Tulp naar coax

Pagina: 1
Acties:
  • 3.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Ik ben van plan om zelf een beamer te gaan maken. Maar daar kan ik alleen een coax op aan sluiten. Maar het is ook de bedoeling om hem op mijn pc aan te kunnen sluiten. Daar zit een TULP (vid. out) op. Dus moet ik van Tulp naar Coax gaan om het werkend te krijgen. Maar aangezien er in een coax 1 kabel voor geluid is en 1 voor beeld en in een tulp niet, is mijn vraag of dit moglijk is, en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 21:19

dominic

will code for food

Coax beeld en geluid tegelijk? Volgens mij heb jij verkeerde boekjes gelezen..

Je kan gewoon een Coax->Tulp converter stekkertje bij de lokale elektronica boer kopen. Voor audio heb je nog steeds een apart kanaal nodig..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De kabel van je televisie ontvangt toch gewoon geluid en video door 1 kabel? En ik dacht dat dat coax was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

michiel_ schreef op Monday 05 September 2005 @ 16:23:
De kabel van je televisie ontvangt toch gewoon geluid en video door 1 kabel? En ik dacht dat dat coax was...
De kabel zelf is Coax maar het signaal dat er doorheen loopt is RF.. En dat is weer heel wat anders (Er zitten meerdere signalen in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
In de tv die ik heb zit 1 aansluiting, coax, dus daar moet toch egt al het beeld+geluid doorheen :s Maar ik kan dus gewoon een coax -- tulp stekkertje halen, en dan op een andere manier voor geluid zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Je kan gewoon een convertertje halen van cinch(tulp) naar coax, het gaat dan enkel om de vorm van het stekkertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:15
Op die beamer zit waarschijnlijk een BNC (coax) connector.
Hier zijn gewoon verloopstukjes voor van BNC naar cinch/tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Dat gaat niet echt lekker werken ben ik bang.
Coax/Ether signaal zit op een heel andere frequentie dan de video-out van je pc.
Als ik het goed begrijp wil je dus: PC > Tulp > Coax > Beamer/tv ?
Dit zou gaan als je de TV-tuner zo ver kan instellen dat hij op de frequentieband van de
TV-out van je pc zoekt. Ik neem aan dat het om een behoorlijk oude tv gaat?
Je krijgt dan wel beeld maar het zal niet echt mooi zijn. Geluid is weer een ander verhaal.

Succes :Y)

@ the_Doman : ff opletten ajb . . . 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Afterburner79 op 05-09-2005 16:40 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
je moet een rf modulator hebben :

http://www.amazon.com/exe...-7615774-2027109?v=glance

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Even voor alle duidelijkheid, mijn pc heet een TULP out. connector, en op mijn beamer zit een Coax. Die wil ik dus aan elkaar koppelen. Voor het geluid kan ik zelf wel wat verzinnen, omdat ik daar al meer ervaring mee heb ;) Ik wil het voornamelijk gebruiken voor games en films, dus de kwaliteit moet wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je dus feitelijk wilt is, als ik het goed lees, zelf een beamer maken met behulp van je TV. Je hebt waarschijnlijk ergens zo'n doe-het-zelf-kitje gezien dat met spiegels en lenzen je TV laat projecteren.
Afgezien van het feit dat ik daar niet eens aan zou beginnen omdat de kwaliteit bagger is en het een hoop moeite kost om het goed te krijgen (als dat al lukt), zal ik je toch proberen in de goede richting te sturen :Y)

Zoals ik het les bedoel jij met Coax de antennekabel die je TV in gaat. Het zal in jouw geval een oude TV zijn gok ik zo; verder geen in- en uitgangen. Die Coax die jij bedoelt bevat idd een audio- en een videosignaal. Maar dat is een, wat dominic al zegt, RF signaal. Je hebt een TV-tuner nodig om beeld en geluid van elkaar te scheiden. En die zitten over het algemeen wel in een tv ingebouwd ;)

Wat je kunt doen om he op te lossen zijn 2 mogelijkheden:
1) je koopt een RF converter die een RF signaal naar je TV stuurt vanaf de tulp-stekker (dit is waarschijnlik een component video-uitgang). Apart kabeltje er aan hangen voor je geluid en dan op het video-kanaal zetten
2) Je haalt ergens (veel goedkoper, en ook nieuw) een videorecorder vandaan die je op je TV hangt. En dan gewoon met wat verloopjes werken

Maar nog steeds mijn 0,02 euro: Gewoon niet aan beginnen. Als ik al hoor hoeveel verstand van signalen en aansluitingen je hebt, en wat je tot je beschikking hebt, zal het op een grote teleurstelling uitlopen, ook al steek je er geld in.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 07:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien even handig om te vermelden wat voor beamer je hebt, en wat er dan wel niet bij die zogenaamde coax aansluiting staat geschreven. Want zo snapt niemand er meer wat van.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Fotootje ? :?

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn oom heeft een beamer gehad (merk Sinoa? :?) met een coax aansluiting. Deze kon een TV-coax signaal/kabel direct aansluiten en werken, wil je via de PC moet je geen verloop maar een converter hebben. Ze werden veel gebruikt voor playstation->TV die bv geen scart-ingang oid hadden.

Heb er zelf nog ergens eentje liggen, zal eens kijken of ik foto'tje kan maken.

edit: een RF converter dus B)
The_Eagle schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:48:
1) je koopt een RF converter die een RF signaal naar je TV stuurt vanaf de tulp-stekker (dit is waarschijnlik een component video-uitgang). Apart kabeltje er aan hangen voor je geluid en dan op het video-kanaal zetten

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2005 17:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

deepspace schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:52:
Misschien even handig om te vermelden wat voor beamer je hebt, en wat er dan wel niet bij die zogenaamde coax aansluiting staat geschreven. Want zo snapt niemand er meer wat van.
Dat d8 ik 14 posts geleden al. :|

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ook, maar toen had ik het topic nog niet gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff lezen mensen hij wil zelf een beamer maken. dus hij kan niet vertellen wat voor beamer hij heeft

wat je wel kan vertllen is waarwan je het wil maken . de meeste display drivers hebben wel een video in als je even zoekt. al moet je daarvoor de tuner losbreken

dus vertel, welk merk tv wil je openbreken ? heb je al naar schema's voor dat ding gezocht ?
geef anders even een paar duidelijke pics van de elektronica van dat ding
.
.
.
.
(een rf modulator is wel handiger voor jouw vermoed ik)

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 01:18 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

fish schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 01:15:dus vertel, welk merk tv wil je openbreken ? heb je al naar schema's voor dat ding gezocht ?
geef anders even een paar duidelijke pics van de elektronica van dat ding
TV openbreken voor beamer :? Ik geef je weinig kans dat je daar wat zinvols mee zou kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

fish schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 01:15:
ff lezen mensen hij wil zelf een beamer maken. dus hij kan niet vertellen wat voor beamer hij heeft
...
Klopt, maar hij zou wel kunnen vertellen wat er op die TV bij die coax connector staat.
En/of er een pic van maken.
Het zal wel een RF-IN zijn, dus in dat geval heeft de TS een RF modulator nodig.

Ik zie alleen nog niet echt hoe hij van een TV een beamer wil maken. Maargoed, ik heb me dan ook nog nooit in die materie verdiept.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zie alleen nog niet echt hoe hij van een TV een beamer wil maken. Maargoed, ik heb me dan ook nog nooit in die materie verdiept.
ik zie nergens staan datie van z'n tv een beamer wilt maken. maar zover ik het kan volgen wilt hij wel een tv module gebruiken als video ingang voor e beamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik denk dat we maar even rustig op de TS moeten wachten alvorens flink verder te speculeren wat hij nu precies wil fabriceren :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

deepspace schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 07:32:
[...]

TV openbreken voor beamer :? Ik geef je weinig kans dat je daar wat zinvols mee zou kunnen doen...
even voor de noobs ;)

als je een lcd tv opsloopt. background verlichting verwijderd en de display op de plaats van een dia in de diaprojector stopt heb je een beamer 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 19:02 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mja, LCD TV, maar dat is wel een duur grapje (zeker als je geen idee hebt waar je mee bezig bent). Daarnaast zal zo'n LCD TV vast ook wel de juiste aansluiting hebben (scart of composite) voor je TV-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat vermoede ik ook al vandaar de pics !!!!!!!!11111111111 request

edit
mijn versie ..... ik moest de lens er even uitdraain om de deksel los te halen. foto is ook wel duidlijker zo

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/beamer.jpg

werkt geeneens zo onaardig, wel zorgen voor goede koeling

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 19:33 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
remco_k schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:36:
[...]

Klopt, maar hij zou wel kunnen vertellen wat er op die TV bij die coax connector staat.
En/of er een pic van maken.
Het zal wel een RF-IN zijn, dus in dat geval heeft de TS een RF modulator nodig.

[img]undefined[/img]

Bij de coax aansluiting van mijn tv staat helemaal nix. Alleen 1 of ander logo (streepjes). Ik heb voor de duidelijkheid een paar foto's gemaakt.

Dit is de info van het stickertje
Afbeeldingslocatie: http://www.fa-modders.nl/fotos/Resized_PIC_0326.jpg

Dit is de coax aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://www.fa-modders.nl/fotos/Resized_PIC_0328.jpg

Dit is de totale tv
Afbeeldingslocatie: http://www.fa-modders.nl/fotos/Resized_PIC_0330.jpg

p.s. Ik hoop dat ik de afbeeldingen goed ge-resized heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omg ...

hoe ga je een beamer van een tv maken ..... ? lichtopbrengst is echt heel weinig
(veeeeeeeel te weinig)
(ja ook al eens geprobeert)

je kmoet een modulator hebben zoals in het begin al is gezegd ...

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 20:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
fish schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:23:
omg ...

hoe ga je een beamer van een tv maken ..... ? lichtopbrengst is echt heel weinig
(veeeeeeeel te weinig)
(ja ook al eens geprobeert)

je kmoet een modulator hebben zoals in het begin al is gezegd ...
Sterkere lamp in je tv en voila :P Maar dat doet er nu niet toe, wat heb ik nodig om bijv. een dvd speler aan te sluiten op zo'n tv? het liefst heb ik 3 tulp connectoren, want dan kan ik mijn pc er ook nog altijd aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

:X sterkere lamp ? :? 8)7

een RF MODULATOR

http://hometheater.about....serdisc/a/aadvdrfmoda.htm

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 20:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een tv werkt niet met een lamp, maar met een electronenkanon aan de achterkant van de... beeldbuis.

Ga eerst maar eens uitzoeken hoe een TV werkt in plaats van hier onzin lopen roepen ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

[quote]fish schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:42:
:X sterkere lamp ? :? 8)7

Ja, gewoon met de dremel vanaf de bovenkant een vierkant gat in je beeldbuis dremelen, en daar een 2000W Bouwlamp in hangen toch????? ;)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Het makkelijkst is waarschijnlijk om een oude videorecorder te regelen. Het signaal uit je computer is namelijk niet hetzelfde als wat er in de tv gaat. Je kunt dan de tulp van de computer naar de scart van de videorecorder laten lopen en dan via coax verder naar de tv. De videorecorder op exten zetten en de tv op kanaal 37. Tegenwoordig worden videorecorders vaak weggedaan, dus zo heel duur hoeft het niet zijn, en het opnamegedeelte van de videorecorder is niet nodig dus mag stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
cool_zero schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:49:
Het makkelijkst is waarschijnlijk om een oude videorecorder te regelen. Het signaal uit je computer is namelijk niet hetzelfde als wat er in de tv gaat. Je kunt dan de tulp van de computer naar de scart van de videorecorder laten lopen en dan via coax verder naar de tv. De videorecorder op exten zetten en de tv op kanaal 37. Tegenwoordig worden videorecorders vaak weggedaan, dus zo heel duur hoeft het niet zijn, en het opnamegedeelte van de videorecorder is niet nodig dus mag stuk zijn.
Ok, dat is ook nog wel om te doen. Maar ik wist niet dat een vid. recorder ook een coax out aansluiting had. :P maar goed, Bedankt voor alle reply's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Laat je wel even weten hoe het gaat met je Beamerd. Pics etc

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Lolhozer schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:53:
Ok, doe ik. Ik heb zonet de projection unit af. morgen ga ik beginnen met de zogenaamde "focus unit". Ik weet niet of het allemaal goed gaat, maar als het werkt, dan is het een heel goedkoop beamertje, mocht het niet weken, dan weet ik, en mss nog wat meer mensen dat :P

[ Voor 3% gewijzigd door ReX_NL op 06-09-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lolhozer schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:53:
ik ben ook zeeeeeeeeer bnieuwd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Vanmiddag heb ik ook de beeldbuis van mijn TV al omgedraait, omdat het door de lens dadelijk omgekeerd word.

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.fa-modders.nl/fotos/Resized_PIC_0331.jpg

p.s. Kan ik niet beter een nieuw topic hierover openen, omdat het zo een beetje off-topic gaat? of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Laatst online: 03-03 10:55
mss kun je in schop een modje titel change aanvragen.. Is dit nu tv beeld? of is dit op de muur, hoe groot ? ziet er vrij goed uit als ik dit zo zie. in tegenstelling tot de verhalen die ik meestal lees over tv-beamers..

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26
ik vind het heel leuk, en ben heel blij voor je, maar pas alsjeblieft wel heel goed op.

ik heb van tv's evenveel kaas gegeten als jij, maar er schijnen nogal hoge, dodelijke, spanningen op de beeldbuis te staan. en ook als je de stekker eruit haalt blijven die spanningen nog een tijd staan.

als ik jou was zou ik daar eerst info over zoeken..

daarnaast is het best haalbaar, maar idd niet te veel van verwachten. je hebt een donkere kamer nodig en je hebt een lage resolutie.
wat betreft het licht zou je 3 tv's kunnen gebruiken maar dan wordt het een beetje vervelend vervoeren :)

anyway, pas op en succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
mss kun je in schop een modje titel change aanvragen
Hoe moet ik een title change aanvragen? (ik heb dit nog nooit hoeven doen/gedaan)
Is dit nu tv beeld? of is dit op de muur, hoe groot ? ziet er vrij goed uit als ik dit zo zie. in tegenstelling tot de verhalen die ik meestal lees over tv-beamers..
Dit is nog gewoon tv beeld. Het wachten is nu nog op mijn Lens, die ik zojuist besteld heb.
Opperhoof schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:21:
ik vind het heel leuk, en ben heel blij voor je, maar pas alsjeblieft wel heel goed op.

ik heb van tv's evenveel kaas gegeten als jij, maar er schijnen nogal hoge, dodelijke, spanningen op de beeldbuis te staan. en ook als je de stekker eruit haalt blijven die spanningen nog een tijd staan.

als ik jou was zou ik daar eerst info over zoeken..

daarnaast is het best haalbaar, maar idd niet te veel van verwachten. je hebt een donkere kamer nodig en je hebt een lage resolutie.
wat betreft het licht zou je 3 tv's kunnen gebruiken maar dan wordt het een beetje vervelend vervoeren :)

anyway, pas op en succes
THNX, voor die hoge spanningen was ik ook al wel bang, maar gelukkig heb ik de beeldbuis om kunnen draaien zonder ook maar iets gevoelt te hebben :P het enigste wat ik nog moet doen (als mijn beamer dadelijk werkt) is de on/off switch en de kanalen switche eruit schroeven in in mijn kast bouwen (is wat handiger te bedienen:P )

[ Voor 5% gewijzigd door ReX_NL op 06-09-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Toch niet zo'n lens van Ebay he? Dat is een hoaks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
deepspace schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:40:
Toch niet zo'n lens van Ebay he? Dat is een hoaks!
Hoaks, en dat is? :9 En nee, het is geen lens van ebay, want ik had al gelezen op een forum dat dat geen goede kwaliteit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan ben ik wel heel benieuwd wat het gaat zijn...

Heb je misschien een overzicht plaatje van hoe het eruit moet komen te zien, want volgens mij kan het gewoon niet (kan me natuurlijk vergissen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Hier een foto van iemand anders. De mijne gaat wel wat anders worden, maar dit is volgens mij ook een beamer met tv erin :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fa-modders.nl/fotos/resultaat.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Maar dat weet je dus niet zeker? Heb je überhaupt wel voorbeelden van beamers met een TV erin gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
deepspace schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:06:
Maar dat weet je dus niet zeker? Heb je überhaupt wel voorbeelden van beamers met een TV erin gezien?
In het egt nog niet nee ;) maar op foto's zag de beeldkwaliteit er goed uit. (foto's zag ik op een forum, weet zo niet meer welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

still no evidence...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

ReX_NL schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:56:
Hier een foto van iemand anders. De mijne gaat wel wat anders worden, maar dit is volgens mij ook een beamer met tv erin :P

[afbeelding]
Leuk projectje, ik wil de pret niet bederven hoor, maar een TV gaat echt lang niet genoeg licht opbrengen om te 'schijnen' op een muur of scherm. ALS je er al wat beeld uitkrijgt, zal je het waarschijnlijk echt donker moeten maken wil je wat kunnen zien.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Laatst online: 21:42
Ik kan je nu al vertellen dat dit dus echt niet gaat werken. Ga maar eens in een donkere kamer zitten met je tv aan. Desnods helemaal wit beeld. Hoe licht wordt het nu in je kamer? Niet echt licht dus. Probeer nu hetzelfde met een 100 Watt gloeilamp. Dat is al heel wat meer licht denk je ook niet? En een echte beamer heeft nog een veel sterkere lamp. Moraal van dit verhaal: Je TV geeft te weinig licht om wat dan ook op de muur te kunnen projecteren. Maakt niet uit welke lens je ervoor hangt.

Sorry als dit een beetje bot klinkt, maar ik probeer je de moeite van een mislukt project te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
remco_k schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:11:
[...]

Leuk projectje, ik wil de pret niet bederven hoor, maar een TV gaat echt lang niet genoeg licht opbrengen om te 'schijnen' op een muur of scherm. ALS je er al wat beeld uitkrijgt, zal je het waarschijnlijk echt donker moeten maken wil je wat kunnen zien.
Dat las ik ook van vele mensen, maar toen ik aan hun vroeg of ze het ooit gemaakt hadden, zijden ze "nee", dus ik wist het nog steeds neit zeker, todat ik op een site belande, daar had iemand ook zoiets gemaakt, en dat werkte goed (volgens hem) dus dat gaf mij het beetje hoop dat nodig was :P Ik maak nu eerst een prototype, dat is gemaakt van goedkoper materiaal, en als het dan goed werkt, ga ik het verder uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het wel eens gedaan ........

ik kan het bevestigen, de lichtopbrengst is ronduit kut (met brightness en nog wat potmeters aan de binnekant opgedraaid)

btw triggy .. een beamert is meestal 150 watjes oid, dus dat veeeeeeeeeeeeeeeeel sterker valt ook wel mee

[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 22:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
omfg :)) die tv!!

:D

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Laatst online: 21:42
@fish Ik heb mensen gezien die een eigenbouw beamer maakten met een TFT + 1000 Watt bouwlamp. Duizend ja... :Y)

even linkje gezocht, mss is dit wat voor de TS:
DIY LCD Beamer

[ Voor 33% gewijzigd door Triggy op 06-09-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

fish schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:23:
btw triggy .. een beamert is meestal 150 watjes oid, dus dat veeeeeeeeeeeeeeeeel sterker valt ook wel mee
Beamer is meestal toch wel ietsje meer. Bedenk dan ook wel dat 80% van die Watts in warmte omgezet worden. Dennog, zo'n lamp => LCD => lens is alles bij elkaar toch efficienter dan een CRT => lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
fish schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:23:
ik heb het wel eens gedaan ........

ik kan het bevestigen, de lichtopbrengst is ronduit kut (met brightness en nog wat potmeters aan de binnekant opgedraaid)

Heb je ook een foto ofzo van het beeld wat je ervan kreeg? En hoe had je dat ding precies in elkaar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Foto's zeggen niks. Je kunt altijd een super beeld maken op de foto: toestel op statief en lange sluitertijd doen wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

schiet mij opeens die gast binnen die op ebay een speciale lens verkocht voor 10 dollar met wat voorbeeld plaatjes.. gemiddeld tweaker kan beter fotosoepen :P gast is er wel stinkend rijk van geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Ik heb er zelf laatst ook een gemaakt.
veel beter dan ik had verwacht. Alleen ik zit nog met het spiegelbeeld probleem want die lens zet het beeld opdekop en maakt er spiegelbeeld van.
binnekort foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Anoniem: 138251 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:56:
Ik heb er zelf laatst ook een gemaakt.
veel beter dan ik had verwacht. Alleen ik zit nog met het spiegelbeeld probleem want die lens zet het beeld opdekop en maakt er spiegelbeeld van.
binnekort foto.
Dat had ik ook al gelezen, daarom heb ik de beeldbuis van mijn tv om gedraait. Maar als je dat gaat doen, let wel op voor de hoge spanningen (zoals al eerder gezegd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

op de kop blijft het spiegelbeeld. Je moet je TV dan ook nog achterstevoren zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Of nog zo'n lenzensetje ervoor, want spiegelbeeld x spiegelbeeld=gewoon beeld

[ Voor 6% gewijzigd door Lolhozer op 07-09-2005 15:13 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Volgens mij hoef je alleen maar je tv om zijn kop te zetten, of de beeldbuis om te draaien. Ik heb nog nergens gezien dat hij ook horizontaal in spiegelbeeld word ge-projecteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
dan is t ook geen spiegelbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ReX_NL schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:34:
[...]

Heb je ook een foto ofzo van het beeld wat je ervan kreeg? En hoe had je dat ding precies in elkaar zitten?
mmm ik heb het ding na drie jaar weer eens van de kast gehaald ( ik heb nou een echte )
Dus een foto van het beeld kan ik niet zo snel bij elkaar toveren. maar ik beeld met een diameter van 2 meter was net te doen in het donker. 1,5 meter was een stuk beter te doen. maar houd wel rekening met grote pixels
het ding zit letterlijk met plakband en leukoplast bij elkaar
op het deksel zaten 3 fans en een boel folie om het een beetje lichtdicht te maken.
het allumunium folie wat je bij het display ziet is om een duidelijk kader af te zetten, anders valt het licht door het glas waar geen pixels meer zijn.

wat betreft die bouwlamp .. dat is gewoon lomp
bovendien heb je voor een beetje beeld in focus, (bij benadering) een puntlichtbron nodig. een bouwlamp is ongeveer het tegenovergestelde. bovendien is een bauwlamp geen speciale lamp waar "wit" licht vanaf komt. laat staan dat het een standaard gloeilamp is. nooit gemerkt dat een beamer pas na 3-4 minuten op volle lichtsterkte is ?

wat betreft die wattages kijk maar een bij de specs van normale beamers
mijn diaprojector beamer is/was 75 watt
mijn echte beamer is 150 watt

edit:
Net even geprobeert aan te zetten, maar dat ding is zo gribus achtig verstoft dat er nauwelijk beeld meer uitkomt. nou ja om een indruk te krijgen

zoals je ziet geeft 75 wat genoeg licht
Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/licht.jpg

dit is wat je ongeveer kan verwachten als die schoon is
Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/beeld.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 07-09-2005 20:17 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Dat ziet er nog niet zo slecht uit (in mijn ogen) voor een beamertje van <50 Maar wat heb je daar op jou doos liggen? (op die zaklamp :P ) En is de ondertiteling ook goed te lezen?

Edit: Hoe heb je de beamer precies in elkaar zitten? Wat voor soort "lens" heb je enz :P O-)

[ Voor 28% gewijzigd door ReX_NL op 07-09-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

op de zaklamp .. lol dat is m'n beamer

hoe zit de beamer in elkaar. euh oude diaprojector. mechaniek eruit .. display op de plaats van het dia

de ondertiteling is kantje boord te lezen .. hé het blijft een lcd displaytje bedoel voor een klein tvtje

wat bedoel je met "<50"

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 07-09-2005 22:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
fish schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:15:
op de zaklamp .. lol dat is m'n beamer

hoe zit de beamer in elkaar. euh oude diaprojector. mechaniek eruit .. display op de plaats van het dia

de ondertiteling is kantje boord te lezen .. hé het blijft een lcd displaytje bedoel voor een klein tvtje

wat bedoel je met "<50"
Oo, heb jij op die manier een beamer gebouwd :P (Hoe groot is je display dan? want ik weet wel dat dia's niet zo heel groot zijn ;) ) Met <50 bedoel ik minder dan 50. Of heeft het jou meer gekost?

[ Voor 12% gewijzigd door ReX_NL op 07-09-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja precies de maat van een diaraam :Y) , efectief ietsvan 3 bij 2,5 oid

200 florijnen had ik geloof ik betaald voor dat display
resolutie is ronduit laag .. ik kan me herinnern dat die pixels iets van 4 bij 4 milimeter waren :P
(bij een doorsnede van 2 meter)

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 07-09-2005 22:41 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

fish schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:15:
hé het blijft een lcd displaytje bedoel voor een klein tvtje
Dat is toch niet met een CRT TV dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zei ik dat dan ?

tv = televisie

tele=ver
visie=kijken oid

ik zie toch geen kathode straal buis ? oid

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 07-09-2005 22:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

fish schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:42:
ik zie toch geen kathode straal buis ? oid
Nee, maar de TS wil dat wel.. en jij zegt dat je zoiets hebt... niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach lees nog eens rustig het topic door

edit ah .. ik begin het te begrijpen .. .. ja ok ...

iemand vroeg mij forto's van wat ik geprobeert had .. en ik dacht dat dat om mijn lcd ding ging

.

[ Voor 72% gewijzigd door Fish op 07-09-2005 23:04 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

fish schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:59:
iemand vroeg mij forto's van wat ik geprobeert had .. en ik dacht dat dat om mijn lcd ding ging.
Klopt, omdat "men" dacht dat jij ook een CRT TV had gebruikt. Neemt niet weg dat het leuke plaatjes zijn natuurlijk :)

Ben nu wel erg benieuwd wat dat project van de TS gaat worden!

• ReX_NL
Ik heb al 2/3 onderdelen af op het moment. De "Projection Unit" en de "Focus Unit" zijn nu af. Ik hoop zo snel mogelijk mijn Film Sheet binnen te hebben die ik besteld heb, zodat ik het resultaat van mijn beamer kan bekijken ;)

Anoniem: 70193

deepspace schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:11:
op de kop blijft het spiegelbeeld. Je moet je TV dan ook nog achterstevoren zetten :+
Spiegelbeeld is heel makkelijk (de TS had de beeldbuis niet hoeven om te draaien trouwens),
je moet alleen de polariteit van de verticale afbuigspoel omdraaien.
Er gaan naar de beeldbuis 4 enkelvoudige, (meestal rood/oranje/blauw/groen ofzo geloof ik) draadjes (van ongeveer 1 mm dik), 2 paren zijn dat, en als je van 1 paar de draadjes omwisselt, krijg je een gespiegeld beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Ik heb mijn beamer nu klaar. Ik moet zeggen dat de kwaliteit zeer goed is, ofja, het is veel beter dan verwacht. Ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen. Alleen is hij nu nog horizontaal spiegelbeeld :P Alle letters (ondertiteling) staat nu omgekeerd geschreven, weet iemand hoe ik dit nog op kan lossen?

[ Voor 35% gewijzigd door ReX_NL op 09-09-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

via een spiegel projecteren
of de post boven je lezen

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 09-09-2005 22:52 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70193 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:34:
[...]

Spiegelbeeld is heel makkelijk (de TS had de beeldbuis niet hoeven om te draaien trouwens),
Er gaan naar de beeldbuis 4 enkelvoudige, (meestal rood/oranje/blauw/groen ofzo geloof ik) draadjes (van ongeveer 1 mm dik), 2 paren zijn dat, en als je van 1 paar de draadjes omwisselt, krijg je een gespiegeld beeld. :)
Ik snap het niet helemaal. Is het gevaarlijk om dat te doen en kan je het ook weer terugveranderen?
ReX_NL schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:40:
Ik heb mijn beamer nu klaar. Ik moet zeggen dat de kwaliteit zeer goed is, ofja, het is veel beter dan verwacht. Ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen. Alleen is hij nu nog horizontaal spiegelbeeld :P Alle letters (ondertiteling) staat nu omgekeerd geschreven, weet iemand hoe ik dit nog op kan lossen?
Kwaliteit is echt redelijk tot goed, ik geef het een 7 van de 10.
maar heb hoe zet jij je tv neer want als ik het neerzet dan zit hij altijd voor het beeld :D

• ReX_NL
[...]

Ik heb dit nu geprobeert, maar het enigste wat veranderd zijn de kleuren :S :(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lol ... je moet de draden van de afbuigspoel omdraaien .. niet die van je kleuren/kathodes

de draden lopen echt naar een spoel die om je beeldbuis zit.

post meer even die pics . ben wel geintreseerd .. wel ff mirroren in photoshop ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 10-09-2005 14:37 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

hoe zien ze eruit. Hoe moet je het omwisselen. En waar zitten ze ongeveer?
zou je me kunnen helpen als ik een foto geef van de binnekant van mijn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja ...

Afbeeldingslocatie: http://www.penders.cwc.net/tubeneck3.jpg

het is dit bovenstaande ding .. niet die printplaat die achter opzit
In jou geval moet je de draden van de horizontale deflectie omdraaien

Afbeeldingslocatie: http://www.jomac.net.au/images/CRT/Yoke%20coil.jpg

deze spoel dus
Afbeeldingslocatie: http://www.infolytica.com/en/coolstuff/ex0107/Full%20Model%20color.PNG

[ Voor 127% gewijzigd door Fish op 12-09-2005 19:08 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke ik post straks of morgen een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he man bedankt het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!