Beste allemaal,
Allereerst mijn excuses als dit topic niet in het juiste forum is geplaatst maar ik ga er van uit dat het probleem light bij het werkgeheugen dus vandaar dat ik het hier maar post!
Ik heb een systeem wat uit januarie 2002 stamt, toendertijd het neusje van de zalm, hier zijn de specs...>
Processor:
CPU-Eigenschappen
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3057 MHz (5.75 x 532)
CPU Aanduiding Northwood HyperThreading
CPU Stepping C1
Origineel kloksnelheid 3066 Mhz
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 8 KB
L2 Cache 512 KB (On-Die, ATC, Full-Speed)
Moederboard:
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 11/12/2002-i845PE-W83627-6A69VABLC-00
Moederbordnaam AOpen AX4PER
Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 532 Mhz
Bandbreedte 4253 MB/s
Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 166 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 332 Mhz
Bandbreedte 2658 MB/s
Werkgeheugen eigenschappen.
Fysiek geheugen
Totaal 511 MB
Gebruikt 327 MB
Vrij 183 MB
Percentage 64 %
bovenstaande status van het gebruik is gewoon in windows met 4 Firefox browsers open, 1 p2p programma, MS outlook, MSN, en een stuk of 4 active task progs!
Eigenschappen Geheugenmodule
Serienummer Geen
Modulegrootte 256 MB (1 rows, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Video Adapter Eigenschappen
Apparaatbeschrijving NVIDIA GeForce 6600 GT
Adapterserie GeForce 6600 GT
BIOS Versie Version 5.43.02.36.00
Chiptype GeForce 6600 GT
DAC Type Integrated RAMDAC
Geinstalleerde Besturingssoftware nv4_disp (6.14.10.7772 - nVIDIA Detonator 77.72)
Geheugengrootte 128 MB
Tenslotte mijn internetverbinding:
ADSL comfort Planet 3,2 mbit downstream / 1 mbit upstream.
verbindingseigenschappen:
Linksys router, wLan kaartje met standaard G 54mbit speed!
Ik speel al een redelijke tijd Wow en elke keer op het moment dat ik savonds speel en in Ironforge kom... (dit gebied in het spel is vooral savonds vrij drukbezet door veel spelers) dan blijft hij vaak hangen en schokt hij vaak ... hij lijkt het dus heel moeilijk te krijgen op het moment dat er veel spelers in de buurt zijn en hij veel moet inladen ....het fps dropt dan ook rustig naar 1 of 2 per second ... in minder drukke gebieden doet hij rustig 60-70 fps! met vrij hoge instellingen. terwijl vrienden van mij op de zelfde server nergens last van hebben.
ik heb al naar een andere server geswitched die lowpopulated is (dus geen lagg waarschuwingen... ook hier komt hetzelfde probleem voor terwijl een vriend van mij het niet heeft.)
Mijn vraag is: heeft dit met mijn werkgeheugen te maken?? ik zelf vermoed van wel maar voor dat ik tot de aanschaf van 512 extra intern (om tot een totaal van 1 Gig intern te komen) zou ik graag jullie adviezen horen.!
Mijn excuses voor de overload van informatie maar ik wilde graag voldoende info verzamelen voor dat ik een post zou doen om vragen van jullie over mijn systeem direct maar te beantwoorden!
bedankt alvast!
Allereerst mijn excuses als dit topic niet in het juiste forum is geplaatst maar ik ga er van uit dat het probleem light bij het werkgeheugen dus vandaar dat ik het hier maar post!
Ik heb een systeem wat uit januarie 2002 stamt, toendertijd het neusje van de zalm, hier zijn de specs...>
Processor:
CPU-Eigenschappen
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3057 MHz (5.75 x 532)
CPU Aanduiding Northwood HyperThreading
CPU Stepping C1
Origineel kloksnelheid 3066 Mhz
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 8 KB
L2 Cache 512 KB (On-Die, ATC, Full-Speed)
Moederboard:
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 11/12/2002-i845PE-W83627-6A69VABLC-00
Moederbordnaam AOpen AX4PER
Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 532 Mhz
Bandbreedte 4253 MB/s
Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 166 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 332 Mhz
Bandbreedte 2658 MB/s
Werkgeheugen eigenschappen.
Fysiek geheugen
Totaal 511 MB
Gebruikt 327 MB
Vrij 183 MB
Percentage 64 %
bovenstaande status van het gebruik is gewoon in windows met 4 Firefox browsers open, 1 p2p programma, MS outlook, MSN, en een stuk of 4 active task progs!
Eigenschappen Geheugenmodule
Serienummer Geen
Modulegrootte 256 MB (1 rows, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Video Adapter Eigenschappen
Apparaatbeschrijving NVIDIA GeForce 6600 GT
Adapterserie GeForce 6600 GT
BIOS Versie Version 5.43.02.36.00
Chiptype GeForce 6600 GT
DAC Type Integrated RAMDAC
Geinstalleerde Besturingssoftware nv4_disp (6.14.10.7772 - nVIDIA Detonator 77.72)
Geheugengrootte 128 MB
Tenslotte mijn internetverbinding:
ADSL comfort Planet 3,2 mbit downstream / 1 mbit upstream.
verbindingseigenschappen:
Linksys router, wLan kaartje met standaard G 54mbit speed!
Ik speel al een redelijke tijd Wow en elke keer op het moment dat ik savonds speel en in Ironforge kom... (dit gebied in het spel is vooral savonds vrij drukbezet door veel spelers) dan blijft hij vaak hangen en schokt hij vaak ... hij lijkt het dus heel moeilijk te krijgen op het moment dat er veel spelers in de buurt zijn en hij veel moet inladen ....het fps dropt dan ook rustig naar 1 of 2 per second ... in minder drukke gebieden doet hij rustig 60-70 fps! met vrij hoge instellingen. terwijl vrienden van mij op de zelfde server nergens last van hebben.
ik heb al naar een andere server geswitched die lowpopulated is (dus geen lagg waarschuwingen... ook hier komt hetzelfde probleem voor terwijl een vriend van mij het niet heeft.)
Mijn vraag is: heeft dit met mijn werkgeheugen te maken?? ik zelf vermoed van wel maar voor dat ik tot de aanschaf van 512 extra intern (om tot een totaal van 1 Gig intern te komen) zou ik graag jullie adviezen horen.!
Mijn excuses voor de overload van informatie maar ik wilde graag voldoende info verzamelen voor dat ik een post zou doen om vragen van jullie over mijn systeem direct maar te beantwoorden!
bedankt alvast!