--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een script geschreven dat menuitems leest uit een database, maar tussen deze menuitems zitten ook subitems.....
Hier komt het probleem: sommige hoofditems hebben dus ook subitems en dan zou ik graag willen dat de subitems onder de hoofditems komen:
Nu krijg je dus wel een lijst met alle menuitems die in de tabel staan, maar dan niet de goede volgorde (niet de subitems onder het bijhorende hoofditem)
Stukje database:
id categorie_id menu_id naam kleur_kleur
73 2 0 Test F68D6F
3 2 0 Menu F68D6F
72 2 3 Submenu F04E37
82 2 3 Submenu F04E37
139 2 0 normaal menu F68D6F
Zoals je kan zien is het menu_id van de submenu's verbonden met de id van het bijhorende menu!
Ik heb een script geschreven dat menuitems leest uit een database, maar tussen deze menuitems zitten ook subitems.....
Hier komt het probleem: sommige hoofditems hebben dus ook subitems en dan zou ik graag willen dat de subitems onder de hoofditems komen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php $dbhost = "localhost"; $dbuser = "*******"; $dbpass = "*******"; $dbname = "cms"; mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass); mysql_select_db($dbname) or die ("kan database niet selecteren"); if(!$pos_l) $pos_l = 0; $count = 5; $query = "SELECT menuitem.id, menuitem.naam, menuitem.menu_id, pagina.menuitem_id, menuitem.categorie_id FROM menuitem, pagina WHERE menuitem.id = pagina.menuitem_id AND menuitem.categorie_id = 2"; $info = mysql_query($query) or die ("Lezen gegevens mislukt."); while ($gegeven = mysql_fetch_object($info)) { ?> <tr> <td><a href="pagina.php?<? echo "id=",$gegeven->id, "&naam=", $gegeven->naam, "&menu_id=",$gegeven->menu_id, "&menuitem_id=", $gegeven->menuitem_id, "&categorie_id=", $gegeven->categorie_id; ?>"><? echo $gegeven->naam; ?></a><br></td> </tr> <?php } ?> |
Nu krijg je dus wel een lijst met alle menuitems die in de tabel staan, maar dan niet de goede volgorde (niet de subitems onder het bijhorende hoofditem)
Stukje database:
id categorie_id menu_id naam kleur_kleur
73 2 0 Test F68D6F
3 2 0 Menu F68D6F
72 2 3 Submenu F04E37
82 2 3 Submenu F04E37
139 2 0 normaal menu F68D6F
Zoals je kan zien is het menu_id van de submenu's verbonden met de id van het bijhorende menu!