Voor mijn werk heb ik gebprobeerd een handig documentje te maken voor het beoordelen van offertes. Het berekening deel doet van alles automatisch (dat gaat goed), maar bij elke beoordeling moeten ook nog adviezen gegeven worden. Dit is uiteraard gewoon in tekst. Hier komt dan ook het grootste probleem om de hoek kijken. Zoals de meesten van ons weten, werkt excel in cellen. Op zich geen probleem want je kan cellen samenvoegen en dan heb je als het ware een groter tekstvak. Helaas kun je als cellen zijn samengevoegd, de terugloop functie (het aanpassen van het vak aan de hoeveelheid tekst) niet meer gebruiken. De enige optie die dan overblijft is het centreren over een selectie, waarbij terugloop wel werkt. Helaas maakt het centreren de tekst onoverzichtelijk en dus het document onpraktisch.
Daarnaast moet het document werkbaar blijven voor een excel leek. Onze adviezen worden naar klanten doorgestuurd en deze moeten een motivatie in het document toevoegen. Bij het gebruik van de functie centreren over selectie, moet je in de meest linkse cel beginnen anders werkt het niet. Dit is uiteraard niet handig voor iemand die niet door heeft hoe het document werkt. Dus het moet ook simpel te bedienen zijn.
Concreet is mijn vraag: Hoe krijg ik een goed tekstvak in excel wat zich aanpast aan de tekst en daarbij niet over de onderliggende onderdelen heen schuift (zoals een getekend tekstvak dat doet).
Hopelijk heeft iemand een goede oplossing voor mij zodat ik snel een werkbaar document heb. Helaas heb ik op mijn werk geen acces voor ftp... anders had ik ff een voorbeeldje online gezet.
Daarnaast moet het document werkbaar blijven voor een excel leek. Onze adviezen worden naar klanten doorgestuurd en deze moeten een motivatie in het document toevoegen. Bij het gebruik van de functie centreren over selectie, moet je in de meest linkse cel beginnen anders werkt het niet. Dit is uiteraard niet handig voor iemand die niet door heeft hoe het document werkt. Dus het moet ook simpel te bedienen zijn.
Concreet is mijn vraag: Hoe krijg ik een goed tekstvak in excel wat zich aanpast aan de tekst en daarbij niet over de onderliggende onderdelen heen schuift (zoals een getekend tekstvak dat doet).
Hopelijk heeft iemand een goede oplossing voor mij zodat ik snel een werkbaar document heb. Helaas heb ik op mijn werk geen acces voor ftp... anders had ik ff een voorbeeldje online gezet.