Wellicht zijn mensen geinteresseerd in mijn evaluatie van wat alternatieven?
Belstat: is een simpele statcounter, lijkt wel wat op NedStat maar is nog net iets beperkter. Wel een duidelijk overzicht met nette grafieken. Maar als ik dan toch overstap, zoek ik liever een meer uitgebreide.
AFS (AddFreeStats): zeer veel zaken worden gemeten door deze teller, er wordt o.a. een lange lijst van referring url's bijgehouden, wat ik zelf erg belangrijk vind. Bovendien worden deze in een ranglijst gegroepeerd. Door alle opties wordt hij helaas wat onoverzichtelijk, ik had ook graag wat meer grafieken gezien. Wat ook jammer is, is dat je niet direct op de statistiekenpagina terechtkomt als je op het (nogal grote) plaatje op je website klikt, of dat je moet inloggen met een nummer als inlognaam. Er verschijnt een popup bij het bekijken van je statistieken.
StatCounter: is minder uitgebreid dan AFS, maar op zich uitgebreid genoeg voor mij persoonlijk. Er worden wat minder referrers bijgehouden, alles gaat op basis van mijn logfile van de laatste 100 bezoekers. Duidelijke grafieken. Geen plaatje op je site nodig, maar kan wel. Voor mij de beste optie, maar ik houd AFS ook nog even aan.
Wat mij wel ontzettend tegenvalt, is dat de bezoekersaantallen behoorlijk verschillen per counter. Dit zijn mijn gegevens van de afgelopen 3 dagen (bezoekers + tussen haakjes de pageviews):
| dag 1 | dag 2 | dag 3 |
ex-Nedstat | (1153) | (1182 ) | (1191) |
Belstat | 829 (1858) | 887 (2076) | 922 (2047) |
AFS | 790 (1841) | 793 (2088) | 865 (2038) |
StatCounter | 823 (1724) | 929 (1986) | 936 (1920) |
Hoe weet ik nu wie het betrouwbaarst is? NedStat was het in ieder geval niet blijkbaar....
edit:
Fixed... thnx Hollanda