Toon posts:

Netwerkadres verkrijgen duurt lang bij ADSL (Zonnet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden duurt het erg lang voordat ik het internet op kan. Steeds als ik Windows XP start of opnieuw verbinding maak met Internet, zie ik rechtsonderaan een icoon met daarbij de tekst "netwerkadres verkrijgen". Dit duurt soms echt een paar minuten en dan pas kan ik Internet op. Als ik eerder IE opstart, krijg ik een melding dat de DNS server niet is gevonden ofzo.

De lampjes van mijn modem knipperen niet, maar branden mooi constant. Ik heb al nieuwe drivers gedownload voor dit modem (E-tech), dus daar lijkt het probleem dus niet te liggen... LIJKT :|

Wat kan het nog meer zijn? Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gewijzigd, waardoor dit probleem is ontstaan. Wie helpt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Eh, niemand? Schopje O-)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:29

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Toevallig een Realtek 8139 netwerkkaartje? Die dingen duren hier ook altijd eeuwen met verkrijgen van een IP-lease.

Hier stond een dode link.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:02
Leg even wat meer uit wat je hebt. Hoe is je installatie. Is het de bedoeling dat jouw pc het ip adres rechtstreeks van zonnet krijgt, of is het e-tech modem degeen die het ip uitdeelt?

In het geval van het e-tech modem als dhcp server kun je ook gewoon kiezen om de ip gegevens handmatig in windows in te voeren.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Soms helpt het ook om je modem/router even te resetten (dus een seconde of 20 van stroom afhalen)