Toon posts:

P4P800 sound problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Asus P4P800 Mobo met een onboard soundcard. Ik heb de laatste BIOS en Soundmax software geïnstalleerd. Na opnieuw opstarten en het aansluiten van de boxen vraagt de computer keurig wat ik precies heb aangesloten voor boxen... Wanneer ik dit allemaal heb doorlopen heb ik in XP onder apparaatbeheer gekeken of er toevallig conflicten/? waren maar dat is niet het geval. Wanneer ik alleen onder geluid en audioapparaten kijk staat daar dat ik geen audioapparaat heb??
Ik kan dus geen audio afspelen.... Ik vroeg mij af of iemand dit probleem toevallig kent en misschien een oplossing heeft?
Thanx

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Staat je onboard soundkaart ook ingeschakeld in je bios :?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij staat ingeschakeld...... :*)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je moet de huidige drivers even helemaal verwijderen. Dán download je de nieuwste drivers van internet (van de site van je mobo-bakker) en na een herstart installeer je deze drivers en dan werkt het gelijk. Niet eerst allemaal wizards of iets doorlopen, gewoon ALLEEN de drivers installeren, dus zo kaal mogelijk. Dat werkt het fijnste.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de soundmaxdrivers verwijderd en daarna de computer opgestart, meteen werd de kaart herkend en vroeg daarna om de drivers. Ik heb de nieuwste gedownload en uitgepakt en heb het programma naar de desbetreffende map verwezen. De drivers werden herkend en geïnstalleerd maar daarna bleef ik nog steeds hetzelfde probleem houden, ook na restart... :'(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je de laatste chipset drivers al geïnstalleerd? Ook al geprobeerd handmatig te installeren (wanneer hij vraagt naar drivers, niet wegklikken maar handmatig het .inf bestand opzoeken)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook handmatig de drivers geïnstalleerd maar dat hielp ook niets. Ik heb inmiddels ook gekeken of de jumpers op het mobo goed zijn aangebracht maar dat is het geval.....

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 15:58

antimute

Developer

Dit heb ik ook gehad, oplossing; check in je bios of je PCI-bus op de standaard snelheid staat(33/66 of zoiets). Als ie daar op staat moet het werken zo niet dan heb je een ander probleem.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Pagina: 1