[Excel -> Access]Conversie van alt-enter

Pagina: 1
Acties:

• bankrupcy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik ben bezig een Excel-sheet naar een Access database te converteren.
Alles werkt redelijk naar behoren maar omdat vrijwel alle informatie uit een excel sheet overgenomen/geïmporteerd is, wordt e.e.a. nogal raar weergegeven in Access.
De Alt + Enters uit excel worden weergegeven als | in Access.

Heb al een beetje zitten zoeken op google hoe ik dit zou kunnen omzetten (als de inhoud van acces geëxporteerd wordt naar Word, gaat alles goed hoor, het is enkel voor het visuele dat ik hier een oplossig voor zoek) en ik kwam op de volgende link uit, iemand die hetzelfde probleem heeft als ik heb.

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1667348.php

Helaas.... Echt werkend krijg ik dit niet. We gebruiken een nl-versie van access, maar ook na het vertalen (in verschillende vormen) klaagt Access over de opdracht.
Iemand nog een tip of suggesties?

Volgend puntje: Ik heb in mijn formulier een 4-tal tabbladen.
Op elk tabblad staan een aantal velden, oplopend genummerd.
Om telkens te kijken of er wat ingevuld is op het volgende tabblad, is niet handig, dit zou dus logischer moeten kunnen lijkt mij. Is er iets van een macro te bedenken dat als het eerste veld van het tweede tabblad niet leeg is, de titel van het tabblad (of hoe heet dat) bold wordt of iets dergelijks?

Snapt iemand mij nog, anders probeer ik het wat duidelijker uit te leggen.

Verwijderd

de in je link aangegeven oplossing zou moeten werken. probeer anders een de komma door een puntkomma te vervangen, of de expressionbuilder te gebruiken om de replaceopdracht op te bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 13:53 ]

• bankrupcy
Het converteren is gelukt.

Nu nog een oplossing vinden voor het TAB-probleem. Kan iemand zeggen of het idee eigenlijk wel mogelijk is?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan met een macro checken of een veld al dan niet leeg is, maar de werkblad-naam kan je helaas niet stylen.

Waarom check je het niet met een standaard excel-functie op je eerste tabblad?

ala

code:
1
=if(werkblad2!A1 = ""; "werkblad 2 leeg" ; "")

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 07-09-2005 15:50 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik vermoed dat hij tabbladen op een accessformulier bedoelt. ;), maar afaik is het standaard ingebakken tab-control niet 1-2-3 vet te maken per pagina. Wel kun je on the fly een plaatje toevoegen of bv een * toevoegen aan de titel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• bankrupcy
Het gaat inderdaad om TAB-bladen in Access.

Hoe pas ik de namen van deze bladen aan? Het idee met "*" voor de naam van een TAB-blad staat mij wel aan.

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Visual Basic:
1
Me.TabBladNaam.Caption = "* TabBladTekst"

Zoiets..

[ Voor 20% gewijzigd door TXC op 08-09-2005 10:40 ]

Pagina: 1