Toon posts:

Harde schijven in de Coolermaster Stacker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het hele forum doorgeworsteld, maar ik blijft toch met een een vraag zitten;

Als ik in de Coolermaster Stacker geen gebruik wil maken van dat 4x3 ding, of hoe het ook heet en de harde schijven afzonderlijk wil monteren om zowel geluid als warmte tegen te gaan; hoe doe ik dat dan?

Ik heb een setje Disktwins van Nexus uit mijn oude pc, die werkten perfect tegen de resonantie, maar ik krijg ze niet in de Stacker geplaatst. De Stacker maakt gebruik van die suffe meegeleverde rails, maar die werken alleen met 5 1/4 device. De Disktwins hebben maar 2 gaatjes aan elke kant en die komen niet overeen met de gaatjes in de Stacker... Fijn hoor zon kast van 150 euro terwijl mn oude clone pc makkelijker in elkaar te zetten was...

Thanks alvast voor degene die het antwoord weet! :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
even nieuwe gaatjes boren in de disktwins? moet niet zo moeilijk zijn...

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet volgens mij, dan gaat meteen het hele dempingseffect verloren.

Maar is dat normaal bij nieuwe kasten; 4 gaatjes op iets op te hangen? M'n oude kast heeft per sleuf wel 10 gaatjes.

Verwijderd

Maar wat mij ontgaat is de de reden waarom je geen gebruik wilt maken van de 4-3 module. Erg handig apparaat, en makkelijk te gebruiken/aan te sluien/te monteren in je Stacker.

Je kan wel mopperen dat je Stacker niet de standaard-gaatjes gebruikt, en niet gewone rails gebruikt; Maar aan de andere kan gebruik je zelf niet de standaard-spullen voor de Stacker.

Mijn advies, gebruik gewoon de 4-3 module, een stuk makkelijker (en ook nog eens goed voor je HD wegens de demping en de koeling)

Verwijderd

Om even te antwoorden op de vraag:
Ja dat kan gewoon.
ALs je een hd voorziet van 3.5 -> 5.25 brackets dan is het gewoon een cd speler in afmetingen en die passen ook in een stacker.
Ik neem aan dat die disktwins ook zoiets doen.
Als de disktwins afwijkende gaatjes gebruiken kom je bij te boren maar dan snap ik niet hoe ze wel passen in een andere case...

Of het slim is is een ander verhaal, ik heb speciaal 2x 4in3 stacker modules in mijn NIET stacker kast geplaatst om de schijven te koelen en stil op te hangen (en er veel schijven in te krijgen).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de 4 X 3 module is inderdaad handig, maar ik heb 3 Maxtors en dan tsja, wordt het al snel een teringherrie. Met die Disktwin ben je 50% geluid kwijt, zowel idle als in werking zijn je harde schijven een stuk stiller.

Ik weet niet wat standaard is, maar veel kasten hebben meerdere gaatjes of van die lange gleuven waarin je je drives kunt bevestigen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben die 3rd party dingen wil installeren, zeker gezien het feit dat Stacker de ultieme zelfbouwdoos zou moeten zijn.

Ik heb 1 oplossing en dat is de ijzers bevestigen waarin je normaal de 3 1/2 drive ophangt (die heb ik toch niet) en dan de harde schijf met Disktwin er aan daar los op leggen. Maar ik heb drie harde schijven en bovendien is het natuurlijk ook geen goede oplossing qua veiligheid.

Verwijderd

los leggen zou ik zeker niet doen.
Maar over geluid, ik heb 2 15k scsi schijven, 2 10k raptors, en nog 2 7200 sata en een ide 7200 schijf, allemaal in 2 4in3 modules, nee dat geeft geen herrie.
Je hoort de scsi schijven wel als ze het druk krijgen (ratelen) maar verder erg stil allemaal.
Elke 80mm fan op 5 volt maakt meer herrie als de schijven bij elkaar!
Ik heb die nexus dingen ook getest maar zo veel demping geven ze bij mij niet tov van 3.5->5.25 brackets omdat mijn schijven zoiezo al rammelvrij opgehangen worden.

De coolermaster 4in3 module dempt enorm vanwege z'n gewicht en wanddikte.

Maar ik snap nog steeds niet waarom die disktwins niet passen.
Maak eens een foto van de zwarte plastic rail naast de nexus disktwin met de gaatjes/pennetjes zichtbaar van beiden.
Bij mij pastte de disktwin gewoon in een 5.25 bay, en de stacker module hangt nu in dezelfde bay, met dezelfde niet stacker rails dus de gaten op de stacker module zijn WEL standaard, anders had het bij mij nooit gepast.
Aangezien de disktwin bij mij ook pastte snap ik niet wat er bij jou niet past.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen foto toestel, vandaar onderstaande reconstructie :)

De Disktwin:

-------0---------------------------0---------------

De gaatjes in de Stacker:

---------0----------------------0------------------

That's the problem:-)

En over herrie, daar moet ik waarschijnlijk even bijvermelden dat ik ook slaap in dezelfde kamer als de pc staat en die staat vaak 's nachts aan. Het is een ruizend geluid, dat net iets te hard is. Met 1 harde schijf valt het wel mee. de ATA Maxtor maakt ook veel herrie als ie aan het lezen/schrijven is, je schrikt er wakker van :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:17
Je kunt in de stacker ook gewoon schroeven? ipv de zwarte schuifplaatjes? En die gaatjes zitten gewoon op een standaard afstand, ook geschikt voor cd-roms etc.

Als je de disktwins daar niet in krijgt ligt het aan die dingen, niet aan de case. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 05-09-2005 22:42 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1