Toon posts:

[ADSL] Fiberworld kaapt aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al ruim 2 jaar ben ik zeer tevreden klant bij Demon. Ik heb een 2/1 abbo via het tiscali netwerk.

Vorige week dinsdag was plots de verbinding weg. Geen paniek dacht ik nog.... die komt vanzelf weer terug.
Op woensdag nog geen verbindign dus ik met de helpdesk bellen. Maar aangezien ik op mijn werk zat kon die me niet helpen, ik moest wat dingen met het modem doen.
Ik woensdag avond met de Demon helpdesk gebeld. Naar het e.e.a. veranderen en probleren kwamen we er "per ongeluk achter", toen ik weer kon internetten, dat ik een IP nummer van Fiberworld had gekregen i.p.v. mijn oude vertrouwde ip-nummer.

De helpdesk van demon zou een tikket aanmaken, en me bellen als ze meer wisten.

Donderdag werd ik gebeld door Demon met de mededeling dat de lijn was overgenomen door Fiberworld. Ik vroeg nog hoe dat kon, maar daar had de helpdesk ook geen antwoord op. Wat nu was mijn volgende vraag.

Het antwoord was ongelooflijk... Ik moet mijn demon abbo opzeggen, en dan een nieuw abbo aanvragen omdat een dsl lijn niet terug verhuis kan worden.... ook al had ik er niet om gevraagd.

Ik verbaas Fiberworld bellen met de vraag wie daar zo overijverig was geweest en hoe ze dit ooit in hun hoofd hebben kunnen halen. Nu blijkt dat ik (ik was het bijna alweer vergeten..) in April mijn gegevens bij fiberworld heb achtergelaten toen ze net ADSl-2+ kwamen. Het was toen bij ons nog niet beschikbaar, dus ik heb een vinkje gezet bij "hou mij op de hoogte". Nu dachten ze spontaan dat het bij mij wel beschikbaar zou zijn, en hebben dus de lijk "gekaapt". En het erge is dat er helemaal geen ADSL-2+ bij ons beschikbaar is, en hebben ze me dus maar een 512/256 lijntje gegeven. 8)7

Nu hebben ze toegezegd hun lijn er weer af te slopen, maar ik kan weer een nieuw abbo afsluiten. Koste me weer aansluitkosten, en 3 weken zonder internet. Deze kosten ga ik uiteraard bij ze verhalen. Ook de kosten van het bellen met de helpdesk (20 minuten a €0,50 p/m) zullen ze vergoeden !

Zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt, en wat zijn daar de reacteis van de diverse inet-providers geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:51:

Nu hebben ze toegezegd hun lijn er weer af te slopen, maar ik kan weer een nieuw abbo afsluiten. Koste me weer aansluitkosten, en 3 weken zonder internet. Deze kosten ga ik uiteraard bij ze verhalen. Ook de kosten van het bellen met de helpdesk (20 minuten a €0,50 p/m) zullen ze vergoeden !

Zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt, en wat zijn daar de reacteis van de diverse inet-providers geweest.
Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar als ze zonder medeweten en even zo je verbinding naar fiberworld kunnen omzetten, dan kunnen ze ook zo even je verbinding naar Demon terug zetten.
Gewoon stennis schoppen. Het zou toch te gek zijn dat je tijd en moeite moet doen om hun probleem op te lossen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Fiberworld... heerlijk..

Vriendin van mij zat bij Eweka. Fiberworld nam hun DSL over...

Er kwam niet een informatieve brief met info, nee, of je even wou tekeken.. en een gebr.naam en wachtwoord van hun site. Fiberworld leverde 512/256 voor 25 eur, vriendin had Eweka 256/256, en mocht daar lekker 25 voor blijven betalen.
Verder ging ze van geen datalimiet naar een FUP, waarin Fiberwold, als t naar hun mening teveel was, de klant gewoon zonder in kennis te brengen een hoger abbonement gaf (duurder).
Tenslotte was t ook even een jaarcontract, en mocht ze 75eur opzegkosten betalen als ze er vanaf wou.

Toen ze niet getekend had (goh, gek he), pleurde Fiberworld gewoon de hele ADSL verbinding dicht.... prutsers daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 08:48
Fiberworld geeft je waarschijnlijk een 512/256 lijntje omdat je door een afstand langer dan 3000m via BBned alleen 512/256 kunnen leveren.

Check eens op http://pcdb.bbned.nl/ de afstand?

Als dat 't geval is kunnen ze via BBned je nooit een ADSL2+ snelheid aanbieden op die afstand. Andere telco's zoals Tiscali/BaByXL en Versatel doen er niet moeilijk over misschien. Maar wat je er nog uit zal halen is dan natuurlijk de vraag.

Wel raar als dit 't geval is. Je informeert naar iets en ze sluiten je aan. En dan ook nog eens op een lager product omdat waar je naar geinformeerd hebt niet leverbaar is via hun leverancier.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 05-09-2005 11:53 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:51:
Donderdag werd ik gebeld door Demon met de mededeling dat de lijn was overgenomen door Fiberworld. Ik vroeg nog hoe dat kon, maar daar had de helpdesk ook geen antwoord op. Wat nu was mijn volgende vraag.

Het antwoord was ongelooflijk... Ik moet mijn demon abbo opzeggen, en dan een nieuw abbo aanvragen omdat een dsl lijn niet terug verhuis kan worden.... ook al had ik er niet om gevraagd.
Dat antwoord is niet zo vreemd hoor. Demon heeft niets misdaan dus waarom zouden zij allemaal kosten gaan maken om voor jou een probleem op te gaan lossen?
Dat is de directe schade en die zullen ze zonder meer moeten betalen. Als je daarnaast ook nog vervolgschade hebt, bijvoorbeeld dat je in de uitoefening van je beroep gehinderd wordt, dan zou ik die ook gewoon tegen het gebruikelijke uurtarief factureren bij Fiberworld. Of je dat vergoed krijgt is wat lastiger, maar je kan het allicht proberen.

Ik zou daarnaast een klacht indienen bij de OPTA. Dit is namelijk een overtreding van de regels van de OPTA dat een ISP een schriftelijke wilsverklaring moet hebben voordat ze een lijn mogen migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 08:48
jochemd schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:29:
[...]

Ik zou daarnaast een klacht indienen bij de OPTA. Dit is namelijk een overtreding van de regels van de OPTA dat een ISP een schriftelijke wilsverklaring moet hebben voordat ze een lijn mogen migreren.
Gelukkig wordt die overal netjes gevraagd netjes :?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, weer zon geval.
Als ik jou was was ik gewoon op BBNED gebleven, ik had zelf geen zin meer om zonder internet te zitten, dus was al blij dat ik weer internet had, die 512/256 is echter wel een klote streek, als je ze belt zeggen ze ooh u bent 1 van de 40 mensen waarbij het fout is gegaan, leuke is dat ik niemand heb gesproken waarbij het wel goed is gegaan.

als je op 3 mbit zit en je wil sneller en dus schrijf je je in voor 24mbit, en je krijgt vervolgens 0.5mbit dan baal je echt. Waarom geven die klootzakken dan niet gewoon de 8mbit lijn als adsl2+ niet beschikbaar is???

het heeft btw niks met afstand te maken, ik zit 1km van centrale af en bij mij kwamen ze ook met smoesjes aan, van u bent 1 van de 40 mensen :? hebben ze maar 40 adsl2+ klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen twee weken heb ik alleen maar smoesjes gehoord van Fiberworld. Mijn ADSL verbinding is zonder enig mededeling overgezet. Waarbij ik als antwoord kreeg dat BBned alles had gemigreerd en zij niet alle aanvragen op tijd konden behandelen Daarna heeft het 1 week geduurd voordat ik mijn modem binnen had. Nu dat de modem binnen is kom ik met geen enkel mogelijkheid op het internet. Ik zie wel dat ik een connectie van hebt van 0,5 Mbit maar dat is het enige.
Fiberworld zegt dat zij een ticket gaan loggen, dar zijn ze al 4 dagen meebezig maar nog steeds niks.
Ik had ze een halfuur geleden aan de lijn en ze zouden weer een ticket gaan loggen. Op mijn vraag waarom ik een 0,5mbit verbinding hebt zei hij dat ik een van de gebruikers bent waar het mis is gegaan. Op hetzelfde moment hoorde ik zijn collega op het achtergrond zeggen "Want voor smoesjes kunnen we nog verzinnen, om aan de gebruikers te vertellen". Het begint op te lijken dat nog niemand een ADSL2+ verbinding heeft.
ik ga ook niet betalen voor een dienst dat zij nog niet geleverd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op Monday 05 September 2005 @ 14:28:
Op hetzelfde moment hoorde ik zijn collega op het achtergrond zeggen "Wat voor smoesjes kunnen we nog verzinnen, om aan de gebruikers te vertellen". Het begint op te lijken dat nog niemand een ADSL2+ verbinding heeft.
ik ga ook niet betalen voor een dienst dat zij nog niet geleverd hebben.
Ik had al het vermoeden dat dat een smoesje was en dat ze helemaal niemand op de ADSL2+ hebben hangen, wat een stelletje klootzakken. ik ga ook geen cent dokken voor die klote 0.5mbit lijn

gvd ik verlang al weer naar mijn adsl basis abbo bij xs4all wat 3 jaar perfect en zonder gezeik had gewerkt. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ergste ervan is dat zij ook niet weten wanneer ADSL2+ beschikbaar is. Met andere woorden we moeten het afwachten en zij willen wel geld innen. MOOIE NIET dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:45:
Het ergste ervan is dat zij ook niet weten wanneer ADSL2+ beschikbaar is. Met andere woorden we moeten het afwachten en zij willen wel geld innen. MOOIE NIET dus. :(
ja wat ik ook niet begrijp is ok, ze zijn afhankelijk van bbned wat betreft ADSL2+ , maar waarom 0.5mbit en niet de 8mbit geven aan de klanten tijdelijk??? Dan had ik er mee kunnen leven en was ik niet constant aan het klagen tot adsl2+ beschikbaar was gekomen. maar 0.5mbit is gewoon erg :(
En ik ga er werkelijk geen cent voor dokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 14:56 ]

Pagina: 1