Toon posts:

Cronjob van Webserver naar FTP.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik wil dus beginnen aan een cronjob voor onze vaste webserver, De bedoeling is dat deze rond elke avond een backup stuurt naar mijn ftp, en niet zomaar. Hij zou op basis van 2 weken lang een soort fifo (first in , first out) systeem moeten uitvoeren waardoor ik dus 2 weken (14 mappen) heb.

De webserver bedraagt Linux Centos, Ik heb verder weinig ervaring met het opzetten van een cronjob linux. De ftp is in notime opgezet, Ik zou 'm ook zo willen maken dat die alleen connecties accepteert van de webserver, en vice versa.

zijn er ook scripts die op basis van php draaien, freeware te downloaden? Heb de got search even snel gebruikt maar kwam op dingen uit die ik niet zocht.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

al gegoogled op "crontab" ? ;)

anyway, je crontabfile moet dit ongeveer in staan:
code:
1
2
3
30 12 * * * backupscript >/home/user/logfile.txt
0  1  1 * * FTP-command >/home/user/ftplog.txt #eerste keer van de maand
0  1 15 * * FTP-command >/home/user/ftplog.txt #tweede keer van de maand

bron: http://www.adminschoice.com/docs/crontab.htm

in het backupscript maak je een klein systeempje dat controleert of een bepaalde map al bestaat (zodat er een nieuwe map gemaakt word).
zorg dat dat script een lijstje met mapnamen maakt, zodat je die als input voor je ftp commando kan gebruiken. onder unix/linux heb je vaak het commando 'ftp" (toepasselijk he? ;) ), waarmee je dingen kan versturen. voor syntax raad ik de manpages aan :)

edit: om alleen toegang te verschaffen aan die webserver op je FTP server, zou je kunnen werken met IP adres filtering.

edit2: @ osiris: oeps jah je hebt gelijkt :) thnx

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 05-09-2005 12:28 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FireWurX, ik denk niet dat je bij die 2e en 3e de minuten en uren een * wilt hebben.. ;)