Ik heb een vraagje over hoe je het best kunt kijken terwijl je foto's maakt. Misschien is het een nogal domme vraag, maar als ik een foto maak kijk ik met mijn rechteroog (incl. bril) door het oculair en knijp ik mijn linkeroog dicht. Dan krijg ik echter nogal snel last van pijn in m'n oog (en koppijn) omdat ik (waarschijnlijk) te hard dichtknijp. Soms probeer ik het op een andere manier door bijvoorbeeld mn linkeroog open te houden. Dan wordt je behoorlijk gek door het verschil in beeld en tenslotte probeer ik gewoon lichtjes dicht te houden, maar dan gaat mn ooglid een beetje trillen.
Wat is nou de meest aangename manier? Toch maar proberen zonder druk dicht te houden en valt het een beetje te oefenen zodat het na een tijdje niet meer blijft trillen? Ideaal zou een zwarte doek over mn linkeroog zijn denk ik. Dan zie ik niets en kan ik toch lekker mn oog openhouden
Misschien moet ik iets meer omhoog kijken zodat het beeld meer middenin mn oog valt. Ik denk dat het makkelijker is om één oog dicht te houden wanneer je andere oog ook een beetje naar beneden kijkt (en je hoofd dus een beetje omhoog is gekanteld?)
Wat is nou de meest aangename manier? Toch maar proberen zonder druk dicht te houden en valt het een beetje te oefenen zodat het na een tijdje niet meer blijft trillen? Ideaal zou een zwarte doek over mn linkeroog zijn denk ik. Dan zie ik niets en kan ik toch lekker mn oog openhouden
Misschien moet ik iets meer omhoog kijken zodat het beeld meer middenin mn oog valt. Ik denk dat het makkelijker is om één oog dicht te houden wanneer je andere oog ook een beetje naar beneden kijkt (en je hoofd dus een beetje omhoog is gekanteld?)
[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 05-09-2005 13:51 ]