[advies] Vervanging Home Cinema Setje

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 14:57
Na een paar jaar trouwe dienst begint mijn sony dav-s500 home cinema setje een probleem te vertonen. De linker front speaker valt regelmatig uit. Na flink gezoek blijkt dit een bekend probleem van het apparaat zelf (niet de speaker) te zijn wat met slechte soldeerpunten te maken zou hebben in combinatie met warmte ontwikkeling. Heb de kast al open gehad en de betreffende punten opnieuw gesoldeerd maar na een paar weken kwam het probleem toch weer terug. Weg was de euforie van vlak na de reparatie
Aangezien reparatie via Sony op €130 uitkomt (van horen zeggen) en bij de meesten het probleem niet oploste, heb ik besloten dat ik toch maar aan vervanging moet gaan denken.

Nu eindelijk naar de kern van de zaak Ik heb geen zin om mijn bedrading en ophangsysteem (lees gaten in de muren) te wijzigen dus wil eigenlijk de speakers behouden. Ander argument is dat ik de kosten laag wil houden.
Nu hebben deze Sony's een eigen aansluitsysteem (connectoren) aan de achterkant van het systeem voor de speakers. Weet iemand toevallig of ditzelfde systeem bij de nieuwere modellen nog steeds gehanteerd wordt. En zo ja: welk model is aan te raden met een budget tot ca. €250? We hebben het dus over een all in one apparaatje (tuner, cd, dvd).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

JT

VETAK y0

Ik denk niet dat je de losse apparaatjes zonder speakers kan kopen die zo een aansluiting hebben...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mijn tip: stekkertjes afknippen, en gewoon de draadjes achterin je nog-aan-te-schaffen-device proppen. Wel even goed uitvogelen welke draad waarvoor is.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

teacher schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:14:
Mijn tip: stekkertjes afknippen, en gewoon de draadjes achterin je nog-aan-te-schaffen-device proppen. Wel even goed uitvogelen welke draad waarvoor is.
Maak dan gelijk netjes een banaanstekkertje aan die afgeknipte draadjes. Hoef je ze ook niet "achterin te proppen" :)

• pbd
Die oplossing had ik op zich ook al wel bedacht en zou een tweede oplossing zijn. Welk los apparaat is dan aan te raden? Want een high end ding heeft weinig zin met van die satelietspeakertjes van zo'n sony setje. En kan dit ook zomaar? Is er niets om rekening mee te houden qua vermogen e.d.?
En zijn de speakers nog wel van redelijke/goede kwaliteit? Ben niet zo op de hoogte hoe dit zich verhoudt bij Sony producten.

[ Voor 8% gewijzigd door pbd op 05-09-2005 12:35 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

JT

VETAK y0

De speakers zijn imho niet van genoeg kwaliteit om meer dan 170 euro ofzo uit te geven voor een receiver.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• pbd
Ben net even in de stad gaan kijken en heb een tweetal leuke setjes gezien namelijk:
- Pioneer dcs-222 €199
- Sony dav-sb100 €189

Reviews op kieskeurig zijn redelijk positief over beide met op zich wel kleine op- en aanmerkingen. Maar misschien zijn hier ook mensen die de setjes kennen en er ervaring mee hebben. Deze hoor ik dan natuurlijk graag ;)
Heb in ieder geval al wel gezien dat ik de bekabeling kan behouden bij beide 2. De connector van Sony is makkelijk los te klikken en aan te sluiten op de bestaande bedrading. Bij de Pioneer is dit ook te doen, iets ingewikkelder maar wel mogelijk.

[edit] kleine aanvulling: de extra functionaliteiten van de Pioneer (mp3, vcd, wma e.d.) t.o.v. de Sony (SACD) zijn voor mij trouwens geen argumenten om voor de 1 of de ander te kiezen want gebruik dit toch nauwelijks. Ben met name benieuwd naar ervaringen met het geluid van de tuner, cd's en dvd's. Bij de DAV-S500 was namelijk het tunergeluid erg dof/slecht. Is dit bij de nieuwste Sony modellen al beter? Heeft Pioneer dergelijke specifieke (merk) problemen? etc. Kon in betreffende winkel geen tuner beluisteren (geen coax aanwezig) dus kan het niet vergelijken.

Met andere woorden: in dit prijssegment kiezen voor Pioneer of Sony?

[ Voor 65% gewijzigd door pbd op 07-09-2005 16:55 ]

• pbd
Laatste vraag want twijfel nog steeds of ik niet even wat meer moet uitgeven. Heb de Sony HTP 3200 voor €299 ergens in de aanbieding gezien. Dit zijn 2 losse componenten en een actieve subwoofer. Reacies op kieskeurig zijn goed maar zijn slechts 7 reviews.
Duurder is niet altijd beter maar zou in dit geval aan te raden zijn om die €100 extra uit te geven?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, sorry maar je vraag leek een technische vraag, maar komt in principe neer op "wat moet ik kopen".

Het antwoord: Je moet kopen wat jij mooi vindt klinken. Dit is persoonlijk en misschien vind ik het die 100 euro wel waard en jij niet. Dat is niet belangrijk. Ga dat setje kopen met mensen die er naar gaan luisteren (jijzelf en evt partner) en baseer daar de koop op.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.