Ik vind dit niet echt een showcase foto 3 ligt de scherpte wel heel vreemd 4 heeft geen scherpte 5 erg weinig 6 horizon in het midden is het ook niet echt foto 1 en 2 zijn niet echt bijzonder. Je hebt leuk met je nieuwe camera gespeeld en je bent trots op je foto's een testcase is dan meer op z'n plaats.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Over het algemeen: leuke show/testcase!
Specifieker op elke foto ingaand:
1: Eerste wat opvalt zijn de mooie kleuren! De DoF is aardig, maar had msischien iets groter gekund, zodat de onderkant van het blad nog net scherp was geweest.
2: Mooie scherpte en schaduwval.
3: Mindere foto wat mij betreft. Kleurencombinatie is niet helemaal mooi en door de wat merkwaardige scherpstelling is 't geheel een wat rommelig beeld.
4: Sfeervol! Wel vrij artistiek, zal denk ik niet bij iedereen even goed vallen? Lichtval lijkt me ok, maar jammer van dat lichtgat rechtsboven op de foto.
5: Grappig, maar er lijkt iets mis met de scherpte/diepte. Lijkt bijna alsof er met post-processing een paar bloemen vaag gemaakt zijn
6: Mooie belichting, maar het geheel doet wat saai aan.
Mijn favorieten zijn 1 en 2.
Ik ben wel benieuwd of/wat je aan post-processing gedaan hebt?
EDIT: kan het eens zijn met Frogmen over show/testcase.
Specifieker op elke foto ingaand:
1: Eerste wat opvalt zijn de mooie kleuren! De DoF is aardig, maar had msischien iets groter gekund, zodat de onderkant van het blad nog net scherp was geweest.
2: Mooie scherpte en schaduwval.
3: Mindere foto wat mij betreft. Kleurencombinatie is niet helemaal mooi en door de wat merkwaardige scherpstelling is 't geheel een wat rommelig beeld.
4: Sfeervol! Wel vrij artistiek, zal denk ik niet bij iedereen even goed vallen? Lichtval lijkt me ok, maar jammer van dat lichtgat rechtsboven op de foto.
5: Grappig, maar er lijkt iets mis met de scherpte/diepte. Lijkt bijna alsof er met post-processing een paar bloemen vaag gemaakt zijn
6: Mooie belichting, maar het geheel doet wat saai aan.
Mijn favorieten zijn 1 en 2.
Ik ben wel benieuwd of/wat je aan post-processing gedaan hebt?
EDIT: kan het eens zijn met Frogmen over show/testcase.
[ Voor 5% gewijzigd door Tees op 05-09-2005 13:06 ]
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"
Bij foto 4 heb ik wat nabewerking gedaan om een soft effect te krijgen, vandaar dat er geen scherpte in de foto zit, dit is dus expres gedaan.
Mocht het zo zijn dat dit geen 'showcase' material is dan mag de titel natuurlijk aangepast worden
Thnx voor de reactie igg!
@tkorstanje:
Post processing:
Beetje levels, eventueel wat saturation.
Mocht het zo zijn dat dit geen 'showcase' material is dan mag de titel natuurlijk aangepast worden
Thnx voor de reactie igg!
@tkorstanje:
Post processing:
Beetje levels, eventueel wat saturation.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 13:08 ]