[2003] Webapplicatie arabische taal

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Kan iemand me vertellen of en hoe het mogelijk is om de Arabische taal (tekst, inclusief van rechts naar links schrijven) te implementeren, zodat dit ondersteunt wordt in een webapplicatie. Is het voldoende om de meertalige ondersteuning van Windows te installeren? en is de vertaalslag dan ook automatisch te maken bijv. van Arabisch naar Nederlands?

Bijv. iemand logt in op een webapplicatie, standaard wordt de nederlands taal gekozen.
Klikt men op Arabische ondersteuning, dan is de gehele opmaak Arabisch, evenals de toetsaanslagen op het toetsenbord (vergt denk ik wel een ander toetsenbord).

Verwijderd

ummm? je denkt dat als je een nederlandse site maakt, deze opeens arabisch wordt door in windows de arabische taal toe te voegen? denk ff na dude...

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
denk ff na dude...
Nee, dude

Wat ik bedoel is dat de ondersteuning voor Arabische taal waarschijnlijk niet werkt met codes zoals normale letters en speciale tekens. Maar met een soort afbeeldingen van de tekens. Als men op de betreffende site dus tekst typt, dan zou deze als arabische tekst moeten verschijnen (mist gebruik wordt gemaakt van een Arabisch toetsenbord)