Ik heb een pc gebouwd voor een kennis met de volgende onderdelen:
MSI RS480M2 moederbord
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB)
2x 512 twinmos ddr400 geheugen
250Gb maxtor hd (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)
Asus 6600 passief gekoeld
gemonteerd in een antec aria kast
Nu komt het regelmatig voor dat de pc bevriest, dat wil zeggen de muis staat vast en alleen opnieuw opstarten helpt. Ook komt het soms voor dat bij het opstarten de HD niet gevonden wordt door de bios, dan start de pc dus helemaal niet op. (dat van dat niet vinden bij het opstarten kwam pas een tijdje later dan het vastlopen) Wanneer je een (zacht) tikje tegen de kast geeft vindt de bios de HD plotseling weer en is er niets aan de hand (voor een tijdje)
Wat heb ik al geprobeert:
Ik heb het geheugen getest met Memtest86: geen fouten gevonden
Ik heb de HD temp gecontroleerd: 34C (lijkt me dus ook oke)
Ik heb de hd uitgebreid getest met de tool van de maxtor site: HD is volgens die tool prima in orde
Verder heb ik nog wat geklooit met de drivers omdat ik eerst niet zeker wist of het aan de HD lag..
Gekeken op internet of er meer mensen met de zelfde problemen waren (misschien weer een maxtor firmware probleem..)
Mijn vragen aan jullie:
Moet ik er nu maar vanuit gaan dat de HD toch kapot is?
Ik heb de HD gekocht bij 1to0 (prima zaak overigens) maar ik neem aan dat ze hem wel zullen testen als ik em RMA stuur? want ik ben bang dat ze de schijf direct terug sturen aangezien hij (wanneer hij herkend wordt) wel gewoon door de test van de maxtor tool komt..
Iemand nog suggesties?
MSI RS480M2 moederbord
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB)
2x 512 twinmos ddr400 geheugen
250Gb maxtor hd (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)
Asus 6600 passief gekoeld
gemonteerd in een antec aria kast
Nu komt het regelmatig voor dat de pc bevriest, dat wil zeggen de muis staat vast en alleen opnieuw opstarten helpt. Ook komt het soms voor dat bij het opstarten de HD niet gevonden wordt door de bios, dan start de pc dus helemaal niet op. (dat van dat niet vinden bij het opstarten kwam pas een tijdje later dan het vastlopen) Wanneer je een (zacht) tikje tegen de kast geeft vindt de bios de HD plotseling weer en is er niets aan de hand (voor een tijdje)
Wat heb ik al geprobeert:
Ik heb het geheugen getest met Memtest86: geen fouten gevonden
Ik heb de HD temp gecontroleerd: 34C (lijkt me dus ook oke)
Ik heb de hd uitgebreid getest met de tool van de maxtor site: HD is volgens die tool prima in orde
Verder heb ik nog wat geklooit met de drivers omdat ik eerst niet zeker wist of het aan de HD lag..
Gekeken op internet of er meer mensen met de zelfde problemen waren (misschien weer een maxtor firmware probleem..)
Mijn vragen aan jullie:
Moet ik er nu maar vanuit gaan dat de HD toch kapot is?
Ik heb de HD gekocht bij 1to0 (prima zaak overigens) maar ik neem aan dat ze hem wel zullen testen als ik em RMA stuur? want ik ben bang dat ze de schijf direct terug sturen aangezien hij (wanneer hij herkend wordt) wel gewoon door de test van de maxtor tool komt..
Iemand nog suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door KC_Kaas op 05-09-2005 00:58 ]