Toon posts:

WSUS: Services die zijn gestopt: SelfUpdate

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral de foutmelding die ik krijg op mijn WSUS\admin pagina:
Controleer de serverconfiguratie
Er kan geen verbinding met een of meerdere onderdelen van Update Service worden gemaakt. Controleer de status van de server en controleer of Windows Server Update Service wordt uitgevoerd. Services die zijn gestopt: SelfUpdate

Zodus: ik draai deze WSUS server op poort 8530 als een downstream server. Ik heb al gecheckt of de rechten goed staan van de selfupdate-map. Verder staat de 'WSUS Admin' zo ingesteld in IIS dat "all unassigned" naar deze mag connecteren.
De default website kan ik enkel starten als ik deze niet instel met "all unassigned" (klinkt logisch).
Via een andere post op deze forum heb ik geprobeerd de 'WSUS Admin' zo in te stellen dat hij ook 127.0.0.1:80 moet accepteren, maar dat hielp niet om bovenstaande foutmelding weg te werken. WEL wordt mijn Admin-pagina dan sneller getoond.

Heeft iemand eigenlijk een idee wat eigenlijk het probleem is, dat met deze foutmelding wordt bedoeld?

Thanks alvast

Verwijderd

Topicstarter
Sorry guys,

Na blijkbaar even te wachten en een paar keer extra op refresh te duwen, heeft WSUS toch beslist die foutmelding te verwijderen. Werkt een beetje traag die windows-software... :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SCHREEUW NIET ZO, we zijn niet blind ;)

Ik kan gaan ont-vetten maar sluit meteen wel nu het toch al is opgelost. Ajb een volgende keer wat minder vette tekst :P

Edit:
oeh je bent nieuw. Welkom :Y)

Als je nog tegen problemen aanloopt: open natuurlijk gerust een nieuw topic trouwens.

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 05-09-2005 11:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aanvulling: check evt. het [rml][ WSUS] Ervaringen, Tips en Problemen[/rml] topic even voor lotgenoten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.