[MSN] PucaZone's MSN Block Checker: wat staat daar?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Omdat ik wilde weten of ik door iemand op MSN geblokkeerd werd, ging ik m.b.v. Google op zoek naar een online blockchecker. Ik vond er talloze, maar klikte voor 't gemak gewoon de eerste de beste uit de lijst aan: PucaZone's MSN Block Checker. Het gebruik was/is gemakkelijk en de site meldde na ingeving van 't bewuste MSN adres keurig dat ik 't volledig mis had: mijn contactpersoon was écht offline en had mij gelukkig niet stiekem geblokkeerd.

Maar waar ik helemaal niks van begrijp is dat wat er op die site in dat kadertje staat geschreven:
[...]
Je kan in MSN instellen dat niemand buiten je contactlijst je status mag zien. Het kan dus zijn dat deze persoon toch online is en jou geblokkeerd heeft.
1) "Je kan in MSN instellen dat niemand buiten je contactlijst je status mag zien.": Wat staat hier nu eigenlijk? Je kan toch in principe alléén elkaars status zien als je elkaars MSN adres weet en hebt opgenomen in je contactenlijst? Dus wat betekent "niemand buiten je contactlijst" en hoe werkt dat dan?

2) "Het kan dus zijn dat deze persoon toch online is en jou geblokkeerd heeft.": Slaat "deze persoon" eigenlijk op die "niemand" uit die eerste zin of slaat "deze persoon" op het zojuist door mij ingevoerde MSN adres die ik wilde controleren op echte offline-status?

[ Voor 31% gewijzigd door Thexder op 05-09-2005 02:16 ]

Verwijderd

Msn. Opties. Privicy. "only people on my Allow List can see my status...[...]"

Als die aanstaat kan je als anonieme niet op de lijst staande entiteit NIET zien of iemand er is etc etc. Anders wel. Zijn weinig mensen die het aangevinkt hebben. Easy as Dell. (probeer het zelf eens uit btw)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Afhankelijk van je instellingen kan je bepalen of iemand in je contactlijst moet staan om te kunnen zien of je online bent, staat dit aan dan zal iemand die niet in je lijst staat gewoon kunnen zien of je online bent, staat dit uit dan kunnen ze dat niet zien.

deze persoon is de gene die je geblokt heeft

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Simpel:
Ik heb jou niet in mijn lijst heb staan, stel dat ik die optie aanvink, en jij kijkt op die site of ik online of offline bent, zal deze altijd offline weergeven, omdat ik alleen maar zichtbaar ben voor mensen die in mijn lijst staan.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

In de praktijk komt dit er op neer dat blockcheckers niet werken. De eerder in dit topic genoemde instelling staat namelijk standaard aan gevinkt. Waardoor ze het gewoon niet doen :)

Wat ze wel doen is dingen als spyware op je pc zetten en e-mail adressen verzamen voor spam lijsten.

Een afrader dus.....

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:35
idd heb het even gecheckt.
het is dus onzin dat maar weinig mensen dit hebben aanstaan, het is namelijk default ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:55:
In de praktijk komt dit er op neer dat blockcheckers niet werken. De eerder in dit topic genoemde instelling staat namelijk standaard aan gevinkt. Waardoor ze het gewoon niet doen :)

Wat ze wel doen is dingen als spyware op je pc zetten en e-mail adressen verzamen voor spam lijsten.

Een afrader dus.....
Webbased, anyone? danku..

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Tja, het beste kun je gewoon iemand een mailtje sturen met de vraag of hij / zij je miss geblokt heeft, en waarom dan.

Krijg je mailtje terug met een eerlijk antwoord, dan weet je het. Krijg je niets terug, is hij / zij óf offline, of heeft je geblocked. Duurt dat mailtje enkele uren dan weet je het pas wat later. Als je al dagen geen mailtje terug gehad hebt, forget it ;)

Verwijderd

Ik snap wat je bedoeld. Maar het is namelijk zo dat als je iemand in je lijst hebt toegevoegt, en je die wil verwijderen, je kan kiezen voor 2 opties. Alleen verwijderen uit je lijst, en verwijderen en blokkeren. Met de eerste optie i.c.m. de instelling "alleen de mensen uit mijn lijst kunnen mijn status zien" heb je diegene toch geblokt.

Dat is waarschijnlijk wat er op die site staat en wat je niet begrijpt.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik vind die blockcheckers maar iritant. Ik kreeg laatst 6 mailtjes omdat iemand gecheckt had of ik haar geblockt had. 8)7 :/ En nee ik had haar niet geblockt maar gewoon gedelete. :P
Pagina: 1