[2000] NTFS - Compressed files en folders verplaatsen*

Pagina: 1
Acties:

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 16:06

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Folks,

Ik zit met de volgende situatie:

HD1 heeft een partitie van zo'n 60GB die zo'n 500.000 files bevat, verspreid over een paar duizend verschillende directories. Zowat 4/5 ervan heeft op directory level file de Compression attribute, alsook alle files in deze directories.

Nu wil ik deze data naar een partitie op HD2 copiëren / verplaatsen maar hierbij gaat Compressed attributed verloren. Het gevolg laat zich al raden : niet genoeg vrije diskruimte. |:(

De test die ik gedaan had was een Compressed folder van HD1 naar HD2 te copieren. Op HD2 was deze niet meer compressed.

Beide partities zijn uiteraard NTFS, Windows 2000. ;)

Hoe los ik dit op zonder gebruik te maken van partitioning tools zoals Partition Magic ed. ?

Alvast bedankt,
Pieter aka Ravefiend }:O

Verwijderd

dir aanmaken, compressie aanzetten, files in compressed dir kopieren.

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:18:
dir aanmaken, compressie aanzetten, files in compressed dir kopieren.
Leuk idee inderdaad ;) ... maar heeft wel een vervelende bijwerking.

HD1
dir1 *
\ subdir1.1 *
\ subdir1.1.1 *
\ subdir1.1.2 *
\ subdir1.1.3
\ subdir1.1.4 *

Neem dit voorbeeld : de dirs met * zijn compressed, de anderen niet. Met jou suggestie is ook subdir1.1.3 compressed op de nieuwe locatie.

Resultaat:

HD2
DIRA * <--- zelf aangemaakt
\ dir1 *
\ subdir1.1 *
\ subdir1.1.1 *
\ subdir1.1.2 *
\ subdir1.1.3 * <----
\ subdir1.1.4 *

Dat wil ik dus ook vermijden.

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Inderdaad. Op de nieuwe schijf een dir aanmaken of (als hij toch al leeg is) compressie op de props van de schijf inschakelen. Bij het kopieren of verplaatsen tussen partities erft het bestand de rechten en compressie OF encryptie status van de doelfolder. Uiteraard beiden moeten NTFS zijn.

Helaas is het wel zo dat om grote te bestanden te kopieren/moven van de bronschijf en voldoende ruimte moet zijn om dit bestand uncompressed te maken. Anders doet ie het ook niet en krijg je eveneens de melding van te weinig schijfruimte.

EDIT: Ah zo. Das vervelend. Hmm, ik weet niet zeker of het compressie attribuut meegaat in een Backup/Restore actie met Windows Backup. Anders zou je de files naar file kunnen backuppen en kunnen restoren op de doelschijf. Geen idee, poging waard met een paar bestandjes.

EDIT: Je zou het ook eens met XCOPY /k kunnen proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door hanhoo op 05-09-2005 16:33 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

Ravefiend schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:29:
[...]

Leuk idee inderdaad ;) ... maar heeft wel een vervelende bijwerking.

HD1
dir1 *
\ subdir1.1 *
\ subdir1.1.1 *
\ subdir1.1.2 *
\ subdir1.1.3
\ subdir1.1.4 *

Neem dit voorbeeld : de dirs met * zijn compressed, de anderen niet. Met jou suggestie is ook subdir1.1.3 compressed op de nieuwe locatie.

Resultaat:

HD2
DIRA * <--- zelf aangemaakt
\ dir1 *
\ subdir1.1 *
\ subdir1.1.1 *
\ subdir1.1.2 *
\ subdir1.1.3 * <----
\ subdir1.1.4 *

Dat wil ik dus ook vermijden.
tja, daar doe je dus niks aan. evt eerst alleen de dir structuur kopieren, vervolgens compressie zetten op de juiste dirs en dan nog een kopieslag met files.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe zit het met de rechten van die 2e partitie, want ipv NTFS kan je FAT32 gebruiken (500.000 files is best veel, hoe dat zit weet ik niet precies; MS KB) :) anders gezegd: als jij de enige user bent en er staat geen OS/andere data op die partitie format je die toch als FAT32 ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

hanhoo schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:29:
EDIT: Ah zo. Das vervelend. Hmm, ik weet niet zeker of het compressie attribuut meegaat in een Backup/Restore actie met Windows Backup. Anders zou je de files naar file kunnen backuppen en kunnen restoren op de doelschijf. Geen idee, poging waard met een paar bestandjes.
Een methode om encryptie teniet te doen het maken van een backup. Ik verwacht dat je ook je compressie attribuut zal gaan verliezen met deze actie.

Mappenstructuur maken, compressie aan zetten op de juiste mappen en de data verplaatsen lijkt me werkbaar.

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

0xDEADBEEF schreef op Monday 05 September 2005 @ 17:04:
Hoe zit het met de rechten van die 2e partitie, want ipv NTFS kan je FAT32 gebruiken (500.000 files is best veel, hoe dat zit weet ik niet precies; MS KB) :) anders gezegd: als jij de enige user bent en er staat geen OS/andere data op die partitie format je die toch als FAT32 ?
Het compressie attribuut is NTFS only, dus heb je niets aan FAT32.

We have just one world, but we live in different ones...

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 10:47
XCOPY vanuit CMD.EXE met /K of /O ?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
MSalters schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:09:
XCOPY vanuit CMD.EXE met /K of /O ?
Nope, geen van al een succes helaas ... vandaag nog eens verder kijken of er nog andere mogelijkheden zijn maar ik vrees ervoor. Manueel is het allezins niet haalbaar want daar zou ik al vlug een paar uur zoet mee zijn.

Alvast bedankt voor al de reacties! ;)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
volgens mij kan je wel een ghost image maken... en deze dan weer kopieren op je 2de HD.

• hanhoo
Nulnulnix schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:05:
[...]

Een methode om encryptie teniet te doen het maken van een backup. Ik verwacht dat je ook je compressie attribuut zal gaan verliezen met deze actie.

Mappenstructuur maken, compressie aan zetten op de juiste mappen en de data verplaatsen lijkt me werkbaar.
Niet geheel juist. Het Encryptie attribuut werkt voor een groot deel hetzelfde als NTFS permissions en het compressie attribuut, maar niet helemaal. Ik zal niet in details treden, anders ga ik teveel offtopic.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dit tooltje? http://www.quickmirror.com/index.htm

ik dacht eer ook xcopy /K maar:
http://msdn.microsoft.com...dnarntpro00/html/ntsf.asp
code:
1
2
3
4
NTFS volume     Another location on the same Original (source) setting      NTFS volume maintained
NTFS volume     Another NTFS volume     Target folder setting inherited
NTFS volume     FAT volume  Lost (no compression on FAT)
NTFS volume     Floppy disk     Lost (floppies cannot be formatted as NTFS)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

compressie / encryptie is geen attribuut! xcopy /k werkt niet dus niet (check atrrib /? voor wat wel attributes zijn).

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Lijkt me dat die ook mogelijk is met WinRAR ( http://www.rarlabs.com/ ) :

Switch -OC - set NTFS "Compressed" attribute

This switch allows to restore NTFS "Compressed" attribute when extracting files. WinRAR saves Compressed file attributes when creating an archive, but does not restore them unless -oc switch is specified. Shell mode equivalent of this switch is "Set attribute Compressed" option in "Advanced" part of extraction dialog.
This switch is supported only for RAR archives.

Lijkt me nog niet zo'n slecht idee dus dit ga ik wel eens proberen.

• hanhoo
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:19:
compressie / encryptie is geen attribuut! xcopy /k werkt niet dus niet (check atrrib /? voor wat wel attributes zijn).
Is wel degelijk een attribuut. Geen file-attribuut, wel een NTFS-attribuut.
Pagina: 1