Toon posts:

[win98] Outlook geeft error ondanks goede instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad.
Ik ben voor iemand bezig een computer te installeren wat een klusje van 15 a 30 is nu al een klusje van 2,5 uur. Ik ben ten einde raad. Ik heb thuis de instellingen nagecheckt van outlook en hier overgenomen. Ik heb alle virusscanners en viruswalls ge-uninstalled. Maar outlook blijf hardnekkig deze melding geven:
Kan de host pop3.zonnet.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop3.zonnet.nl', Server: 'pop3.zonnet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D
Internet werkt gewoon over de inbelverbinding. Is het ergens een instelling want ik heb deze computer via een lannetwerk geinstalleerd en geupdate.
Het betreft outlook express.
Help me alsjeblieft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 16:10 ]

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:02
al met pop.zonnect.nl geprobeerd.
want lijkt mij pop in plaats van pop3

Verwijderd

Topicstarter
Pop3.zonnet.nl is goed want zo moet het ook volgens zonnet (versatel) zelf.
pop3.versatel.nl heb ik ook al geprobeerd maar dat lukt ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf het idee dat outlook de verbinding niet ziet omdat die melding er meteen voor komt zonder dat ie eigenlijk probeerd verbinding te maken.
Misschien komt dat nog omdat ie een verbinding zoekt via een lan netwerk omdat ik de computer daarover ook geupdate heb.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kun je die host Pop(3).Zonnet/versatel.nl wel pingen? En wat geeft een tracert?

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 05-09-2005 16:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op Monday 05 September 2005 @ 16:23:
Kun je die host Pop(3).Zonnet/versatel.nl wel pingen? En wat geeft een tracert?
Euhmm... ik heb nu een command dos box geopend.
Hoe moet ik hier een pop3 server pingen of via
tracert proberen te bereiken?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:27:
[...]

Euhmm... ik heb nu een command dos box geopend.
Hoe moet ik hier een pop3 server pingen of via
tracert proberen te bereiken?
:? Kom op zeg:

ping pop3.zonnet.nl
tracert pop3.zonnet.nl

en dan idem voor pop (dus zonder de 3) en voor versatel...Beetje zelf moeite doen kan geen kwaad hoor.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 05-09-2005 16:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op Monday 05 September 2005 @ 16:29:
[...]

:? Kom op zeg:

ping pop3.zonnet.nl
tracert pop3.zonnet.nl

en dan idem voor pop (dus zonder de 3) en voor versatel...Beetje zelf moeite doen kan geen kwaad hoor.
Ik had er even bij moeten zetten dat ik het op deze manier al gedaan had maar dan een error kreeg.
Namelijk onbekende host pop3.zonnet.nl
en bij tracert: Kan naam van doelsysteem pop3.zonnet.nl niet converteren

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
... :|
nu weten we nog niks.
RobIII schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:29:
Was ik daar onduidelijk? Heb je 't al zonder de 3 geprobeerd? En versatel i.p.v. zonnet?
Om het even helemaal voor te kauwen: Wat geeft:

ping pop3.zonnet.nl
ping pop.zonnet.nl
ping pop3.versatel.nl
ping pop.versatel.nl

tracert pop3.zonnet.nl
tracert pop.zonnet.nl
tracert pop3.versatel.nl
tracert pop.versatel.nl

Allemaal "doelhost onbekend/onbereikbaar"?

Wees eens wat duidelijker in je vraagstellingen, hier kunnen we niks mee, en we gaan je niet aan het handje houden...
Als ze allemaal niet werken dan heb je waarschijnlijk een DNS probleem (ping voor de gein Google eens ofzo). En dan moet je het dus in die richting zoeken.

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 05-09-2005 16:43 ]

Over mij

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Kijk eens welke DNS instellingen je hebt met ipconfig /all en dan vooral of de DNS server wel diegene van zonnet is. Anders kan je eens proberen met outlook te connecten op IP adres. Volgens mijn PC zou het 62.58.50.10 moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op Monday 05 September 2005 @ 16:40:
... :|
nu weten we nog niks.

[...]

Was ik daar onduidelijk? Heb je 't al zonder de 3 geprobeerd? En versatel i.p.v. zonnet?
Om het even helemaal voor te kauwen: Wat geeft:

ping pop3.zonnet.nl
ping pop.zonnet.nl
ping pop3.versatel.nl
ping pop.versatel.nl

tracert pop3.zonnet.nl
tracert pop.zonnet.nl
tracert pop3.versatel.nl
tracert pop.versatel.nl

Allemaal "doelhost onbekend/onbereikbaar"?

Wees eens wat duidelijker in je vraagstellingen, hier kunnen we niks mee, en we gaan je niet aan het handje houden...
Als ze allemaal niet werken dan heb je waarschijnlijk een DNS probleem (ping voor de gein Google eens ofzo). En dan moet je het dus in die richting zoeken.
Je bent niet onduidelijk maar ik weet zeker dat pop3.zonnet.nl goed is (bron eigen instellingen outlook en zonnet.nl).Ik heb ze desondanks toch allemaal geprobeerd en allemaal hebben ze dezelfde fout.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:54:
[...]

Je bent niet onduidelijk maar ik weet zeker dat pop3.zonnet.nl goed is (bron eigen instellingen outlook en zonnet.nl).Ik heb ze desondanks toch allemaal geprobeerd en allemaal hebben ze dezelfde fout.
Nou, dan heb je dus, zoals ik al aangaf, een probleem met je DNS server:
RobIII schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:40:
Waar staat je DNS server op ingesteld? Doe eens IPConfig /all ? Kun je Google.com wel pingen? Of andere domeinen? Wat heb je al geprobeerd aangaande de DNS server? Heb je zonnet/versatel al eens gebeld? Is de DNS server wél te pingen? Al eens NSLookup geprobeerd? Enz, enz, enz.

Edit: Ik krijg hier ook geen ping-replies op die hosts. Dus OF ze liggen plat, OF ze geven geen ping-replies. Krijg je wel te zien welk IP je PC tracht te pingen? Dat zou 62.58.50.10 moeten zijn.

Edit 2: Gezien het feit dat ik met een "telnet pop3.zonnet.nl 110" wél op de POP3 server kom liggen ze dus blijkbaar niet plat. Kennelijk geven ze geen ping-replies. Fijn hoor...pipo's :|

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 05-09-2005 17:08 ]

Over mij

Pagina: 1