[digitale video]Vrijwel geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Hola.. Ik heb een probleem met digitaal opgenomen video.. Gister is er vrij veel gefilmd en van het meeste is geen geluid aanwezig.. Ik heb zitten kijken wat het was, maar toen de microfooningang van de camera gebruikt is, is er geen geluid opgenomen (niet helemaal de bedoeling). Ik heb de video op de PC gezet en als ik de volumeknop ver opendraai begint het te ruisen (zoals het altijd doet), maar ook hoor ik dan het geluid wat ik normaal zou moeten horen, al dan niet erg zacht.
Nu vroeg ik me af of ik misschien het geluid wat er te horen is op één of andere manier kan rippen of wat dan ook en dat geluid versterken zodat er wel geluid bij de beelden zijn, want zonder is er gewoon niets aan.
Het gaat om een .avi file (raw video van de digitale camera af) en ik heb geen idee hoe ik dit probleem moet oplossen..

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Open de *.avi in Virtual Dub, sla het 'geluid' op als *.wav. Open die *.wav vervolgens weer in Goldwave.

Goldwave is een audiobewerkingsprogramma. Heb zelf nog nooit geprobeerd om een zacht signaal te versterken, maar je zou het eens kunnen proberen. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Hoezo is er geen geluid opgenomen via de microfoon? Stond de mic wel aan?
Als je heel zacht geluid hoort kun je dat wel versterken. Het probleem is dat als je dit gaat doen, dat je de ruis die je hoort ook meteen meeversterkt. Die is er wel weer uit te halen ten dele, maar het zal je geen mooi geluid opleveren.
Weet je overigens zeker dat het geluid zo bagger is? Als je op de camera (of tv) afspeelt hoor je dan ook geen geluid?

• InterCC
Direct op TV geeft hetzelfde resultaat als digitaal op de computer..
De microfoon ingang is eigenlijk gebruik om aan te sluiten op een peltor set die twee headsets (of helmen) met elkaar verbind zodat rijder en bijrijder elkaar goed verstaan tijdens een race. Dit heeft goed gewerkt, maar op één of andere manier werkte het deze keer niet :s

• InterCC
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg met Goldwave niets nuttigs voor elkaar om het geluid goed te krijgen :( Het zou echt heel erg zonde zijn wanneer de beelden geen geluid hebben, want onboard beelden van een rallyauto kijken zonder geluid is gewoon niets aan...

Verwijderd

Kun je een stukje van de audio en/of video niet online zetten? Ben benieuwd wat er nog te horen is eventueel.

• InterCC
Ik heb er een mpg van gemaakt met 384kbits/sec geluid..
Deze is HIER te downloaden.

• InterCC
*kick*

Niemand die aan hand van het filmpje het voor elkaar kan krijgen/weet te krijgen hoe ik het kleine beetje geluid kan versterken tot iets hoorbaars?

Verwijderd

InterCC schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:09:
*kick*

Niemand die aan hand van het filmpje het voor elkaar kan krijgen/weet te krijgen hoe ik het kleine beetje geluid kan versterken tot iets hoorbaars?
hehehe sorry, had het filmpje al bekeken... Zit inderdaad geen (of wel heeeeel erg weinig geluid) bij. Je kunt het gaan proberen te versterken in Adobe Audition o.i.d. maar of dat veel helpt. Ben erg bang dat je een flinke bak ruis overhoud. :(

• InterCC
Nouja, een beetje ruis vind ik opzich prima.. Als er maar geluid bij zit, want zonder geluid is er gewoon niets aan..

Verwijderd

Heb wat zitten klojen met Adobe Audition. En er zit wel degelijk geluid op het linkerkanaal. Maar als je Normilazed en gaat optrekken krijg je dit... http://www.ddjtn.nl/tweakers/ruis.wav

Daarna een beetje noise-reduction er overheen en dan krijg je dit :'(
http://www.ddjtn.nl/tweakers/ruis_filter.wav

Maar heee ik ben videoeditor... En weet een klein beetje van geluidaanpassen af. Maar audio restaureren is mijn vaak niet. Vraag me ook af of er echt nog iets van is te maken.
Pagina: 1