Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GEZ] Goed macro programma

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik ben op zoek naar een goed macroprogramma om software installaties te automatiseren op mijn stage-bedrijf. Dit omdat er zeer vaak een client pc opnieuw moet worden geinstalleerd. De bedoeling is dat we dus een installatie opnemen, en vervolgens afspelen op de client machine. Ik heb al 1001 programma's gevonden, maar zie door de bomen de macro's niet meer. Er zijn een paar eisen waar het programma aan moet voldoen :

- Soort van EXE creren, die dus niets meer doet dan de macro afspelen, zodat het programma zelf op het workstation niet hoeft worden geinstalleerd
- Muisbewegingen opnemen liever niet, of mogelijkheid tot uitzetten, aangezien dit er nogal belachelijk uit ziet. (Liever een oplossing die werkt met Window ID's etc)
- indien werken met exe's niet mogelijk : Macro unattended kunnen afspelen, dwz zoiets als :

macroprogramma.exe /s /a installeerprogrammaxxx.mcr
Macroprogramma zelf moet ook unattended te installeren zijn in dit geval.

Heb onder andere gekeken al naar Workspace Macro Pro, toch voldoet niet geheel aan mijn eisen :/

Hulp gevraagd!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
gebruik kixtart, dit is een scripttaal waar je alles in kan regelen zelfs licentie codes kan ie invullen.
het enige wat je moet doen is een batchbestandje maken en uitvoeren

http://www.kixtart.org

[ Voor 20% gewijzigd door 2bmws op 05-09-2005 09:00 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

ik zeg: autoit: simpel, gratis en doet echt alles. (hitman pro is er ook mee gemaakt)

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
2bmws schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:59:
gebruik kixtart, dit is een scripttaal waar je alles in kan regelen zelfs licentie codes kan ie invullen.
het enige wat je moet doen is een batchbestandje maken en uitvoeren

http://www.kixtart.org
Leuk en aardig, maar ik zit hier op een ziekenhuis met programma's die zwaar onbekend zijn.

(Onbekend als in: 0 resultaten met google) Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/nopompom.gif

Daarom valt scripten af, omdat eigelijk alles handmatig moet worden geinstalleerd. Anders had ik ook wel een unattended oplossing dmv installer switches en answer files gebruikt.

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:07:
ik zeg: autoit: simpel, gratis en doet echt alles. (hitman pro is er ook mee gemaakt)
Van autoit snap ik echt geen fuck. Is er ergens een goede howto beschikbaar? (Ohwjah: misschien leuk om te weten dat het om 100+ applicaties gaat, weet niet wat makkelijker is, ff een macor opnemen of alles tot het laatste regeltje scripten)

• 2bmws
StonedKinG schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:09:
[...]

Leuk en aardig, maar ik zit hier op een ziekenhuis met programma's die zwaar onbekend zijn.

(Onbekend als in: 0 resultaten met google) [afbeelding]

Daarom valt scripten af, omdat eigelijk alles handmatig moet worden geinstalleerd. Anders had ik ook wel een unattended oplossing dmv installer switches en answer files gebruikt.
de scripts moet je wel zelf schrijven, mocht je kix gaan gebruiken, maak dan de scripts op de sloomste comp die je hebt,

Ik heb (- samen met m'n hulp) hier ook voor 30 progjes schripts geschreven

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
2bmws schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:16:
[...]

de scripts moet je wel zelf schrijven, mocht je kix gaan gebruiken, maak dan de scripts op de sloomste comp die je hebt,

Ik heb (- samen met m'n hulp) hier ook voor 30 progjes schripts geschreven
Dat van de traagste computer had ik al door ;) zeker de "Finish" knop na het installeren van een progje kun je gerust een minuut extra mee wachten. (Afhankelijk hoelang een normale installatie duurt)

Maargoed, gaat dit ook werken voor echt hele wazige applicaties?

Paar leuke namen :

- CCFact
- Alpheios
- Enquete Programma MCA
- INTOUCH
- RRW
- nira

:+ Ik had ook liever een standaard Office+Acrobat+Winrar installatie gezien

• 2bmws
Het werkt voor alle progjes, het leuke is het is een progje dat op de command draait.. gewoon ff downloaden (freeware!!!) en draaien wil je dan wel ff het scriptje voor winzip 8 sturen om te proberen...

Alles dat je met het toetsenbord kan installeren kan je ook via kix doen

[ Voor 16% gewijzigd door 2bmws op 05-09-2005 09:43 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

WinBatch lijkt me ook een goede optie en kan gebruik maken van window ID's

• 2bmws
@StonedKinG

Ik ben wel benieuwd of je wat gevonden hebt en welk progje je gebruikt.

Pagina: 1