nedstat basic (nu webstatsu4) en popups

Pagina: 1
Acties:
  • 4.398 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op flabber.nl las ik een topic http://www.flabber.nl/archief/013243.php dat webstat4u (voorheen nedstat) pop-ups/pop-unders plaatst op sites via hun teller icon.

Meer mensen hier last van of over gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Ik heb er op al mijn site nog geen last van gehad.
En via hun icon lukt dat ook niet, als ze het al doen doen ze het met het javscriptje.

Verder lijkt me dit meer iets voor I&T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 16:23
Zie ook:
http://webwereld.nl/articles/37156

Ik ga mijn nedstat teller maar eens verwijderen. BTW klopt het dat dat 'AdPepper' van Martijn Bevelander is? In dat geval gaat hij zeker van de site af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 16:10
Inderdaad, zo doen het dan via JavaScript, maar aangezien ik alleen het icoontje gebruik en dus geen gebruik maak van JavaScript, heb ik er sowieso geen last van.

Tja, aan de ene kant snap ik wel dat WebStat4u geld wil verdienen aan de gratis service om het rendabel te houden, maar dan vraag ik mezelf af waarom Ad Pepper NedStat dan overgenomen heeft... 'k Kan alleen maar bedenken dat men er gewoon grof geld mee wil verdienen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb nog geen popups of popunders gevonden hoor?
Maar zodra ik het merk, knikker ik deze shit er ook af, en bouw ik zelf wel wat in PHP.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 20:58

Jap

No worries

Toevallig dat ik het vanochtend merkte op me weblog dat opera een popup blockte, ik dacht eerst van iets anders maar bleek toch van de teller te komen, gelijk weg gehaalt.

Iemand een alternatief? zou toch graag een teller hebben naast de dagelijkste stats van me provider.

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Jaren gebruik gemaakt van de gratis opties van Nedstat. Dat men nu reklame plaatst om de kosten te dekken is hun goed recht.

Maar mij zijn ze kwijt. Ik ga op zoek naar een ander alternatief. :)

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 14:06
Misschien kunnen PHP-tweakerts even samen werken want ik sta ook op het punt om er zelf wat voor te bouwen, ik vind dit geen stijl :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
klinkt goed :\ je kan natuurlijk ook altijd webalizer installen (al weet ik niet of dat freeware is).

Ik ben evt. wel bereid om te helpen 'n pagetellertje te maken, maar k heb geen plek om te hoosten ofzo :(

evt. kunnen we wel een simpel script maken wat gewoon naar een lokale database wegschrijft, net zo effectief :o

[ Voor 23% gewijzigd door Wussie op 07-09-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Wussie schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:11:
evt. kunnen we wel een simpel script maken wat gewoon naar een lokale database wegschrijft, net zo effectief :o
dat lijkt me prima, het is toch voor eigen gebruik.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
troo, meer mensen geinteresseerd om ff snel zo'n kreng op te zetten? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wussie schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:16:
Euh, er zijn tientallen aanbieders van gratis statistieken? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03

Arethusa

Niet die server

Om het een en ander te omzeilen. Ik weet echter niet of dit wel toegestaan is.
Modbreak:in ieder geval niet op GoT

[ Voor 105% gewijzigd door Korakal op 23-09-2005 11:10 . Reden: Toevoeging info ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Wussie schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:16:
btw het zou wel handig zijn (als het een database-based progje is) om de mogelijkheid te hebben resultaten uit het verleden in te voeren, dan ben je je archief ook niet kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
ik gebruik http://www.extreme-dm.com/tracking/ .
Ik kan ook alleen maar dit alternatief aanraden als nedstat met popups begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
ik heb ook geen popups gemerkt op mijn site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
k heb net maar eens met sieweshaoao's scriptje 'n teller dr op gepleurd :p hoort nog wel of d'r popup's komen :) tot nu toe nog niet iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
-NMe- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:17:
[...]

Euh, er zijn tientallen aanbieders van gratis statistieken? :?
jep maar daar kun je je gegevens over het verleden denk ik niet zomaar invoeren? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

hier (nog) geen popups, ook niet na een hoop ge-F5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sequence schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:46:
hier (nog) geen popups, ook niet na een hoop ge-F5 :P
Wel goed voor je hits :p

Ik heb ze er ook maar af gegooid, en heb bij onze zuiderbuurtjes een
countertje, belstat.be

Nedstat kan de pot op, en nee, ik ga ook de javascript code niet aanpassen,
gewoon wegwezen ermee !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Ik het sinds jaar en dag al zo'n nedstat teller, maar ik heb zelf nog niets gemerkt (ook nog niet van overige bezoekers). Ik heb ook nog webalizer, maar ik wacht nog wel even met het verwijderen nedstat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DePhille schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:23:
ik gebruik http://www.extreme-dm.com/tracking/ .
Ik kan ook alleen maar dit alternatief aanraden als nedstat met popups begint.
Helaas ligt deze teller er ontzettend vaak uit (inclusief nu op het moment dat ik deze reply post).

Edit: nu doet ie het weer, maar toch... Ook het icoon is wel èrg groot, helaas (ja, dat kun je in een invisible DIV stoppen, maar dan hou je je dus niet aan de 'terms & conditions').

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:46
-ScuL- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:42:
[...]
jep maar daar kun je je gegevens over het verleden denk ik niet zomaar invoeren? :{
Dit is ook mijn reden om nog bij Nedstat te blijven, hoewel ik nog geen pop-up gezien heb. Weet iemand een teller waarbij je een beginaantal in kan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 12:56
Ik heb thuis op mijn server voor de websites webalizer draaien. Makkelijk te gebruiken progje moet ik zeggen. In ieder geval, een aantal van mijn vrienden wouden van netstat af, dus nu heb ik een cron gemaakt die iedere avond de apache log files van hun ftp server (van hun hoster dus) afhaalt en verwerkt tot stats die ik op mijn website aanbied. Makkelijke oplossing en je heb zelf wat meer in de hand. In theorie zou iemand dit als services aan kunnen bieden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154252

als je echt een goede kant en klare stats wilt hebben, moet je maar es een kijkje nemen op

Modbreak:GoT is niet bedoeld om te spammen met je eigen diensten

[ Voor 59% gewijzigd door Korakal op 23-09-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websmurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 14:59
Ik ben en blijf nog steeds fan van awstats.

voor mensen die toegang hebben tot hun accesslog en perl hebben; kijk eens naar dit progje, werkt erg fijn.
http://www.awstats.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik begrijp het niet... las het bericht van de pop-ups net op nu.nl maar ik heb er zelf nog niets van gemerkt op mijn website. Ik heb direct het e-mailtje over de verandering opgeduikeld en daarin lees ik toch echt het volgende:
Webstats4U is een 100% GRATIS versie voor alle webmasters. Om de nieuwe ontwikkelingen te financieren en om je verder te kunnen voorzien van werelds beste GRATIS teller voor je website in de markt, zal Webstats4U advertising sponsorships op de rapportage site accepteren en soms andere vormen van advertenties aannemen. Deze reclame uitingen zullen niet direct op jouw website geïmplementeerd worden. Wanneer je niet langer wenst gebruik te maken van onze GRATIS Webstats4U service in ruil voor advertenties, kan je natuurlijk altijd elk moment overstappen naar de betaalde oplossing van Nedstat: NedstatPro of Sitestat.
Dat stelde mij gerust dat er verder niets zou veranderen... advertenties op de statistiekenpagina boeien me verder niet. Maar blijkbaar heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?
* Millennyum is confused :?

[edit] Ik lees net op Webwereld dat bovenstaande daar al wordt vermeld... ik ben dus niet gek. Ook al wordt er 'slechts' 1 advertentie per bezoeker per week getoond, ik acepteer het niet. De meeste bezoekers van mijn site zijn namelijk eenmalige bezoekers.

[ Voor 12% gewijzigd door Millennyum op 07-09-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99983

als je echt een goede kant en klare stats wilt hebben, moet je maar es een kijkje nemen op www.multistat.nl
Je reactie komt wel erg commercieel op mij over. Niet bedoeld om af te kraken, hoewel ik mij terdege besef dat het zo zou kunnen overkomen.

Je site komt niet erg professioneel over. Geen valide HTML. Een tellerscript met een verouderde browsercheck. Geen teller voorbeeld. Wat zijn de gebruikersvoorwaarden? De tekst het is vandaag... in het nederlands, maar de datum vervolgens in het engels. Allemaal kleine dingetjes, maar gezamelijk voor mij een reden om je statistieken niet te gebruiken.

Dan zijn er genoeg alternatieven te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 99983 op 07-09-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:42

ratz

Gadgetgeek

Voor een gratis teller moet je wat over hebben.

Reclame-banners als je op de stats klikt: OK
Twee pop-ups als je op de stats klikt: ...... vooruit dan maar
Maar dit gaat mij een stap te ver.

Exit Webstats4U.
Ben nu OneStat aan het proberen, benieuwd hoe het bevalt (met NedStat was overigens nooit iets mis).

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 12-07 20:43

TheBorg

Resistance is futile.

websmurf schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:11:
Ik ben en blijf nog steeds fan van awstats.

voor mensen die toegang hebben tot hun accesslog en perl hebben; kijk eens naar dit progje, werkt erg fijn.
http://www.awstats.org
Nooit begrepen waarom mensen iets als Nedstat gebruiken.

Ik vind AWStats ook een fijn programma. Alleen op hele grote sites loopt het in de soep omdat het niet zo super snel is (denk aan > 250.000 uniques/day). Als alternatief hebben we nog Urchin (niet gratis), Webaliser, Analog en vele anderen.

Daarnaast geeft Nedstat maar weinig details, dagje pielen in PHP en je hebt betere stats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-07 20:58

aex351

I am the one

wat een gierige reactie kom ik in deze thread tegen zeg. Tis gratis.. dus niet zeuren. Desnoods bouw je zelf maar wat.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiXarD2
  • Laatst online: 09-10-2023
Het heeft niets met gierigheid te maken, het is vervelend dat er onaangekondigt pop-ups verschijnen! Ik ging er vanuit dat Nedstat genoeg verdiende aan de banners op de statistiek pagina's. Daar heb ik niks op tegen, maar kom niet zomaar aan zetten met pop-ups! Ik heb ook ooit gebruik gemaakt van .tk domeinen, maar toen de pop-ups kwamen heb ik dat ook stopgezet. Ik wil best een bannertje plaatsen van nedstat op mijn sites, dat is het niet.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 01:35
Beste teller aller tijden en nog gratis ook: PPHlogger: http://pphlogger.phpee.com/

Ik draai het op kleine en grotere sites en de logging is echt perfect, oa:
- unieke gebruikers
- pageviews
- redirect link
- zoekmachine woorden
- bijhouden van downloads via je site
- en nog meer (alles mooi bijgehouden in statistieken)

Nadeel is dat je dit via een database op een domein moet hebben draaien (PHP/SQL).

Testen? Stuur mij een mailtje dan geef ik je een tijdelijke account om mijn domein.

[ Voor 6% gewijzigd door Hollanda op 08-09-2005 00:29 ]

• BounceMeister
  • Niet online
Sieweshaoao schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:18:
Ikzelf gebruik nog steeds netstat en heb niets van de wijzingingen gemerkt. Ik gebruik een code als deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    <?
    $UwNedStatCode = "code hier";
    $Redirect = "1"; //verander de 1 in een 0 als de site niet via een redirect benaderd word.
    // --------------------------------------------------------------------------------------
    echo("<div style=\"display: none;\">");
    echo("<script type=\"text/javascript\" src=\"http://m1.nedstatbasic.net/basic.js\"></script>");
    echo("<script type=\"text/javascript\">
    <!--
    nedstatbasic(\"$UwNedStatCode\", $Redirect);
    // -->
    </script><noscript></noscript></div>");
    ?>
    </div>

Om het een en ander te omzeilen. Ik weet echter niet of dit wel toegestaan is.

Daarna maak ik een link als http://www.nedstatbasic.net/stats?netstatcode om een koppeling te krijgen. Werkt vooralsnog prima.
Jammer dat Nedstat nu ook die vervelende popups gaat produceren. Ik heb ze op onze site nog niet gezien. We hebben echter al een leuke historie, en die willen we niet kwijt, dus als bovenstaande code werkt, dan lijkt mij dat wel wat.

Kan iemand mij helpen? Ik begrijp namelijk niet helemaal hoe ik deze code moet verwerken in wat ik nu heb staan (links en codes weggehaald):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    <!-- Begin Nedstat Basic code -->
<!-- Title: Bladibla -->
<!-- URL: http://iets.iets.com/ --> <script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://m1.nedstatbasic.net/basic.js">
</script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" >
<!--
  nedstatbasic("Langecodeblabla", 1); // --> 
</script> 
<noscript> <a target="_blank" href="http://www.nedstatbasic.net/stats?Langecodeblabla">
[img]"http://m1.nedstatbasic.net/n?id=Langecodeblabla"[/img]</a>
<br> 
<a target="_blank" href="http://www.nedstatbasic.net/">Gratis teller</a> </noscript>
<!-- End Nedstat Basic code -->

• chmistry
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 11:06
Als je een eenvoudig stats programmatje wil hebben, dan moet je eens kijken naar
Statsindexer http://members.lycos.nl/promajo/php/ dit is wel php/mysql maar de code is eenvoudig te veranderen en de maker vind het geen probleem als dit gebruikt wordt om een nieuw statsprogje te maken (heb m ff gemaild)

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

BounceMeister schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:44:
[...]

Jammer dat Nedstat nu ook die vervelende popups gaat produceren. Ik heb ze op onze site nog niet gezien. We hebben echter al een leuke historie, en die willen we niet kwijt, dus als bovenstaande code werkt, dan lijkt mij dat wel wat.

Kan iemand mij helpen? Ik begrijp namelijk niet helemaal hoe ik deze code moet verwerken in wat ik nu heb staan (links en codes weggehaald):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    <!-- Begin Nedstat Basic code -->
<!-- Title: Bladibla -->
<!-- URL: http://iets.iets.com/ --> <script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://m1.nedstatbasic.net/basic.js">
</script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" >
<!--
  nedstatbasic("Langecodeblabla", 1); // --> 
</script> 
<noscript> <a target="_blank" href="http://www.nedstatbasic.net/stats?Langecodeblabla">
[img]"http://m1.nedstatbasic.net/n?id=Langecodeblabla"[/img]</a>
<br> 
<a target="_blank" href="http://www.nedstatbasic.net/">Gratis teller</a> </noscript>
<!-- End Nedstat Basic code -->
Je kunt het bovenstaande scriptje van nedstat verwijderen, het enige wat je nodig hebt is de Langecodeblabla, die vul je in, in de code die ik gaf. Die langecodeblabla vul je ook bij de link in en klaar is kees.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

ik heb basis.js van de nedstat server geplukt en op mijn eigen hosting gezet. Het javascript aangepast en draai nu zonder reclamezooi.

• Cardinal
  • Laatst online: 00:25
Jammer dat "Hits" een nietszeggend gegeven is. Maak een homepage die bestaat uit een plaatje. Pak Photoshop, maak van het plaatje 1.000.000 hele kleine plaatjes en gooi die op je website. Nu heb je met elk bezoek 1.000.000 hits.

Misschien voor de mensen gelijk een reden om opzoek te gaan naar een programma dat "Calendar Daily Uniques" rapporteerd, dan weet je tenminste hoeveel bezoekers er daadwerkelijk binnen een dag op je website komt.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens Nüssler is Nedstat Basic / Webstats4u 'het meest gebruikte gratis statistiekengereedschap ter wereld en waarschijnlijk ook het meest gerespecteerde'
Ja ja, gerespecteerd. Dat is met zulke acties snel over. :X

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• ScuL
Het wás gerespecteerd.. :{

Anoniem: 154252

Anoniem: 99983 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:39:
[...]

Je reactie komt wel erg commercieel op mij over. Niet bedoeld om af te kraken, hoewel ik mij terdege besef dat het zo zou kunnen overkomen.
Mijn bericht is niet commercieel bedoeld, het is niet mijn site ofzo, ik heb deze altijd gebruikt en is me altijd heel goed bevallen....

Greetz,
PrimeEvil

• Cardinal
  • Laatst online: 00:25
Anoniem: 154252 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:17:
[...]
Mijn bericht is niet commercieel bedoeld, het is niet mijn site ofzo, ik heb deze altijd gebruikt en is me altijd heel goed bevallen....
Grappig dat jullie dan allebei uit Helmond komen

* Cardinal gelooft er geen fuck van

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 21:07
Anoniem: 99983 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:39:
[...]

Je site komt niet erg professioneel over. Geen valide HTML. Een tellerscript met een verouderde browsercheck. Geen teller voorbeeld. Wat zijn de gebruikersvoorwaarden? De tekst het is vandaag... in het nederlands, maar de datum vervolgens in het engels. Allemaal kleine dingetjes, maar gezamelijk voor mij een reden om je statistieken niet te gebruiken.

Dan zijn er genoeg alternatieven te vinden.
offtopic: en het is views en niet vieUws, ff aanpassen op je site, staat slordig

• Millennyum
Sieweshaoao schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:41:
[...]

Je kunt het bovenstaande scriptje van nedstat verwijderen, het enige wat je nodig hebt is de Langecodeblabla, die vul je in, in de code die ik gaf. Die langecodeblabla vul je ook bij de link in en klaar is kees.
Ik begrijp het ook niet. Ik kan je scriptje niet letterlijk overnemen, want dan krijg ik
"); echo(""); echo(""); ?>
te zien. En over welke link heb je het :?

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Je gebruikt wel de extensie .php achter je file? Want dat script bevat php code. En wat betrefd de link:

Ik doel op de link die je aanklikt om naar de netstat pagina te gaan om je script te bekijken. Ik bedoel iets als dit: http://www.nedstatbasic.n...komtdandelangenetstatcode. Deze link brengt je dan naar je persoonlijke statistieken pagina.

Misschien is het beter om deze discussie via pm of andere wegen (zie profiel) te houden daar het nu meer gaat over het script dat ik gebruik dan over het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:10
Slechte actie naar mijn mening.

Overigens heb ik mijn nedstat-teller een tijd terug al verwijderd. Hij bleek ook links met een wachtwoord erin (.php?password=) te indexeren. Was ik niet al te blij mee, want heb geen zin in ongewenste bezoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 12:56
Katarn schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:15:
Overigens heb ik mijn nedstat-teller een tijd terug al verwijderd. Hij bleek ook links met een wachtwoord erin (.php?password=) te indexeren. Was ik niet al te blij mee, want heb geen zin in ongewenste bezoekjes.
Nou is dat imho natuurlijk ook niet een van de slimste dingen om te doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Momenteel test ik de services van belstat.nl, addfreestats.com en statcounter.com. De eerste lijkt wel wat op NedStat maar is net iets beperkter. De andere twee zijn zeer uitgebreid, maar iets minder overzichtelijk. Ik gooi NedStat nog even niet weg voordat ik een goed alternatief heb.

Op zich hoeven je eerdere gegevens toch niet verloren te gaan zolang je je account niet opzegt, maar je gewoon het scriptje van je website verwijdert?

Verwijderd

Ik ben maar overgestapt op statcounter.com. De statistieken zien er goed uit, zelfs meer informatie dan Nedstat, maar inderdaad wel minder overzichtelijk: de 'summary' pagina zou wel wat uitgebreider mogen. Groot voordeel is dat je geen zichtbare link naar Statcounter hoeft te plaatsen (bij Nedstat kon je de link natuurlijk ook onzichtbaar maken, maar dan overtrad je wel hun algemene voorwaarden).

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben zelf ook een tijdje op zoek geweest naar een vervanger voor nedstat.
Er zijn er heeeeel veel, maar deze ben ik op uit gekomen: letsstat.nl
Vrijwel geen reclame, gratis, snel en vooral overzichtelijk.
Zie voorbeeldje

• Millennyum
Mr. Jinx schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:36:
Ben zelf ook een tijdje op zoek geweest naar een vervanger voor nedstat.
Er zijn er heeeeel veel, maar deze ben ik op uit gekomen: letsstat.nl
Vrijwel geen reclame, gratis, snel en vooral overzichtelijk.
Zie voorbeeldje
Die geven blijkbaar alleen top-50 gegevens weer, maar bv. niet de referrers van de afgelopen 20 bezoekers. Jammer.

• Millennyum
Wellicht zijn mensen geinteresseerd in mijn evaluatie van wat alternatieven?

Belstat: is een simpele statcounter, lijkt wel wat op NedStat maar is nog net iets beperkter. Wel een duidelijk overzicht met nette grafieken. Maar als ik dan toch overstap, zoek ik liever een meer uitgebreide.

AFS (AddFreeStats): zeer veel zaken worden gemeten door deze teller, er wordt o.a. een lange lijst van referring url's bijgehouden, wat ik zelf erg belangrijk vind. Bovendien worden deze in een ranglijst gegroepeerd. Door alle opties wordt hij helaas wat onoverzichtelijk, ik had ook graag wat meer grafieken gezien. Wat ook jammer is, is dat je niet direct op de statistiekenpagina terechtkomt als je op het (nogal grote) plaatje op je website klikt, of dat je moet inloggen met een nummer als inlognaam. Er verschijnt een popup bij het bekijken van je statistieken.

StatCounter: is minder uitgebreid dan AFS, maar op zich uitgebreid genoeg voor mij persoonlijk. Er worden wat minder referrers bijgehouden, alles gaat op basis van mijn logfile van de laatste 100 bezoekers. Duidelijke grafieken. Geen plaatje op je site nodig, maar kan wel. Voor mij de beste optie, maar ik houd AFS ook nog even aan.

Wat mij wel ontzettend tegenvalt, is dat de bezoekersaantallen behoorlijk verschillen per counter. Dit zijn mijn gegevens van de afgelopen 3 dagen (bezoekers + tussen haakjes de pageviews):

dag 1 dag 2 dag 3
ex-Nedstat (1153) (1182 ) (1191)
Belstat 829 (1858) 887 (2076) 922 (2047)
AFS 790 (1841) 793 (2088) 865 (2038)
StatCounter 823 (1724) 929 (1986) 936 (1920)

Hoe weet ik nu wie het betrouwbaarst is? NedStat was het in ieder geval niet blijkbaar....

edit:
Fixed... thnx Hollanda

• Hollanda
ex-netstat kijkt naar pageviews en niet bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95400

Furinax schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:46:
ik heb basis.js van de nedstat server geplukt en op mijn eigen hosting gezet. Het javascript aangepast en draai nu zonder reclamezooi.
Late reactie:
Zou je de code van het aangepaste script hier willen plaatsen?
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 12:00
Icey schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:43:
Ik heb thuis op mijn server voor de websites webalizer draaien. Makkelijk te gebruiken progje moet ik zeggen. In ieder geval, een aantal van mijn vrienden wouden van netstat af, dus nu heb ik een cron gemaakt die iedere avond de apache log files van hun ftp server (van hun hoster dus) afhaalt en verwerkt tot stats die ik op mijn website aanbied. Makkelijke oplossing en je heb zelf wat meer in de hand. In theorie zou iemand dit als services aan kunnen bieden :).
De meeste hosters zullen standaard al webalizer aanbieden via hun controlepaneel. Met een paneel als directadmin kun je zelf kiezen of je de statistieken ook voor bezoekers zichtbaar maakt, of slechts via inloggen op het controlepaneel.

Ik snap het zowiezo niet waarom sommige grotere sites, als bijvoorbeeld flabber, gebruik maken van een teller-icoontje. Da's toch amateuristisch, het is veel nauwkeuriger via je logs te produceren

[ Voor 10% gewijzigd door fre0n op 19-11-2007 13:46 ]

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Kost meer server load, misschien is dat de reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 12:00
Dat hoeft niet per definitie, het proces kan heel goed op een tweede machine, een vps of een tweede core lopen. Voor een standaard hosting omgeving is het een non-isue, en voor een grotere site die over meerdere machines is onderverdeeld zullen die paar extra cpu cycles ook wel op te hoesten zijn.

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Heeft weinig zin om te reageren op de vraag van iemand van 2 jaar geleden. Nieuwe inzichten, discussies, probleemstellingen of vragen kunnen prima in een nieuw topic. Is een stuk overzichtelijker.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.