Toon posts:

Verhuizen Quicknet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je bij Quicknet, binnen 1 jaar na ingang abonnement verhuist, betaal je maar liefst 119 euro!!
Volgens Quicknet wordt het grootste gedeelte van dit bedrag afgedragen aan KPN. Ik vind een dergelijke prijs abnormaal hoog. Er wordt een ADSL verbinding afgesloten op het oude adres en een nieuwe aansluiting gerealiseerd op het nieuwe adres. Allemaal handelingen die plaatsvinden vanachter een computer. Niemand hoeft er zijn, c.q. haar stoel voor uit. Ik ben van mening dat de
f. 262, - die hiervoor wordt gevraagd, want daar praten we over, extreem en buiten verhouding is.
Heeft iemand ervaring met de kosten van ADSL verhuizingen via andere providers?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Deze handelingen vinden dus niet plaats achter de computer.

Een KPN engineer gaat twee keer naar een telefooncentrale. Eén keer om je oude koperlijn op je oude adres los te maken van de DSL apparatuur en dan nog één keer om op je nieuwe adres die koperlijn weer aan de DSL apparatuur te koppellen.

Verhuizen van een DSL lijn is niets meer dan slopen van de lijn op adres A en weer aanleggen op adres B.

Toen je een abonnement aanvroeg heeft de ISP de aansluitkosten voor haar rekening genomen en een modem aan je verstrekt waarschijnlijk. Ze blijven geen sinterklaas natuurlijk ;)

€116 Is een heel rieël bedrag voor een DSL verhuizing. Kan zijn adat andere ISP's andere tarieven hanteren voor 't verhuizen. De goedkoopste is via de KPN-DSL werkende ISP's zoals XS4all/Planet/ADSL Direct etc natuurlijk, maar daar betaal je per maand ook meer voor 't zelfde ;)

Daarbij had je dit van te voren ook kunnen lezen/weten toen je een abonnement nam natuurlijk. Waarom achteraf dit bedenken en niet vooraf.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 05-09-2005 07:53 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Had eigenlijk ook niet verwacht dat het goedkoper zou zijn.. Waar haal je de informatie uit dat het vanachter de computer gebeurt allemaal of gok je dat gewoon :?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-02 13:43
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:23:
Als je bij Quicknet, binnen 1 jaar na ingang abonnement verhuist, betaal je maar liefst 119 euro!!
Volgens Quicknet wordt het grootste gedeelte van dit bedrag afgedragen aan KPN. Ik vind een dergelijke prijs abnormaal hoog. Er wordt een ADSL verbinding afgesloten op het oude adres en een nieuwe aansluiting gerealiseerd op het nieuwe adres. Allemaal handelingen die plaatsvinden vanachter een computer. Niemand hoeft er zijn, c.q. haar stoel voor uit. Ik ben van mening dat de
f. 262, - die hiervoor wordt gevraagd, want daar praten we over, extreem en buiten verhouding is.
Heeft iemand ervaring met de kosten van ADSL verhuizingen via andere providers?
Je kunt ook proberen, ik weet niet hoeveel maanden je nog te gaan hebt via Quicknet, maar om het af te kopen of gewoon die laatste maanden door te laten lopen... Op nieuwe adres gewoon een nieuwe aansluiting aanvragen bij een andere partij... Misschien is dat goedkoper... :?