Toon posts:

[2000] Bepaalde OU's hiden in Active Directory*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal gebruikers hebben toegang tot de Active Directory Users and Computers tool.

Dit i.v.m met het wijzigen/toevoegen van gegevens van gebruikers

Er zijn drie kantoren

- Amsterdam
- Rotterdam
- Den Haag

Deze drie kantoren hebben ieder een eigen Organization Unit. Als de gebruiker de Active Directory Users and computers tool opstart krijgt hij altijd deze 3 OU's te zien.

Ik wil naar een situatie toe dat de gebruiker alleen de OU krijgt te zien waar hij/zij recht op heeft.

Wat kan ik het beste doen?

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Ik ga ervan uit dat je dus een tooltje wil maken waarbij de gebruiker uitsluitend in zijn eigen OU werkzaamheden kan verrichten?

Eenvoudig: Allereerst via de Delegate User wizard de juiste rechten toekennen aan de gebruikers.

Vervolgens kun je in MMC een taskpad view maken voor de betreffende OU. Door de view aan te passen in MMC en de MMC vervolgens op te slaan als "User Mode - single window" (File-Options), kan de gebruiker niet meer ergens anders naar toe navigeren. Sla deze op als mmc en verspreid onder de juiste gebruikers.

Verwijderd

Je zou dan een aparte Management Console moeten maken voor die gebruikers, dit kan je gewoon met MMC doen. Dus ff googelen... :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel je nog even welke Windows versie we het hier over hebben, dan kan ik dat in je topic titel er eventjes bij zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

Het gaat om Windows 2000 server.

Ik kan ieder geval een stuk verder met jullie reply's , dus in ieder geval bedankt. :)