Aantekening veld webpages

Pagina: 1
Acties:

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb zitten googlelen en binnen gathering zitten zoeken maar kon niets vinden over het volgende :

Het volgende geval : hier op het werk converteren we PPT's naar HTML om ze zo makkelijker via het web te distributeren. Echter is er de wens om aantekeningen te maken hierop ; zowel grafisch als textueel. En deze informatie moet lokaal opgeslagen worden. Liefst met een keuze door de gebruiker (dus niet in de temp. internet files). Het moet ook zo zijn dat als de gebruiker later door de website heen browsed dat de aantekeningen automatisch beschikbaar komen. Of als hij door zijn aantekeningen gaat en op een knopje drukt deze automatisch de betreffende website opent.

Nu zoek ik eigenlijk een apart progje die dat voor je doet, omdat het niet makkelijk is als de websites zelf aangepast moeten worden. Is er zo'n programma ? Heb al een beetje met post-it zitten spelen en zitten kijken in de FAQ's van de professional edition maar dat lijkt het niet te doen

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Spam schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:36:
En deze informatie moet lokaal opgeslagen worden. Liefst met een keuze door de gebruiker (dus niet in de temp. internet files). Het moet ook zo zijn dat als de gebruiker later door de website heen browsed dat de aantekeningen automatisch beschikbaar komen. Of als hij door zijn aantekeningen gaat en op een knopje drukt deze automatisch de betreffende website opent.
Het probleem is dat - voor zover ik weet - geen enkele browser het zal toestaan om zonder de gebruiker te waarschuwen en zonder nadrukkelijke toestemming van de gebruiker een bestand zomaar ergens te op te slaan of te openen. Misschien dat het lukt als je de website onder "vertrouwde websites" o.i.d. stopt, maar daar ben ik niet zeker van.

Met het oog daarop vraag ik me af waarom dit niet beter gewoon serverside kan worden geregeld. Een ingelogde gebruiker heeft een id, welke samen met de aantekeningen en de positie in een bepaald document kunnen worden opgeslagen in een database. Vervolgens kun je het zo scripten dat de aantekeningen in het document worden weergegeven. Ook kun je een aparte pagina maken met enkel de aantekeningen (met links naar de betreffende documenten).
Spam schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:36:
Nu zoek ik eigenlijk een apart progje die dat voor je doet, omdat het niet makkelijk is als de websites zelf aangepast moeten worden. Is er zo'n programma ? Heb al een beetje met post-it zitten spelen en zitten kijken in de FAQ's van de professional edition maar dat lijkt het niet te doen
Ik ben bang dat je een aantekeningensysteem niet los ergens kunt krijgen. Misschien ingebakken in een bepaald systeem, maar dan moet je totaal overstappen, en dat is meestal ook niet de bedoeling.

Ik kan het programma Post-It waar je op doelt niet vinden. Linkje?

• Spam
Het probleem is dat de content vaak offline bekeken gaat worden (CBT's) en dat de gebruiker niet altijd online zal zijn. Dus een server side oplossing gaat niet werken. Ook willen de gebruikers denk ik altijd toegang hiertoe zodat ze even iets kunnen checken.

Echter zie ik het probleem niet zo. Als een notes progje puur alleen de URL onthoud dat kan hij toch om de browser heen ? Het hoeft op zich niet gelaunced te worden DOOR de browser, maar er moet wel koppeling bestaan. Dus een progje wat het URL veld in de gaten houd en dit gebruikt om in zijn eigen database te kijken.

Post-it is dat hele simpele 3M programmaatje waarmee je op je desktop post-its (de bekende gele briefjes) kan achterlaten en zelfs naar iemand kan sturen http://www.3m.com/market/office/postit/com_prod/psnotes/

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geen idee of dit mag, maar ik zag laatst bij een kennis van dit staan: Sticky-notes. Misschien kun je hier wat mee.

• Spam
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik zoek dus een aantekening programma voor text (en ideaal grafisch) wat zich aan een URL koppelt.

• Spam
iemand anders een idee ? Of moet ik deze topic verhuizen ?

Pagina: 1