[2003] Trage Explorer als PC in domain zit, anders niet*

Pagina: 1
Acties:

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
Ik heb thuis een W2003SRV staan met Active directory vaak genoeg geinstalleerd en geconfigureerd. maar nu ik het thuis heb ik last van een trage explorer op mijn Windows XP machines als zodra ik die heb toegevoegd in het domain.

als ik de Windows XP machines in de werkgroep het staan dan kan ik gewoon Deze computer aan klikken en het scherm verschijnd metteen. Maar dit is deze helemaal niet zo als ik de PC`s in me domain gooi.

heb al verschillende dingen geprobeerd.

DHCP uitzetten
statische IPs
geen roaming profiles
geen policies toegewezen

Dit is trouwens lokaal en als ik inlog via het domain. Heb de search al gebruikt niets nuttigs opgeleverd.

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Verwijst de DNS van de client naar de DNS van de Domaincontroller? Zijn alle SRV records op de DNS Server van Active Directory wel goed geregistreerd?

Check de Eventlogs van de client en server voor meldingen mbt dit probleem. Kijk met namen naar DNS en Redirector meldingen.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
hanhoo schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:44:
Verwijst de DNS van de client naar de DNS van de Domaincontroller? Zijn alle SRV records op de DNS Server van Active Directory wel goed geregistreerd?

Check de Eventlogs van de client en server voor meldingen mbt dit probleem. Kijk met namen naar DNS en Redirector meldingen.
Het klopte dat de SRV record niet was geinstalleerd? Wel raar want ik heb de DNS gewoon meegenomen in de AD installatie. Nu even toegevoegd en dat was het probleem. Het browsen gaat nu weer goed.

Was er eigenlijk niet vanuit gegaan dat dat het probleme zou zijn maar toch :)

bedankt voor reactie!

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
DNS is een ongelooflijk onderschat component in de juiste werking van Active Directory. Bijna 80% van de foutmeldingen van een onbereikbaar AD of trage werking van queries e.d. heeft zijn oorsprong in DNS. Vooral bij servers met meerdere netwerkinterfaces. Goed blijven checken dus.

EDIT: Oh ja. Bij een reboot van de server (of het stoppen van de NETLOGON service) worden de records gederegistreerd. Vaak gaat er in de opstartvolgorde wellicht iets mis (DNS nog niet volledig gestart terwijl NETLOGON records wil generen). Het is good rule of thumb om in single domain controller omgevingen de NETLOGON service te stoppen en vervolgens weer te starten na een reboot.

[ Voor 41% gewijzigd door hanhoo op 05-09-2005 14:16 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het wat duidelijker wordt wat je probleem is/was :)