Oogpijn vanwege dichtknijpen linkeroog

Pagina: 1
Acties:
  • 1.716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 12:08

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik heb een vraagje over hoe je het best kunt kijken terwijl je foto's maakt. Misschien is het een nogal domme vraag, maar als ik een foto maak kijk ik met mijn rechteroog (incl. bril) door het oculair en knijp ik mijn linkeroog dicht. Dan krijg ik echter nogal snel last van pijn in m'n oog (en koppijn) omdat ik (waarschijnlijk) te hard dichtknijp. Soms probeer ik het op een andere manier door bijvoorbeeld mn linkeroog open te houden. Dan wordt je behoorlijk gek door het verschil in beeld en tenslotte probeer ik gewoon lichtjes dicht te houden, maar dan gaat mn ooglid een beetje trillen.

Wat is nou de meest aangename manier? Toch maar proberen zonder druk dicht te houden en valt het een beetje te oefenen zodat het na een tijdje niet meer blijft trillen? Ideaal zou een zwarte doek over mn linkeroog zijn denk ik. Dan zie ik niets en kan ik toch lekker mn oog openhouden :)
Misschien moet ik iets meer omhoog kijken zodat het beeld meer middenin mn oog valt. Ik denk dat het makkelijker is om één oog dicht te houden wanneer je andere oog ook een beetje naar beneden kijkt (en je hoofd dus een beetje omhoog is gekanteld?)

[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 05-09-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:39

Beaves

Usque ad Finem

Ik kijk met mijn linkeroog en laat mijn rechteroog lekker open, gaat perfect hier, van enig verschil in beeld heb ik geen last :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Als je je dominante oog gebruikt om door het oculair te kijken zul je een stuk minder last hebben van dat dubbele beeld. Gewoon even proberen welke dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:36

Zoefff

❤ 

Over het algemeen knijp ik gewoon m'n linkeroog dicht. Heb nog nooit last van m'n oog gehad eigenlijk, terwijl ik toch honderden (zo niet duizenden) foto's per maand maak :P

Soms houd ik m'n linkeroog ook open zodat ik nog een beetje afstand in kan schatten (zodat je neefje op de schommel niet ineens loeihard tegen je kop aan knalt :X), maar dat is vaak wel ff wennen vanwege het verschil in beeld. Opzich wel redelijk te doen hoor, maar oog dichtknijpen heeft toch mijn voorkeur :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
_-SToFFeL-_ schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:51:
Als je je dominante oog gebruikt om door het oculair te kijken zul je een stuk minder last hebben van dat dubbele beeld. Gewoon even proberen welke dat is :)
Dominante oog? Nooit van gehoord, eens even proberen. Ik dacht dat eigenlijk iedereen altijd met zn rechteroog een foto nam omdat anders je neus in de weg zit. Mijn neus iig wel :o

edit: hmm volgens mij helpt dat niet echt :) Gaat mn rechteroog onwijs trillen als ik die probeer zachtjes dicht te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door T.T. op 05-09-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ja, focusrimpels:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/focusrimpels.jpg
Wat is nou de meest aangename manier? Toch maar proberen zonder druk dicht te houden en valt het een beetje te oefenen zodat het na een tijdje niet meer blijft trillen?
Yup, eigenlijk wel. Ik knijp mijn linkeroog tegenwoordig minder stijf dicht, èn ik wil mezelf aanleren om met beide ogen te focussen/foto'en: zonder dat mijn linkeroog m'n rechteroog 'afleidt': zoals de Apache-piloten moeten doen met hun monacle HUD. Dominant oog enzo heeft het ook mee te maken :P Veel oefening nodig en doorzetten, maar uiteindelijk moet het lukken :)

edit: anders heeft onze ADSL even last van een knipperende line sync en zit de rest er al even tussendoor :+

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 05-09-2005 13:55 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Remy schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:55:
èn ik wil mezelf aanleren om met beide ogen te focussen/foto'en: zonder dat mijn linkeroog m'n rechteroog 'afleidt': zoals de Apache-piloten moeten doen met hun monacle HUD. Dominant oog enzo heeft het ook mee te maken :P Veel oefening nodig en doorzetten, maar uiteindelijk moet het lukken :)
Dat lijkt me wel ideaal, maar ik wist niet of dat aan te leren was. Dat ga ik dan ook proberen want ik merk wel dat je veel beter oplet met twee ogen open. Ik moet me echter wel concentreren op één van beide ogen, omdat het anders een beetje verwarrend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Je kunt ook een bril met aan een kant een afgeplakt glas/montuur opzetten. en aan de andere kant het glas eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
OcNewB schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:00:
Je kunt ook een bril met aan een kant een afgeplakt glas/montuur opzetten. en aan de andere kant het glas eruit halen.
Is dat een geintje of heb je dat iemand weleens zien doen? :) (het idee was ook bij me opgekomen, maar klonk een beetje bezopen en als nogal veel 'gedoe' :))

[ Voor 15% gewijzigd door T.T. op 05-09-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dat is geen geintje, alleen wel lastig: die bril komt dan gezellig tussen body en jouw gezicht te zitten dus tja, comfortabel is anders, maar voor sommigen werkt het ;)

Extra tip: kijk eens naar een andere eyepiece voor je cam :) Eentje met een dikkere rubber rand dan je normale kan al veel doen voor je 'kijkplezier' en uiteindelijk compositievermogen: kleine investering, fijn resultaat. Ik ga zelf een combo kopen: een convertor van vierkant naar rond (D70 >> D2-series) en daarop een DK-17: meer kijkcomfort en ook nog es vergroting van 1,2x van je beeld :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Er zijn speciale monturen met aan beide kanten van dr bril aan de zijkant van de ogen glas. Het oog wordt dus helemaal rondom beschermd tegen zonlicht. Vaak in de vorm van zonnebrillen. Ik heb wel eens fotograven ermee zien rondlopen in hele verlichte plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Remy schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:04:
Dat is geen geintje, alleen wel lastig: die bril komt dan gezellig tussen body en jouw gezicht te zitten dus tja, comfortabel is anders, maar voor sommigen werkt het ;)

Extra tip: kijk eens naar een andere eyepiece voor je cam :) Eentje met een dikkere rubber rand dan je normale kan al veel doen voor je 'kijkplezier' en uiteindelijk compositievermogen: kleine investering, fijn resultaat. Ik ga zelf een combo kopen: een convertor van vierkant naar rond (D70 >> D2-series) en daarop een DK-17: meer kijkcomfort en ook nog es vergroting van 1,7x van je beeld :)
de DK-17 vergroot volgens mij 1.2x.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Je hebt gelijk: even aangepast ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

In de schietsport, waar vergelijkbare problemen zijn als je door een visier moet kijken, zijn er hele leuke oogklepjes te kruigen, waardoor je je linker (of rechter) oog helemaal vrij hebt, terwijl je andere oog keurig afgeschermd wordt...

Overigens wordt vaak een mat-doorschijnend stukje plastic gebruikt, doordat er dan nog wat licht in je oog komt (maar geen beeld) blijft je pupilreflex (die donker/licht regelt) oké werken, en kan je dus optimaal gebruik maken van je andere oog.

Een op een bril gebaseerd model, samen met lens die wel in je kijkrichting staat als je scheef schter je geweer kruipt:Afbeeldingslocatie: http://www.sesapeldoorn.com/Image/NK-2004/M/a003.jpg
en een modelletje dat je aan een 'haarband' bevestigd, alleen met een rotfoto:p Afbeeldingslocatie: http://www.sesapeldoorn.com/Image/NK-2004/M/a007.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Luxx op 05-09-2005 14:22 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:14
Je kan eventueel ook bij de plaatselijke bart smit of intertoys een "speelgoed piraten eye-patch" kopen. dat is gewoon een zwate oogklep met een elastiekje. Suc6 iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Luxx:

Afbeeldingslocatie: http://www.pilkguns.com/varganewp1.jpg

Zoiets? :) Ziet er vaagweg bekend uit ja. Over dat stukje plastic, zoiets?:

Afbeeldingslocatie: http://www.nyxsportsglasses.com/images/nyx-prescription.jpg

Leuk spul, vraag is of het echt handig/comfortabel rondlopen is met zo'n flap voor je oog? ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Remy schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:20:
Luxx:Zoiets? :) Ziet er vaagweg bekend uit ja. Over dat stukje plastic, zoiets?:
Dit is een fancy uitvoering van wat ik bedoel, ik had (heb) zelf een simpeler exemplaar.
Overigens zit er vaak een 'scharnier' in, zodat je met een handbeweging je klepje wegklapt, en weer terug zet... écht heel charmant ziet het er niet uit,..
Ik maakte vaak het plasticje iets donkerder mbv een zacht potloodje,.. Je moet zelf maar zien welke kleur je het beste bevalt...
Loop anders gewoon eens een wapenhandel in, leg je probleem uit, en de vriendelijke meneer achter de toonbank kan je vast wel wat laten zien.... Misschien heb je er niks aan, misschien is het dé oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Luxx op 05-09-2005 14:34 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

"HAR HARRRRRR"

Afbeeldingslocatie: http://www.caesarsparty.co.uk/media/21758.jpg

;)

Ik knijp gewoon m'n oog dicht, en heb er eigenlijk nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Eerlijk gezegd TT had ik dat probleem ook. Ik ben gewoon met 2 ogen afwisselend door het oculair gaan kijken. Dus eerst met links en dan met rechts oid. Het gekke is op een gegeven moment maakt het niet meer uit met welk oog ik schiet (foto's). Nou moet ik wel zeggen dat ik een beetje een kinderkoppie heb hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Ik ken het probleem van het oog niet, wel van m'n wenkbrouw. De ring om de filtser vast te draaien staat na een foto of 300 in het rood net boven m'n wenkbrouw.
Ik heb een eyepiece geprobeerd maar die gaf een vergroting van 0,7 nogwat en de zoeker kan me niet groot genoeg dus dat was geen oplossing.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Remy schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:04:
Bij mij werkt dat goed, maar het is niet zo comfortabel.

Mijn ouwe SLR is zodanig opgebouwd dat de body voor je andere oog is, zodat je geen last van zulke problemen hebt.

* rapture kijkt ff in de oculair van de slr en ziet een beestje rondkruipen. hoogtijd om een slr uit te kuisen. :?

[ Voor 35% gewijzigd door rapture op 05-09-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Lol! :*).

Ik vind het wel jammer dat er geen linkshandige modellen op de markt zijn. Iemand die ik ken is linkshandig en knijpt zijn rechteroog dicht, waardoor hij met zijn linkeroog door het oculair kijkt. Gevolg: hij zit met z'n grote hoofd voor het wieltje van z'n 20D.

Maar goed, zo'n piratenoogklepje is natuurlijk het voordeligst, ongeveer 15 euro bij de intertoys (krijg je ook nog eens een piratenpak bij), en staat natuurlijk het coolst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik beide ogen B)

Rechteroog door het oculair en m'n linker om de omgeving in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:20
gium schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:04:
[...]
Lol! :*).

Ik vind het wel jammer dat er geen linkshandige modellen op de markt zijn. Iemand die ik ken is linkshandig en knijpt zijn rechteroog dicht, waardoor hij met zijn linkeroog door het oculair kijkt. Gevolg: hij zit met z'n grote hoofd voor het wieltje van z'n 20D..
Dit is de reden dat ik niet zo snel een spiegelreflex zal kopen:

A: Mijn rechteroog is bijna blind. 5% zicht.
B Ik draag 'n bril van +7.

Oculairlensjes zijn niet in deze sterkte leverbaar dus ik moet mijn bril wel ophouden. Contactlenzen zijn geen optie, veel te duur! 400 euro per half jaar voor zachte lenzen is 'too rich for my blood' (vanwege de afwijkende sterkte) en harde lenzen verdraag ik niet.

Een vriend heeft een 300D waar ik wel eens mee fotografeer maar ik heb hierdoor gewoon geen goed zicht door die zoeker.
Ik blijf wel bij m'n A510, kan ik gewoon de LCD gebruiken.

En ik ben en blijf gewoon jaloers op de foto's uit die 300D! :(

Voordeel zou moeten zijn dat ik niet met m'n oog hoef te knijpen, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:59
Richub schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:50:
[...]

Oculairlensjes zijn niet in deze sterkte leverbaar dus ik moet mijn bril wel ophouden. Contactlenzen zijn geen optie, veel te duur! 400 euro per half jaar voor zachte lenzen is 'too rich for my blood' (vanwege de afwijkende sterkte) en harde lenzen verdraag ik niet.

Een vriend heeft een 300D waar ik wel eens mee fotografeer maar ik heb hierdoor gewoon geen goed zicht door die zoeker.

Krijg je niks vergoed dan van de ziektenkosten verzekering als je +7 hebt?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
Kabouterplop01 schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:24:
Eerlijk gezegd TT had ik dat probleem ook. Ik ben gewoon met 2 ogen afwisselend door het oculair gaan kijken. Dus eerst met links en dan met rechts oid. Het gekke is op een gegeven moment maakt het niet meer uit met welk oog ik schiet (foto's). Nou moet ik wel zeggen dat ik een beetje een kinderkoppie heb hoor. ;)
Dat werkt hier niet tenzij ik constant de oculairinstelling wil gaan veranderen. :P

Mijn ogen zijn geloof ik een beetje vaag. Ik zie vanaf mijn geboorte al niet met 2 ogen tegelijkertijd maar óf met rechts óf met links. En het komt wel eens voor dat ik mijn cam voor rechts heb en ik zonder het zelf te willen enkel door links blijf kijken. :X :P
In dat geval knijp ik mijn linker oog dus dicht iig, anders hou ik hem lekker open. :)

En ik geloof dat mijn ogen nog meer vaag zijn. Met bril zie ik in principe met beide ogen gewoon scherp. Alleen met de D70 moet de oculairinstelling voor links een heel stuk verder omhoog dan voor rechts terwijl ik verder nooit nergens last van heb. De laatste keer bij de opticien kon ik de vraag "Wanneer zie je beter? Bij A of bij B?" ook niet beter beantwoorden dan "Ik zie eigenlijk geen verschil." :X Dus het zal niet aan de cam liggen. :P

Maargoed, ik heb na foto's maken ook vaak last van mijn ogen. Zeker als ik langere tijd door rechts blijf kijken is mijn linker ook niet meer gewend aan (zon)licht en kan ik haast niet meer terug overschakelen.

Afspraak met de oogarts staat ook al weer gepland trouwens...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[...]
[blablo]

Is zo'n Zigview LCD dan niks voor je?

Afbeeldingslocatie: http://www.intro2020.co.uk/newphotos/zigview1.jpg

http://www.intro2020.co.uk/pages/zigview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Dat ding is enorm langzaam, waardoor het echt een hell is om ermee te werken. Zonde van het geld dus :/

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem had ik met microscopie op school ook. Nu heb ik mezelf alleen aangeleerd om met beide ogen open te kijken, maar je maar op 1 oog te concentreren. Als je dan even bezig bent zie je eigenlijk alleen nog dat wat je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:36

Zoefff

❤ 

[...]

Als je echt graag een spiegelreflex wilt hebben zou ik me hierdoor niet tegen laten houden hoor! Er bestaan voldoende oculair-rubbers die volledig op brildragers zijn gericht, het rubber is dan behoorlijk groot zodat je rustig met het hele glas van je bril tegen het rubber aan kan leunen, wat dan goed afsluit :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
@ urk forever: Nee, lenzen worden in mijn geval gezien als luxe omdat er heel mooie dunne glazen te krijgen zijn, die ik dus ook heb! Scheelt ruim 50% in dikte en geen 'bolle ogen' effect meer. :)

@ Zoeff: Mijn ogen liggen vrij diep in de kassen waardoor er te veel ruimte tussen oog en oculair blijft, ook met 'n speciale ring voor brildragers...
Ik heb 'n keer 3 uur in de lokale fotowinkel gestaan om een spiegelreflexcamera te vimden waar ik goed door kon zien, niet gelukt! :(
Ik heb zo'n beetje alle cams in mijn handen gehad daar, maar niet een waardoor ik het hele zoekerbeeld zag, ik zie alleen maar het centrum van het beeld, de hoeken niet.

En die Zigview ken ik niet, toch maar eens info over zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Richub op 06-09-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

@Richub,
Met die 300D die jij zo vet vind (ik ook trouwens) kun je het oculair verstellen (dioptrie correctie). (Er zit een wieltje aan)
misschien, maar dat zou je moeten testen, kun je zonder bril fotograferen. (Ik kan in de manual zo 1, 2, 3 niet vinden hoever je het oculair kan verstellen. (Heb op google, op canon en op dpreview gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Kabouterplop01 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:40:
@Richub,
Met die 300D die jij zo vet vind (ik ook trouwens) kun je het oculair verstellen (dioptrie correctie). (Er zit een wieltje aan)
misschien, maar dat zou je moeten testen, kun je zonder bril fotograferen. (Ik kan in de manual zo 1, 2, 3 niet vinden hoever je het oculair kan verstellen. (Heb op google, op canon en op dpreview gekeken)
De standaard versie die op de 300D zit komt niet zo gek ver. Zijn wel vervangende onderdelen voor trouwens.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

@Richub,
-3,0 tot +1,0 dioptrie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb hier zelf ook last van, en heb vandaag geoefend met m'n linker oog open. Het is even wennen, maar werkt eigenlijk heel goed., kan ik meteen kijken wat er achter me gebeurd (spiegeling in LCD :D)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
@Richub,
-3 tot +1...
Dan hou ik er nog 6 over, dat gaat niet lukken! :(

Die keer dat ik in die fotozaak stond hebben ze ook gebeld naar de diverse firma's. Niemand kon deze sterkte corrigeren.

Er zijn idd oculairlensjes met afwijkende sterktes, maar alleen min. Dat heeft te maken met het feit dat plusglazen bol zijn, boven 'n bepaalde sterkte zijn ze gewoon te dik om in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmz... ik loop - denk ik - al TE lang met camera's te spelen... :p mijn linkeroog "valt" als t ware dicht wanneer ik een camera ter hand neem. (dat lcd paneltje op de digi vind ik dan ook dermate irritant :x )

Verder houd ik mijn linkeroog wel open wanneer ik me in een drukke omgeving bevind, zodat ik kan inschatten wanneer er iemand net in mijn lensbereik loopt :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Angeloonie schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:44:
Ik heb hier zelf ook last van, en heb vandaag geoefend met m'n linker oog open. Het is even wennen, maar werkt eigenlijk heel goed., kan ik meteen kijken wat er achter me gebeurd (spiegeling in LCD :D)
Die spiegel-truc gebruik ik ook! :D Zo zie ik wel eens mensen die mij na fotograferen bij evenementen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:14:
[...]

Die spiegel-truc gebruik ik ook! :D Zo zie ik wel eens mensen die mij na fotograferen bij evenementen. :)
Ook altijd leuk om te zien wat er nog achter je staat :P Maar ik heb vaak beide ogen gewoon open, met name in drukke omgevingen :) Echt pijn aan mijn ogen heb ik nog niet gehad, soms een beetje vermoeidheid na lang foto's schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:42

Garyu

WW

Als je met links wil kijken, maar je camera zit in de weg, kan je 'm natuurlijk op z'n kop houden, komt de stabilisatie tegen je voorhoofd ook nog ten goede :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Je ziet er alleen wel uit als een randdebiel. :D
Pagina: 1