XFX 6600gt ploft

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Een half jaar heeft hij het uitgehouden. Mijn XFX 6600gt. PCI-e Een 8 potige IC aan de bovenkont ploft, er komt een rookwolkje vanaf en de PC valt uit. De IC is lichtelijk vervormd door de hitte. Hij heeft de standaard koeling en was niet overgeklokt.Mijn kast heeft voldoende airflow. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? A8N-SLI amd64-3000. Ik was nog geen half uur farcry aan het spelen. Ik heb geen andere mensen gevonden met hetzelfde euvel. Weet iemand waarvoor die 2 IC-s aan de rechterkant van de bovenkant dienen (boven die 2 condensators). Erg frustrerend dat ie op zondag stukgaat. Hopen dat myhardware hem snel vervangt.

Ik ben malle Pietje niet.

Verwijderd

pics ?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:01
8 potige IC's zijn vaak spannings regelars. Die kunnen erg warm worden. Maar hat hoort geen probleem te zijn. Ik denk dat je kaart dus een defect IC heeft gehad die na verloop van tijd steeds minder is gaan functioneren en steeds meer warmte is gaan ontwikkelen. Dat is een productie fout dus heb je in principe recht op garantie.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• BeachPatroller
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thomasdv/xfx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thomasdv/xfxz.jpg

Verwijderd

Jammer dat je geen scherpere foto's hebt. Zo kunnen we niet goed zien om wat voor onderdeel het gaat (evt zelfs type-nummer). Want het ziet ernaar uit dat je een probeem hebt in de stroom-regeling.

Als het idd zo is dat je je kaar alleen maar standaard gebruikt hebt, dan kan een kapotte stroomregulator/regeling bijna alleen een fabrikagefout betekenen; En dan kan je weer recht doen gelden op garantie (ze dienen immers een kaart te leveren "die bij gewoon gebruikt een normale te verwachten levensduur heeft").

Dus aub een iets scherpere foto als mogelijk, en neem zowiezo kontakt op met je leverancier, of mss de fabriekant (en stuur de scherpere foto mee bijvoorbeeld, als bewjs dat het toch echt iets is wat niet als "normaal" kan worden beschouwd.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 09:46 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

BeachPatroller schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:36:
Een half jaar heeft hij het uitgehouden. Mijn XFX 6600gt. PCI-e Een 8 potige IC aan de bovenkont ploft, er komt een rookwolkje vanaf en de PC valt uit. De IC is lichtelijk vervormd door de hitte. Hij heeft de standaard koeling en was niet overgeklokt.Mijn kast heeft voldoende airflow. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? A8N-SLI amd64-3000. Ik was nog geen half uur farcry aan het spelen. Ik heb geen andere mensen gevonden met hetzelfde euvel. Weet iemand waarvoor die 2 IC-s aan de rechterkant van de bovenkant dienen (boven die 2 condensators). Erg frustrerend dat ie op zondag stukgaat. Hopen dat myhardware hem snel vervangt.
Gauw een sprintje naar de winkel trekken en gebruik maken van je garantie. Als je de kaart niet OC-ed hebt en de luchtstroom in je kast voldoende is dan mag je wel spreken van een schade door normaal gebruik, als het echt binnen de 6 maanden is hoef je je helemaal geen zorgen te maken want dan zegt de wet dat het een hardware fout was die vanaf de levering al aanwezig was en dan hoeft de gebruiker niet aannemelijk te maken dat het defect door hem veroorzaakt is.

Desalniettemin zuigt t natuurlijk wel dat hij 'geploft' is.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• BeachPatroller
Mijn telefoon kan geen mooiere foto's maken en ik heb momenteel geen echt toestel bij de hand :(. De tekst op dat ding is toch weggesmolten ( er valt niets te lezen) dat zwart eromheen is gesmolten spul + roet. De foto's geven i.m.o. wel een redelijke indruk. Ik moet hem per post opsturen dus zoiets kan wel even duren. Bedankt voor de info.

Pagina: 1