Toon posts:

"Tijdelijk" internet via de kabel...?

Pagina: 1
Acties:
  • 964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik verhuizen naar een woning waar ik ongeveer 10-11 maanden zal blijven.
Ik neem geen KPN telefoon meer, dus ADSL is (helaas) uitgesloten.
Nu is Chello de enige optie om nog een beetje normaal te kunnen internetten, maar de minimale contractsduur van Chello is 12 maanden, daarna een maand opzegtermijn.

Maar ik ga dus ongeveer 10 maanden in dat huis wonen :/ .
En verder geen behoefte om na de 10 maanden Chello mee te verhuizen oid. :+

Bestaat er verder geen mogelijkheid tot kabelinternet, maar dan van 'tijdelijke' aard? Dus niet dat je minimaal 12 maanden de dienst moet afnemen?
Heb zelf al aan Gprs gedacht ( via de telefoon en dan als het ware doorlinken naar de laptop) maar dat is volgens mij ook heel duur. ;(

Weet iemand een oplossing...?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de buurman vragen als die mischien internet met je delen wil voor een schappelijk bedragje?

404 Signature not found

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Wat de bovenbuurman 8) zegt. (alleen dan met met of in plaats van als :/)

Of gaan voor chello en goed de AV doorlezen.

Bij @home is het bijvoorbeeld mogelijk om op te zeggen als je nog in een jaarcontract zit als je weer verhuist naar een plek waar óf geen chello mogelijk is of er al een andere verbinding is.

Bij overlijden van de contractant loopt het contract natuurlijk ook af ;) :+

[ Voor 8% gewijzigd door cryforhelp op 05-09-2005 00:55 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:09
contractsduur van Chello is 12 maanden, daarna een maand opzegtermijn.
hoe kan dat nou.. je kan gewoon een maand van tevoren opzeggen en dan loopt het na 12 maanden af. Betaal je 1 maand teveel.. jeuh...

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:53:
de buurman vragen als die mischien internet met je delen wil voor een schappelijk bedragje?
Ik ga boven een coffeeshop wonen ( :X ) , waar je ook kunt internetten.
Heb inderdaad al gedacht van als ik nou de router en een deel van hun kosten betaal, en dan alles naar mij door laat lussen, kan ik ook gewoon internetten :9 .

Maar ik ben bang dat ze na sluiten gewoon alles uitzetten, incl router. En dan heb ik nog steeds geen internet ;( . Overdag zou ik in de UB kunnen zitten, maar dat zie ik niet echt zitten.
Ik wil gewoon internet thuis, voor 10 maanden.
Volgens mij is dat gewoon onmogelijk :'( :'(

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Als er na jou iemand anders in die woning gaat wonen: verkoop hem/haar die laatste paar maanden.

public void ik()

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je kunt aantonen dat je verhuist naar een plaats buiten het verzorgingsgebied van Chello, kan je contract op die grond ontbonden worden (ook binnen een jaar) :)

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
lol ja dat kan natuurlijk ook nog of gewoon verhuizen en ooit meer wat van je laten horen

1337

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:56:
[...]

Heb inderdaad al gedacht van als ik nou de router en een deel van hun kosten betaal, en dan alles naar mij door laat lussen, kan ik ook gewoon internetten :9 .

Maar ik ben bang dat ze na sluiten gewoon alles uitzetten, incl router. En dan heb ik nog steeds geen internet ;( . Overdag zou ik in de UB kunnen zitten, maar dat zie ik niet echt zitten.
Euh, denk je niet dat als je met ze afspreekt dat ze dat níet doen, dat ze het dan ook niet doen? :P

Oftewel, die coffeeshop is een goede lead, als je daar een beetje mee om kan gaan, ga daar dan eens langs.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:56:
[...]

ehm dan kan je als nog wel vragen als ze idd de router ook uit gooien als ze de router aanwillen laten? en anders ehm de buurman verder op via Wifi vragen?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
koen schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:57:
Als je kunt aantonen dat je verhuist naar een plaats buiten het verzorgingsgebied van Chello, kan je contract op die grond ontbonden worden (ook binnen een jaar) :)
Daarna verhuis ik ook binnen Amsterdam, dat gaat dus ook niet op. :')

Bij chello ga je de overeenkomst aan voor 12 maanden. Daarna (wanneer die 12 maanden verstreken zijn) kan je opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Maw, ik moet dus 2 maanden extra betalen zonder dat ik gebruik maak van de dienst.

En nadat ik verhuisd ben wordt het hele pand hoogstwaarschijnlijk verkocht, dus ik zou mijn Chello abonnement ook niet kunnen overdragen aan de nieuwe bewoner(s). Je weet nooit hoelang de verkoop gaat duren en wie de nieuwe bewoners worden etc.

Maar goed, ik ga allereerst eens babbelen met de coffeeshop houders dan. Want er is volgens mij niet echt een andere oplossing voor die 10 maanden.

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:01:
[...]

ehm dan kan je als nog wel vragen als ze idd de router ook uit gooien als ze de router aanwillen laten? en anders ehm de buurman verder op via Wifi vragen?
Heb op dit moment geen Wifi, volgens mij kan ik dan ook niet checken wie in die straat allemaal wifi heeft toch? (wat dat betreft ben ik echt een zware noob, weet echt niet hoe dat allemaal werkt of zo :7 )

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Volgens mij zag ik laatst dat ze bij Demon ook ADSL abonnementen hadden met een contractduur van minder dan een jaar (minimaal 3 maanden), misschien is dat een optie?

http://www.dslexpress.nl/abonnementen/index.html

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
Squee schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:12:
Volgens mij zag ik laatst dat ze bij Demon ook ADSL abonnementen hadden met een contractduur van minder dan een jaar (minimaal 3 maanden), misschien is dat een optie?

http://www.dslexpress.nl/abonnementen/index.html
Inderdaad ja, de Flexpress actie.
Dit zou dus echt ideaal zijn voor mij, het probleem is alleen dat het Adsl is. :(

En ik neem in die woning geen kpn aansluiting, dus dan is Adsl ook uitgesloten. ;(

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:08
Chello heeft een maandje Try&Buy, je zou dat kunnen proberen.
Wel op tijd opzeggen anders zit je er aan vast.

Zelf ook gedaan, alleen versatel was zo langzaam met aansluiten dat ik alsnog een maand op dialup zat |:(

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Squee
  • Laatst online: 07-06-2025
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:15:
En ik neem in die woning geen kpn aansluiting, dus dan is Adsl ook uitgesloten. ;(
Is het echt niet mogelijk om een zo basic mogelijke KPN aansluiting daar aan te vragen? Ik ben bang dat dat toch echt je enige optie is wil je een fatsoenlijke verbinding daar hebben... anders komt je verhaal eerlijkgezegd ook een beetje op me over als dat je zou zeggen "Ik wil mijn computer daar kunnen gebruiken maar ik neem daar geen electriciteits aansluiting" om maar eens een vergelijking te maken ;)

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:17:
Chello heeft een maandje Try&Buy, je zou dat kunnen proberen.
Wel op tijd opzeggen anders zit je er aan vast.

Zelf ook gedaan, alleen versatel was zo langzaam met aansluiten dat ik alsnog een maand op dialup zat |:(
Die Try&Buy actie was tot 31 juli staat in de actievoorwaarden...
En op zich is dat gewoon hetzelfde abonnement, je krijgt dan alleen een maand om het uit te proberen. En aan één maand heb ik in wezen niet zo veel ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Squee schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:21:
[...]

Is het echt niet mogelijk om een zo basic mogelijke KPN aansluiting daar aan te vragen?
Kost ook extra geld ivm aansuitkosten KPN lijn (en das ongeveer 2 maanden chello light ofzo)

Oftewel: neem een jaarabbo bij Chello, zeg het op tijd op en neem die 2 maanden abbo kosten als "verlies".
Zo goed als elke provider begint met een jaarcontract, en aangezien je bij Chello/UPC de minste onkosten hebt om uberhaupt al een aansluiting te krijgen ben je daar het minst slecht af.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01
Na 10 maanden downgraden naar laagste abovorm?
Tenzij daar weer kosten aan vast zitten natuurlijk.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Squee schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:21:
[...]

Is het echt niet mogelijk om een zo basic mogelijke KPN aansluiting daar aan te vragen? Ik ben bang dat dat toch echt je enige optie is wil je een fatsoenlijke verbinding daar hebben... anders komt je verhaal eerlijkgezegd ook een beetje op me over als dat je zou zeggen "Ik wil mijn computer daar kunnen gebruiken maar ik neem daar geen electriciteits aansluiting" om maar eens een vergelijking te maken ;)
Ik zou inderdaad een BelBudget abbo van kpn kunnen nemen (tientje per maand) maar dat is daar dus niet mogelijk.
De eigenaar zei dat er problemen waren met de telefoonaansluiting of zo iets (allemaal blabla iig). De telefoonstekker heb ik daar ook nog niet kunnen ontdekken. 8)7
Dus ik denk dat telefoon gewoon niet mogelijk is. :/

Verwijderd

er zijn 3 kabelboeren die geloof ik allemaal wel een 2 maanden proeftijd geven. Bij @home is die 35 euro en kan je kiezen uit 4 pakketten, Zelfs breedband voor 35 euro is te doen.

meestal geven ze na de 2 maanden een verstilde contract verlenging, oftewel als je niks van je laat horen dan heb je een jaarcontract aan je hangen.

En voor 10 maanden zou je best kunnen kijken naar een ISP waar die op je nieuwe woonlocatie niet beschikbaar is, zodat je het na 10 maanden kan afzeggen omdat je ergens anders gaat wonen.

Verwijderd

Topicstarter
RAILGUNNER schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:27:
Chello kennende... vast wel ;)
Ik heb anderhalf jaar Chello (en eigenlijk alle andere diensten van Upc) gehad, en daar heb ik toen zooooooooo veel gezeik mee gehad! :o :( daarna meteen naar Planet/kpn overgestapt.
Maar goed, dat terzijde :P .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:30:
er zijn 3 kabelboeren die geloof ik allemaal wel een 2 maanden proeftijd geven. Bij @home is die 35 euro en kan je kiezen uit 4 pakketten, Zelfs breedband voor 35 euro is te doen.

meestal geven ze na de 2 maanden een verstilde contract verlenging, oftewel als je niks van je laat horen dan heb je een jaarcontract aan je hangen.

En voor 10 maanden zou je best kunnen kijken naar een ISP waar die op je nieuwe woonlocatie niet beschikbaar is, zodat je het na 10 maanden kan afzeggen omdat je ergens anders gaat wonen.
@home levert niet in Amsterdam.
De enige die hier levert is die klote Chello. :(

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 22:13
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:29:
[...]

Ik zou inderdaad een BelBudget abbo van kpn kunnen nemen (tientje per maand) maar dat is daar dus niet mogelijk.
De eigenaar zei dat er problemen waren met de telefoonaansluiting of zo iets (allemaal blabla iig). De telefoonstekker heb ik daar ook nog niet kunnen ontdekken. 8)7
Dus ik denk dat telefoon gewoon niet mogelijk is. :/
Jij vraagt toch gewoon een telefoonlijn aan bij KPN en niet bij de eigenaar? Lijkt me het probleem van KPN. :)

Feit is dat je wel weer aansluitkosten krijgt voor je telefoonlijn, dus dat komt er dan ook nog bij. Ik dacht een kleine 50 euro uit mijn hoofd. Misschien moet je toch maar eens bij die middenstander van beneden vragen of je een utp-tje naar boven mag aanleggen. :P

Verwijderd

Topicstarter
DJTimo schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:37:
[...]
Jij vraagt toch gewoon een telefoonlijn aan bij KPN en niet bij de eigenaar? Lijkt me het probleem van KPN. :)

Feit is dat je wel weer aansluitkosten krijgt voor je telefoonlijn, dus dat komt er dan ook nog bij. Ik dacht een kleine 50 euro uit mijn hoofd. Misschien moet je toch maar eens bij die middenstander van beneden vragen of je een utp-tje naar boven mag aanleggen. :P
Ja, moet eerst dan even goed uitzoeken hoe het met de telefoonlijn is gesteld. Als er dus écht geen andere oplossing is.
Want op zich is dat toch niet zo'n uitzonderlijke situatie... 10 maanden internet abbo.. (8>

iig allen heel erg bedankt voor de tips en het meedenken! _/-\o_

Morgen beginnen de colleges weer, dus ik ga er nu vandoor. Hopelijk komen er nog wat tips ;)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Bij @home gerbuik(t)en ze het beleid dat je bij een verhuizing altijd mocht opzeggen, mits het naar een gebied was waar @home zelf geen aansluitingen verkocht (en dit werd niet gecontroleerd(a)), als je wel in de dekking bleef wonen, werd je aansluiting meeverhuisd.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Als het mogelijk zou zijn, dan betaal je voor 10 maand alsnog 100 euro, daar kun je ook 2 maand chello voor lappen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je verblijft er 11 maanden, en chello heeft een contract van 12 maanden. Je kan echt na 12 maanden je abo stop laten zetten (12 maanden + 1 is gelul) dus dan betaal je een maandje extra. ik zie het probleem niet.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01
Idd, als je nou een half jaar voor nop zou betalen zou het een ander geval zijn.
Maar 1 of 2 maanden :z.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DE OPLOSSING gevonden :D . Halleluya _/-\o_

Bij KPN kan je ook Direct adsl krijgen, gewoon Adsl dus, maar dan zonder telefoonlijn.
Dan betaal je iets van 10 euro per maand meer dan mét telefoon, maar het is iig iets, zonder datalimiet (bij Chello is het 1 gig per maand..... }:O )

Het zal wel even wennen zijn om van 3200kbs naar 800 (of 1600, moet nog overleggen met huisgenoot) kbs te gaan :X ... Zal wel net zo frustrerend worden als internetten met inbelmodem.... maar tóch internet :P :Y)

Zonder datalimiet
:+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 21:55 ]

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Euhj, dan heb je nog steeds een abonnement op Direct ADSL van 12 maanden neem ik toch aan? :?

Ik zie dat de 800/256 variant €30,95 kost.. Chello Light kost €32,95 en dan heb je 2000/512. Doe je dit in een pakket met VoiP Basis dan kost het zelfs maar €29,95 1e jaar.. Das dus goedkoper èn veel sneller èn je kunt ook nog es een telefoon aansluiten. Zou voor mij geen lastige keuze zijn :)

zonder datalimiet :+

[ Voor 33% gewijzigd door HaaZ op 09-09-2005 09:55 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
HaaZ schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:40:
Euhj, dan heb je nog steeds een abonnement op Direct ADSL van 12 maanden neem ik toch aan? :?

Ik zie dat de 800/256 variant €30,95 kost.. Chello Light kost €32,95 en dan heb je 2000/512. Doe je dit in een pakket met VoiP Basis dan kost het zelfs maar €29,95 1e jaar.. Das dus goedkoper èn veel sneller èn je kunt ook nog es een telefoon aansluiten. Zou voor mij geen lastige keuze zijn :)

zonder datalimiet :+
Directadsl is indd ook 12 maanden, neem de 1-2 maanden voor lucht betalen wel voor lief dan.
Het is dan wel heel traag en zo.. maar goed. :'(

En ik dacht dat Voip nu alleen nog toegankelijk is voor (kleine) bedrijven..? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 11:21 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:19:
[...]

Directadsl is indd ook 12 maanden, neem de 1-2 maanden voor lucht betalen wel voor lief dan.
Het is dan wel heel traag en zo.. maar goed. :'(
Dan had je met je kabelaar een betere deal kunnen sluiten over dezelfde periode.
maar goed, tis jouw geld :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:24:
[...]

Dan had je met je kabelaar een betere deal kunnen sluiten over dezelfde periode.
maar goed, tis jouw geld :)
Ik heb nog niets getekend :P (komt allemaal na as maandag)
Je bedoelt dat ik dan bij chello een abbo van 32,95 kan nemen, CHello Light..?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees die post van HaaZ nog eens goed door dan..

HaaZ in ""Tijdelijk" internet via de kabel...?"
aanbieding met VoIP erbij:
Chello Light kost €32,95 en dan heb je 2000/512. Doe je dit in een pakket met VoiP Basis dan kost het zelfs maar €29,95 1e jaar.. Das dus goedkoper èn veel sneller èn je kunt ook nog es een telefoon aansluiten.
Ik zou het wel weten dan, ondanks dat t chello is :)

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:36:
Lees die post van HaaZ nog eens goed door dan..

HaaZ in ""Tijdelijk" internet via de kabel...?"

[...]

Ik zou het wel weten dan, ondanks dat t chello is :)
Ja, ik dan ook wel :9
Maar ik kan bij chello niets vinden over Voip.
En bij Kpn is het nu alleen nog voor bedrijven.

Verwijderd

Ik zou gewoon een Wifi-kaart in m'n PC hangen en kijken welke routers je allemaal kan vinden. Er moet er vast wel 1 te vinden zijn. Heb wel vaker meegemaakt dat mensen per ongeluk via de router van de buren zaten te internetten. Ze vonden het al zo vreemd dat ze al weken geen mail konden versturen omdat de smtp-server weigerde, maar da's een kwestie van IP van router achterhalen en smtp-instellingen aanpassen. Geen maandelijkse kosten en geen contractperiode met opzegtermijn. Het einge nadeel is de service :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 01:43 ]

Verwijderd

Luxx schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:48:
Bij @home gerbuik(t)en ze het beleid dat je bij een verhuizing altijd mocht opzeggen, mits het naar een gebied was waar @home zelf geen aansluitingen verkocht (en dit werd niet gecontroleerd(a)), als je wel in de dekking bleef wonen, werd je aansluiting meeverhuisd.
Tegenwoordig moet je bewijs opsturen bij @home.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:05:
[...]

Ja, ik dan ook wel :9
Maar ik kan bij chello niets vinden over Voip.
En bij Kpn is het nu alleen nog voor bedrijven.
De website daarvoor is ook niet www.chello.nl maar www.upc.nl

Internet > Tarieven

of icm Voip (digitale telefonie Basis + chello light)

Internet > Pakketten > Alle UPC Diensten

Die laatste heb je het complete 1e jaar voordelige prijs, daarna duurder. Weten zij veel dat jij dan al opgezegd hebt :P
Krijg je dr ook nog een mooie DECT bij :)

[ Voor 9% gewijzigd door HaaZ op 10-09-2005 14:57 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

*kuch*

Als je nog Direct ADSL wilt zonder telefoonabonnement, maar zonder de extra kosten, de eerste maand gratis EN een wireless modem...

http://www.belcompany.nl/...akketaanbiedingen/KPN.htm

Ik weet niet precies hoe het zit, maar goedkoop is het wel...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:42:
Ik zou gewoon een Wifi-kaart in m'n PC hangen en kijken welke routers je allemaal kan vinden.
[....]
Het enige nadeel is de service :P
+ dat je mogelijk* strafbaar bezig bent :z

*wetsvoorstel in de maak

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 21:26

Alien_Inside

-geen-

Aarsbuds0r schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:42:
*kuch*

Als je nog Direct ADSL wilt zonder telefoonabonnement, maar zonder de extra kosten, de eerste maand gratis EN een wireless modem...

http://www.belcompany.nl/...akketaanbiedingen/KPN.htm

Ik weet niet precies hoe het zit, maar goedkoop is het wel...
hey dat is leuk, goede attendering

en komt op dit soort abo´s ook automatisch de snelheidsverhoging die KPN heeft aangekondigd? En niet dat 'dit niet geldt voor de Direct ADSL zonder vaste lijn' ?

Als dat zo is, dan wordt het opeens interessant om de nietige Go variant te nemen, met een dubbel dl speed in het vooruitzicht. En zelfs goed leechen met een Light variant is straks goed mogelijk

kpn heeft redelijk goede service (tov de prijsvechtende isp's), met geen torenhoge kosten voor verhuizingen, een 'normale' servicedesk e.d., bijna gezond hollands!

-geen-

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:44:
[...]

+ dat je mogelijk* strafbaar bezig bent :z

*wetsvoorstel in de maak
Tja, wetsvoorstel in de maak.... Er is dus nog geen wet die dat verbiedt.

Als ik m'n voordeur open zet en iemand haalt m'n huis leeg, wordt het knap moeilijk bewijzen dat ik geen toestemming heb gegeven. M'n open voordeur bewijst het tegendeel. Is dat met een router dan wel precies omgekeerd?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Lijkt me dat op dit soort abo's ook gewoon de snelheidsverhoging komt ja, ik kan niks garanderen though.

• PcDealer
  • Laatst online: 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

RAILGUNNER schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:27:
Dat kan met downgrade kosten naar de een na laagste vorm (Easy). Zit je wel weer met een nieuw jaarcontract te kijken.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:50:
Ik heb DE OPLOSSING gevonden :D . Halleluya _/-\o_

Bij KPN kan je ook Direct adsl krijgen, gewoon Adsl dus, maar dan zonder telefoonlijn.
Dan betaal je iets van 10 euro per maand meer dan mét telefoon, maar het is iig iets, zonder datalimiet (bij Chello is het 1 gig per maand..... }:O )
Lukt niet zonder een fysieke telefoonaansluiting. Is die er wel?

LinkedIn WoT Cash Converter

• StevenK
  • Laatst online: 07:24
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:30:
[...]
Tja, wetsvoorstel in de maak.... Er is dus nog geen wet die dat verbiedt.
Jawel; er is behalve het strafrecht ook nog zoiets als het privaatrecht. En privaatrechtelijk is dit toch echt verboden, alleen kent het privaatrecht niet de term 'verboden' in dezelfde zin als in het strafrecht, maar hangt er de term 'onrechtmatig' aan.
Als ik m'n voordeur open zet en iemand haalt m'n huis leeg, wordt het knap moeilijk bewijzen dat ik geen toestemming heb gegeven. M'n open voordeur bewijst het tegendeel.
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van de materie. Dat leeghalen is onrechtmatig omdat dat leeghalen 'in strijd is met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt' en een inbreuk is op het eigendomsrecht. Twee redenen om dat leeghalen als een onrechtmatige daad te kwalificeren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Bezulba
  • Laatst online: 18:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

Het enigste wat een open deur lastig maakt is het bewijzen dat er een inbraak is geweest, en niet dat jij zelfstandig even je huis hebt leeg gehaalt om de verzekeringscenten op te strijken

blup

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maargoed, meesurfen op iemands verbinding is ook niet echt leeghalen natuurlijk, het is meer of je gewoon gezellig bij diegene op de bank gaat zitten (en als diegene een datalimiet heeft) zit je zn kachel ook nog beetje extra te stoken als hij er niet is..

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:55

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Dat lite abo van de kpn gaat trouwens van 1600 naar 3000 ;) :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

StevenK schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:06:
[...]

Jawel; er is behalve het strafrecht ook nog zoiets als het privaatrecht. En privaatrechtelijk is dit toch echt verboden, alleen kent het privaatrecht niet de term 'verboden' in dezelfde zin als in het strafrecht, maar hangt er de term 'onrechtmatig' aan.

[...]

Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van de materie. Dat leeghalen is onrechtmatig omdat dat leeghalen 'in strijd is met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt' en een inbreuk is op het eigendomsrecht. Twee redenen om dat leeghalen als een onrechtmatige daad te kwalificeren.
Het privaatrecht kent geen enkele bepaling over het gebruiken van een onbeveiligde draadloze router. Wel leuk voor een proefproces. In Nederland mag je downloaden, omdat de bestanden vrij toegankelijk zijn. Je mag kopieren, zolang je geen moeite doet om beschermingen te omzeilen. Waarom zou je dan geen onbeschermde wifi-router mogen gebruiken? Zolang je maar met je digitale tengels van de aangesloten PC's blijft, natuurlijk.

Er zijn trouwens genoeg TV-programma's geweest, die mijn praktijken demonstreerden. Ze gaven duidelijk aan dat wat zij deden niet verboden was. Ze lieten zien dat ze zelfs het lokale netwerk op konden, maar deden dit niet omdat dat wel illegaal was.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 23:40 ]

• StevenK
  • Laatst online: 07:24
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:35:
[...]

Het privaatrecht kent geen enkele bepaling over het gebruiken van een onbeveiligde draadloze router.
Of je leest mijn post wat beter ? Ik citeer letterlijk uit de betreffende bepaling.

[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 12-09-2005 06:23 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 12 september 2005 @ 06:23:
[...]

Of je leest mijn post wat beter ? Ik citeer letterlijk uit de betreffende bepaling.
Ik beweer niet dat je een PC mag leeghalen, maar het citaat uit het privaatrecht is te mager. Er is genoeg jurisprudentie die de andere kant op wijst. Overigens maak je gebruik van een mogelijkheid die willens en wetens wordt geboden. Elke handleiding van elke wireless router bevat een stuk over de noodzaak van beveiliging. Als jij ervoor kiest om niet te beveiligen, is er sprake van het bewust mogelijkheid bieden.

Er is geen wet die het letterlijk verbiedt. Jouw citaat wordt omver geblazen door het argument van bewust niet beveligen. Overige wetgeving in Nederland met betrekking tot cyber-criminaliteit gaat altijd uit van 'de mogelijkheid bieden', als het gaat om delen van bestanden of andere media. Er bestaat geen onderscheid tussen een vrij toegankelijke internetverbinding of een vrij toegankelijk muziekbestand.
Als ik op het strand een Wifi hotspot gebruik en er staat nergens nadrukkelijk dat ik moet betalen, mag ik deze ook kosteloos gebruiken. De eigenaar is verantwoordelijk voor de beveliging en dus betaling. Waarom zou dat voor een privé hotspot anders zijn? Zolang ik geen moeite doe om beveiliging te omzeilen, mag ik gebruik maken van verbindingen door de lucht. Anders zouden de radiostations jou ook achteraf kunnen laten betalen.

Lijkt me leuk om dit een keer serieus voor de rechter uit te vechten. Ben dan wel benieuwd of er andere wetten/bepalingen naar boven komen, dan die ene die jij citeert. :*)

@TS: IMO is er geen bepaling die het je verbiedt om 10 maanden een verbinding in buurt te gebruiken, die niet beveiligd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 00:03 ]

Pagina: 1