Toon posts:

[2003] printer rechten probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

De printers die aangemaakt zijn op de server en in het domein hangen kunnen door gewone domain users niet gebruikt worden. Krijg dan een melding dat ze geen rechten hebben op die printers.

iemand een idee wat dit kan zijn?
als ik naar rechten van de printer kijk zie ik daar gewoon de domein users groep staan en die mogen gewoon printen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke melding krijgen users *precies* dan - zelf meldingen interpreteren schiet niet op, want anders had je je oorzaak wel zelf gevonden ;)

Verder - welk client OS gaat het hier om? :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoe staan je rechten op die share :?

Test eens met op de share every one full control en op de security met every one print :?
Op security create owner manage documents?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
melding is:

Toegang geweigerd kan geen verbinding maken.

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Heb je per ongeluk een Deny-recht er tussen zitten die bellemmert dat een gebruiker erbij kan. Deny gaat voor op alles!

Standaard is: Everyone - Print rechten.

Sommige printers moet ook software voor op de pc geinstalleerd worden. Als de gebruiker op de lokale pc hier onvoldoende rechten voor heeft, gaat het eveneens mis.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijgen we zelfs nu de everyone groep print rechten heeft op de printer.
Verder werd er aangegeven om de rechten op de share na te kijken. maar als ik naar de printer ga kan ik daar alleen lokale rechten bekijken.

Zijn die rechten nog ergens anders te vinden?
Of zijn er geen speciale share rechten bij een printer?

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Er zijn geen speciale rechten. Thats it. Check eventlogs van je client. Zal ongetwijfeld een foutmelding staan.

Verwijderd

Topicstarter
hanhoo schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:42:
Heb je per ongeluk een Deny-recht er tussen zitten die bellemmert dat een gebruiker erbij kan. Deny gaat voor op alles!

Standaard is: Everyone - Print rechten.

Sommige printers moet ook software voor op de pc geinstalleerd worden. Als de gebruiker op de lokale pc hier onvoldoende rechten voor heeft, gaat het eveneens mis.

Suc6
De gebruikers zijn power users op de PC's waar de printer op moet komen.
Verder staat er nergens een deny recht.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je eerst verbinding maakt als administrator met een printer, en dan als normale user met dezelfde printer, is het probleem dan ook? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:16:
Als je eerst verbinding maakt als administrator met een printer, en dan als normale user met dezelfde printer, is het probleem dan ook? :)
ja

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:34:
melding is:

Toegang geweigerd kan geen verbinding maken.
en nu de melding uit de eventlog? zowel in de client log als op de server...

nieuwe printer toevoegen werkt ook niet?

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:44

Polycom

Poes van goud

Ik wil even een oud topic kicken als julllie rode namen het niet erg vinden ;)

ik zit hier op werk en ik zit met hetzelfde probleem als de topic starter een jaar geleden. Ik heb een wireless router geinstaleerd en ik ben ingelogd als administrator met alle rechten. Als ik dan bij printers kijk staat er deze fout melding: Kan geen verbinding maken, toegang geweigerd. Ik heb nog nergens rechten aan verleend, iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen? (1e werk dag, zou me goed doen!! :) )

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

PuDy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:27:
Ik wil even een oud topic kicken als julllie rode namen het niet erg vinden ;)

ik zit hier op werk en ik zit met hetzelfde probleem als de topic starter een jaar geleden. Ik heb een wireless router geinstaleerd en ik ben ingelogd als administrator met alle rechten. Als ik dan bij printers kijk staat er deze fout melding: Kan geen verbinding maken, toegang geweigerd. Ik heb nog nergens rechten aan verleend, iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen? (1e werk dag, zou me goed doen!! :) )
Hoe ziet die printerinstallatie er precies uit?
Gaat het hier om printers die geshared zijn op de server en die je dan vanaf de clients via die share wilt gebruiken?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Polycom

Polycom

Poes van goud

DeMoN schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:34:
[...]

Hoe ziet die printerinstallatie er precies uit?
Gaat het hier om printers die geshared zijn op de server en die je dan vanaf de clients via die share wilt gebruiken?
Yes, dat heb je goed gezien.
Het zijn allemaal netwerk printers, maar op een paar krijg ik geen rechten.. toevallig net degene die in dat lokaal staan.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

PuDy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:39:
[...]

Yes, dat heb je goed gezien.
Het zijn allemaal netwerk printers, maar op een paar krijg ik geen rechten.. toevallig net degene die in dat lokaal staan.
Is het toevallig niet zo dat die printers in dat aparte lokaal en niet werken ook onder een aparte groep vallen? Waar dus vervolgens weer te weinig rechten op zitten.
Zien de rechten er wel gewoon goed uit als je die bekijkt vanaf de server?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Polycom

Polycom

Poes van goud

DeMoN schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:42:
[...]

Is het toevallig niet zo dat die printers in dat aparte lokaal en niet werken ook onder een aparte groep vallen? Waar dus vervolgens weer te weinig rechten op zitten.
Zien de rechten er wel gewoon goed uit als je die bekijkt vanaf de server?
Zitten geen aparte rechten op. Er zijn hier 2 netwerken (administratief en leerlingen netwerk (ik werk op een school)) En met admin rechten die ik heb kan ik overal bij, dus dat is het probleem niet.

Verwijderd

En ook ik wil dit topic omhoog schoppen.

Ik heb hier een Server 2003 Enterprise als PDC staan, met een PSC1210 printertje welke gedeeld is. Na allemaal gezeik de rechten zo neergezet:

Everyone - Full Control

Dit moet dus altijd werken :) . Maar helaas :( , access denied. Iemand een idee?

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 00:22
Ik heb ook dit probleem. Bij iedereen hier worden de printers middels het login script toegevoegd. Iedereen heeft dus een 60 tal printers ter beschikking. Nu heb ik 1 gebruiker die ineens geen rechten meer lijkt te hebben op een aantal van die printers :S En idd ook toevallig net degene die bij haar in de buurt staan. Het heeft altijd gewerkt :@

Nou ben ik het probleem al eerder tegen gekomen, dit had toen te maken met software (tbv blackberry) Het probleem deed zich toen echter enkel voor vanuit outlook.
Deze keer kan de gebruiker met geen enkele applicatie printen op een aantal printers.

De rechten: everyone print dus.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Account niet misschien locked out waar replicatie tussen de dc's niet lekker loopt? Wat wordt er gelogd? Weinig zinnigs over te zeggen zo ;) Open even je eigen topic.

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 04-04-2006 22:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.