Ik heb hier voor mijn moeder pas een Philips Crystal 650 All-In-One staan; ter vervanging van een HP PSC 2110 :( .

Werkt perfect en veel betere print kwaliteit dat de vorige HP; hoe het met de kosten voor de inkt zit weet ik echter niet.

Veder zou netwerk geen probleem moeten zijn, Bluetooth en WiFi zijn optie en naast de USB aansluiting zit een uitsparing met een LAN teken eronder (dat wijst er dus op dat de printer in iedergeval is voorbereid op LAN verbindingen, maar veder niet is doorgevoerd).
die philips is ook te prijzig. ik kan maar tot +- €120....

de hp psc 1315, is die nog een beetje zuinig met de inkt dan?? (zag trouwens net dat er ook grotere cartridges in kunnen--> zwart: hp nr 27->56 kleur: hp nr 28->57 )
waarom zit er een telefoonkabel bij?? zit toch geen fax in de psc 1315 of wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 29-09-2005 10:32 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1