Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Extra attibuut img-tag: "keep image"

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kheb 't beessie maar meteen een naam gegeven :+

Als je in een post een plaatje plaatst en iemand quote je, dan maakt ie er [afbeelding] van..

Nu is dat voor bijvoorbeeld een showcase of een testcase niet erg, sterker nog, een geweldige functie! En ook voor de gemiddelde picca is 't niet erg, maar ook gewenst.
Echter, soms zijn er plaatjes die je graag níet omgetovert ziet worden naar een linkje, maar zou je graag willen dat 't een plaatje blijft zoals ie in je oorspronkelijke post stond. Ik denk dan aan bijvoorbeeld externe smilies of iets dergelijks...

Deze functie zou dan aangeroepen kunnen worden door bijv: [img=,,,1]http://url[/img]. Afaik zijn de eerste 3 attributen reeds in gebruik (resp. x, y, link), dus dan wordt 't de 4e :)

Zou zoiets mogelijk zijn? En zo ja, zouden jullie 't erin willen proppen? :*

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind niet dat iemand die voor mij een plaatje post, en waarvan ik de link quote, mag beslissen of dat plaatje zichtbaar moet blijven in mijn posting.
Verder vraag ik me af of het echt zo zinvol is, hoe vaak zie je een externe smiley gebruikt worden buiten de HK :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Osiris
  • Niet online
moto-moi schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:41:
Ik vind niet dat iemand die voor mij een plaatje post, en waarvan ik de link quote, mag beslissen of dat plaatje zichtbaar moet blijven in mijn posting.
En ik vind niet dat React moet bepalen of mijn plaatje een link moet worden.. Hoe bedoel je 'waarvan ik de link quote' eik?
moto-moi schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:41:
Verder vraag ik me af of het echt zo zinvol is, hoe vaak zie je een externe smiley gebruikt worden buiten de HK :?
(My)React wordt niet alleen op GoT gebruikt maar ook op minder-serieuze fora neem ik aan :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Osiris schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:43:
En ik vind niet dat React moet bepalen of mijn plaatje een link moet worden.. Hoe bedoel je 'waarvan ik de link quote' eik?
Jij legt de verantwoordelijkheid bij de poster van het plaatje, dat deze controle heeft over hoe zijn bericht er uit ziet in posts van andere mensen. Moto-moi (en ik) vinden dat de verantwoordelijkheid van hoe een bericht er uit ziet bij de 'quoter' moet liggen. Het is zijn post, hij moet bepalen hoe hij er uit ziet, daar heb jij als 'gequote' niets over te zeggen.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:45

dawuss

gadgeteer

Als 't uitsluitend voor smileys bedoeld is, zie ik zelfs nog meer in een [norml][smiley][/]tag. Anders moet je telkens gaan opletten wat je nu weer voor vreemde plaatjes in je post hebt staan :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat ik altijd doe (mocht het nodig zijn) is even zoek en vervang URL door IMG. Voor die paar images is dat toch nog wel te doen?

Mocht je het echt perse willen, dan kan ik eventueel een favelet voor je scripten :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Glimi schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:20:
Het is zijn post, hij moet bepalen hoe hij er uit ziet, daar heb jij als 'gequote' niets over te zeggen.
Als je hem niet wilt hebben kan je die 'keep-image' parameter er toch weer uitmollen? :)

Het al of niet controle hebben van de uiteindelijke poster heeft vrij weinig te maken met het bestaan van de mogelijkheid om je plaatjes standaard te behouden na een quote actie. :)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
eamelink schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:27:
Als je hem niet wilt hebben kan je die 'keep-image' parameter er toch weer uitmollen? :)

Het al of niet controle hebben van de uiteindelijke poster heeft vrij weinig te maken met het bestaan van de mogelijkheid om je plaatjes standaard te behouden na een quote actie. :)
Dan moet ik dus die img-tag weer gaan omzetten naar url-tags? Dan moet ik dus gaan wijzigen in de code om standaard gedrag af te dwingen (of moet react de img-tag in een quote-tag gaan reparsen?)? Hoeveel mensen zouden dat weten?
Mijn inziens heeft het wel met een bepaalde mate van controle te maken welke de gequote heeft op de quoter. Door het zetten van een bepaalde attribuut dat men dan een standaard gedrag in de quotende post kan zetten vind ik een bepaalde controle. Geen ultieme controle, want de quoter kan het wijzigen, maar toch controle.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

crisp

Devver

Pixelated

de img-tag heeft al 5 attributen, te weten width, height, link, align en title, dus dat zouden dan wat kommaatjes meer moeten worden - afgezien van het feit dat ik het ook niet erg zinvol vind...

Intentionally left blank

• Osiris
  • Niet online
Glimi schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:20:
[...]

Jij legt de verantwoordelijkheid bij de poster van het plaatje, dat deze controle heeft over hoe zijn bericht er uit ziet in posts van andere mensen. Moto-moi (en ik) vinden dat de verantwoordelijkheid van hoe een bericht er uit ziet bij de 'quoter' moet liggen. Het is zijn post, hij moet bepalen hoe hij er uit ziet, daar heb jij als 'gequote' niets over te zeggen.
Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid bij de quoter. Maar ik zie het verschil niet met 'keep-image' en zonder? Op dit moment veranderd React namelijk de bende OOK al, naar een linkje. Misschien wil de quoter dat helemaal niet? :? Niets verantwoordelijkheid bij de quoter dus. Ja, hij kan en mag het weer aanpassen, maar dat geld ook mét 'keep-image'.. :)
dawuss schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:21:
Als 't uitsluitend voor smileys bedoeld is, zie ik zelfs nog meer in een [norml][smiley][/]tag. Anders moet je telkens gaan opletten wat je nu weer voor vreemde plaatjes in je post hebt staan :P
Kan ook :) Alleen kun je dan natuurlijk de [smiley]-tag ook voor andere plaatjes gebruiken, 't is maar net hoe je 't beessie noemt :)
BtM909 schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:23:
Wat ik altijd doe (mocht het nodig zijn) is even zoek en vervang URL door IMG. Voor die paar images is dat toch nog wel te doen?

Mocht je het echt perse willen, dan kan ik eventueel een favelet voor je scripten :P
Leg dat de mensen die je quoten maar uit, die laten lekker de linkjes staan, wat natuurlijk de leesbaarheid van een post met externe smilies niet ten goede brengt.
Glimi schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:53:
[...]

Dan moet ik dus die img-tag weer gaan omzetten naar url-tags? Dan moet ik dus gaan wijzigen in de code om standaard gedrag af te dwingen (of moet react de img-tag in een quote-tag gaan reparsen?)? Hoeveel mensen zouden dat weten?
Mijn inziens heeft het wel met een bepaalde mate van controle te maken welke de gequote heeft op de quoter. Door het zetten van een bepaalde attribuut dat men dan een standaard gedrag in de quotende post kan zetten vind ik een bepaalde controle. Geen ultieme controle, want de quoter kan het wijzigen, maar toch controle.
Zie crisp, er zijn reeds 5 attributen die ook op dit moment "controle" uitoefenen over de image-tags van mensen die jij wellicht zou kunnen quoten, da's tot op heden toch ook nog geen ramp geweest? Dan zal een 6e attribuut ook heus niet zo erg zijn, wel?
crisp schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:58:
de img-tag heeft al 5 attributen, te weten width, height, link, align en title, dus dat zouden dan wat kommaatjes meer moeten worden - afgezien van het feit dat ik het ook niet erg zinvol vind...
Ach, een meer of minder maakt ook niet uit, ik wist 't bestaan van die laatste 2 al niet eens :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Osiris schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:43:
[...]

Leg dat de mensen die je quoten maar uit, die laten lekker de linkjes staan, wat natuurlijk de leesbaarheid van een post met externe smilies niet ten goede brengt.
[...]
Dus als ik het goed begrijp: wil je nog steeds als poster bepalen of een foto in een quote moet komen te staan :?

Ik was er even vanuit gegaan dat dat een misverstand was en jij als quoter wilde bepalen of een image moest worden weergegeven :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Osiris
  • Niet online
BtM909 schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:49:
[...]

Dus als ik het goed begrijp: wil je nog steeds als poster bepalen of een foto in een quote moet komen te staan :?
Jep, nou ja, foto.. Meer voor smilies ofzo :)
BtM909 schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:49:
Ik was er even vanuit gegaan dat dat een misverstand was en jij als quoter wilde bepalen of een image moest worden weergegeven :)
Nope, dat kun je immers zelf probleemloos aanpassen :)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Osiris schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:43:
Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid bij de quoter. Maar ik zie het verschil niet met 'keep-image' en zonder? Op dit moment veranderd React namelijk de bende OOK al, naar een linkje. Misschien wil de quoter dat helemaal niet? :? Niets verantwoordelijkheid bij de quoter dus. Ja, hij kan en mag het weer aanpassen, maar dat geld ook mét 'keep-image'.. :)
Het grote verschil noem je zelf ook al. React doet het en het geldt dus voor iedereen, het is een standaard, er is geen invloed op uit te oefenen door de gequote persoon.
Zie crisp, er zijn reeds 5 attributen die ook op dit moment "controle" uitoefenen over de image-tags van mensen die jij wellicht zou kunnen quoten, da's tot op heden toch ook nog geen ramp geweest? Dan zal een 6e attribuut ook heus niet zo erg zijn, wel?
Nee die attributen regelen de weergave en gedrag van het image in het gequote bericht. Dat heeft geen weerslag op het quotende bericht.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

crisp

Devver

Pixelated

Nee...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.