Toon posts:

[ASP] Functie replace maar met voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik onderstaande code om de inhoud van een varchar veld eventueel te voorzien van gehighlight zoektermen:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
Function EmphasizeZoek(fv_string,fv_term)
  If fv_string<>"" and fv_term<>"" Then
    EmphasizeZoek=Replace(fv_string,fv_term,"<span class=""zoekres"">"&fv_term&"</span>",1,21,1)
  Else
    EmphasizeZoek=fv_string
  End If
End Function
Het probleem is dat er html code (bijvoorbeeld een link a http://www.gahiernaartoe.nl ) in het varchar veld kan staan, de zoekterm laten vervangen in de url zorgt voor hele vervelende dingen...
(zoekterm is "naar" - http://www.gahier<span class="zoekres">naar</span>toe.nl)

Nu zijn er ook nog meer codes die ik wil laten negeren als deze functie het veld doorzoekt, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen met het aanpassen van deze functie, kan iemand mij helpen?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Denk dat je dit beter clientside kan oplossen via DOM, zal je ook nog performancewinst opleveren.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RegEx is the magic word... En clientside via DOM zou (IMHO) veel te omslachtig zijn.

Zoiets... of zoiets

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 05-09-2005 11:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
raptorix schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:52:
Denk dat je dit beter clientside kan oplossen via DOM, zal je ook nog performancewinst opleveren.
Dat zou heel goed kunnen als ik begreep wat je bedoeld, kun je het iets specifieker uitleggen, geen DOM ervaring aan deze kant...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RobIII schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:55:
RegEx is the magic word... En clientside via DOM zou (IMHO) veel te omslachtig zijn.
Serverside kun je ook met het DOM werken, lijkt me inderdaad zinniger. :)

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 05-09-2005 10:56 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:55:

Zoiets...
Is dit een oplossing die alleen in .NET te gebruiken is, ik werk nog met standaard asp pagina's?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bekijk de links eens zou ik zeggen, of pas de zoektermen wat aan zodat je alleen ASP specifieke pagina's te zien krijgt ;)
(Dus ja, ook in standaard ASP is dit te gebruiken)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het, zie nu ook pas de tweede link van RobII, bedankt jongens ga aan de gang..
Pagina: 1