Ik ben net weer aan de slag gegaan op een schoon geinstalleerde Windows XP SP2 machine met IE6 en IIS 5.1, waarop ik ASP scripts ontwikkel. Na een hoop frustratie van niet werkende code kwam ik erachter dat er simpelweg geen POST waardes worden aangenomen. Ik heb het probleem tot dit script teruggebracht:
Na het invullen van het formulier veldje en het versturen ervan, verschijnt de ingevulde string dus NIET op de pagina door de response.write functie. Onverklaarbaar, vooral omdat Firefox 1.6 het wel voor elkaar krijgt.
Het kan dus niet aan IIS liggen, lijkt me. Maar hoe kan een schone IE installatie dit dan blokkeren? Er is niets aan de instellingen veranderd, als die er al waren op dat vlak, en er zijn bijvoorbeeld ook geen proxy servers of vreemde tunnels ingesteld. IE6 herinstalleren lukt niet, omdat die installatie er niet aan wil omdat de meest recente versie er al opstaat (duh).
Weet iemand waar ik het antwoord moet gaat zoeken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <html>
<body>
<% response.write "Veld: " & request.form("veld") %>
<form action="test.asp" method="post">
<input type="text" name="veld">
<input type="submit" value="go">
</form>
</body>
</html> |
Na het invullen van het formulier veldje en het versturen ervan, verschijnt de ingevulde string dus NIET op de pagina door de response.write functie. Onverklaarbaar, vooral omdat Firefox 1.6 het wel voor elkaar krijgt.
Het kan dus niet aan IIS liggen, lijkt me. Maar hoe kan een schone IE installatie dit dan blokkeren? Er is niets aan de instellingen veranderd, als die er al waren op dat vlak, en er zijn bijvoorbeeld ook geen proxy servers of vreemde tunnels ingesteld. IE6 herinstalleren lukt niet, omdat die installatie er niet aan wil omdat de meest recente versie er al opstaat (duh).
Weet iemand waar ik het antwoord moet gaat zoeken?