[C#] IrDAListener,client,endpoint,etc niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

op onze stage moeten wij bezig met infrarood op de Pocket Pc. We gaan in Visual Studio 2003 bezig (C#), en we zijn nu aan het proberen een simpel voorbeeld in elkaar te zetten die files verstuurd tussen 2 apparaten met infrarood.

Het probleem is dat Visual Studio, de namespaces van IRDA niet herkend.
Ik kwam een voorbeeld tegen dat begint met de volgende code (ik post dit om te laten zien welke namespaces er worden gelaten, naar ons idee zijn deze juist, maar misschien zien we wat over het hoofd).
using System;
using System.Drawing;
using System.Collections;
using System.Windows.Forms;
using System.Data;
using System.Net;
using System.Net.Sockets;
using System.IO;
Als we nu de volgende vars willen aanmaken krijgen we bij alle 4 de melding dat de namespace niet wordt herkend:
private IrDAListener irListen;
private IrDAClient irClient;
private IrDAEndPoint irEndP;
private IrDADeviceInfo[] irDevices;
Op MSDN staat: "Note: This namespace, class, or member is supported only in version 1.1 of the .NET Framework.", maar bij Help > About staat duidelijk dat we 1.1 draaien, dus dat zal het niet zijn :)

Moet er nog wel even bij zeggen dat Visual Studio en C# in het algemeen nog vrij nieuw voor ons is, heb het idee dat we ergens een instelling moeten wijzigen waar we op dit moment niks vanaf weten, dus vergeef ons onze noobheid ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 15:31
Heb je de nodige assemblies gereferenced bij je project ?

(Project ... Add Reference ... )

https://fgheysels.github.io/

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

pjvandesande

GC.Collect(head);

De IrDAListener zit in de System.Net.Sockets namespace, dus niet in de IRDA namespace. Deze bestaat niet eens in het .NET Framework.

Het kan zijn dat je nog een referentie moet toevoegen aan je project. Dat doe je gewoon met:
Project->Add reference.

• TangLeFuzZ
In dat menu was ik nog niet geweest nee,

ik heb nu geprobeerd System.NET.IrDA toe te voegen, maar het maakte geen verschil... welke reference zou ik moeten gebruiken?

Ik zie er niks over sockets tussen staan...

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

pjvandesande

GC.Collect(head);

Zoals ik al zij, System.Net.Sockets.

Als je overigens voor met het Compact Framework werkt zijn dit de requirements:

[list]• Namespace: System.Net.Sockets
• Platforms: .NET Compact Framework
• Assembly: System.Net.Irda (in System.Net.Irda.dll)

http://msdn.microsoft.com...rdalistenerclasstopic.asp

Dan moet je dus System.Net.Irda.dll toevoegen aan je refences.

[ Voor 91% gewijzigd door pjvandesande op 05-09-2005 10:57 ]

• TangLeFuzZ
Het was toch wel gewoon System.NET.IrDA die ik moest toevoegen, de foutmeldingen verdwenen alleen niet direct maar pas na het runnen (dacht dat het nog steeds fout was omdat ik de foutmeldingen nog zag, vandaar dat ik niet op run had gedrukt). Excusez moi :D Maar het werkt nu iig... bedankt :)
Pagina: 1